דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסלמה בדרום / עובדים תחת אש: מוסדות החינוך בדרום סגורים, מרבית מקומות העבודה יפעלו

430 רקטות נורו לשטח ישראל החל משבת בצהריים, והביאו למותו של תושב אשקלון ולפציעתם של תושבים נוספים | חלק מההורים ייאלצו להיעדר מהעבודה כדי לשמור על ילדיהם הקטנים | עובדי חברת החשמל בכוננות לתקלות: "המשפחה דואגת, אבל מבינים שאנחנו אחראיים להחזיר את האור ללקוחות"

פגיעת רקטה בבית בעוטף עזה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
פגיעת רקטה בבית בעוטף עזה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
יונתן קירשנבאום
יהל פרג'
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסלמה בדרום: משה אגדי, בן 58 ואב לארבעה, נהרג במהלך הלילה (ראשון) מפגיעת רקטה בבניין מגורים באשקלון. ביממה האחרונה נרשם יום הלוחמה הכבד ביותר בחצי השנה האחרונה, עם למעלה מ-430 רקטות שנורות לשטח ישראל. אישה כבת 80 נפצעה קשה בקריית גת, גבר נפצע בינוני באשקלון ועשרות פצועים קל ונפגעי חרדה. צה"ל תקף למעלה מ-200 יעדים של ארגון הטרור חמאס ברצועה.

בהתאם להנחיית פיקוד העורף, מוסדות החינוך ביישובי העוטף לא יפעלו היום, וכ-210 אלף תלמידים יישארו בבתיהם. עם זאת, מקומות העבודה פועלים כרגיל, וזאת בכפוף לגישה למרחב מוגן, כך שהורים רבים יצטרכו להחליט האם להישאר עם ילדיהם או לצאת לעבוד. חופי הים של זיקים וניצנים נסגרו, ומספר כבישים ראשיים נחסמו אף הם, מחשש לפגיעה.

צה"ל תקף יותר מ-200 יעדי חמאס ברצועה, בהם מנהרת טרור שנחפרה לשטח ישראל, בניין משרדי המודיעין הצבאי והביטחון הכללי של חמאס. כתוצאה מהתקיפות נהרגו ארבעה פלסטינים ונפצעו 30 נוספים. ארגון הג'יהאד האסלאמי התרברב ביכולותיו ארוכות הטווח והבטיח לשבש את חגיגות האירווזיון הצפויות בעוד כשבועיים.

הנחיות פיקוד העורף 5/5/2019.
הנחיות פיקוד העורף 5/5/2019.

 

"לא סתם קוראים לנו לוחמי החשמל"

"אנחנו מחכים לראות מה יתפתח הלילה ומה תהיינה ההחלטות של פיקוד העורף, האם יוכרז מצב חירום או יינתן אישור להתייצבות העובדים. בכל מקרה שדרות לצערנו מורגלת במצבים כאלה וכמעט מתנהלת בהם כרגיל" מספר שמעון אדרי, מנהל אזור התעשייה בעיר. "לרוב העובדים מגיעים לעבודה, למעט אם נסגרים מוסדות הלימוד ואז אחד מההורים בד"כ נשאר עם הילדים הקטנים". לדבריו, ברוב המפעלים ישנו אזור שמוגדר שאליו נעים העובדים בהישמע צבע אדום, אולם לא בכולם הוצב מיגון מבטון.

כאן תוכלו לקרוא על הזכויות המגיעות לכם ולכן במידה ויוכרז מצב חירום

שמעון טמם ואיציק חורין, עובדים במחלקת השגחה של אזור אשקלון במחוז הדרום בחברת החשמל, הם הראשונים להגיע במקרה של נזק לרשת החשמל. "המטרה שלנו היא קודם כל להשיב חשמל לכלל הלקוחות במהירות האפשרית ולמזער את הסכנה ככל האפשר, כך שאף אחד מהציבור לא ייפגע בעקבות חוטים קרועים, שזה עיקר הנזק בנפילת רקטות" אומרים השניים. "זאת הזדמנות להזכיר שחוטים קרועים מהווים סכנת חיים" הם מוסיפים.

"בעת הגעה למקום, אנחנו נשמעים להוראות הביטחון, בודקים היכן יש מקומות מיגון באזור כך שבמקרה של אזעקה במהלך התיקון נוכל להגן על עצמנו ובראש ובראשונה לעבוד בהתאם להוראות הבטיחות. בכל מצב. אנחנו מצטיידים בקסדות, שכפ"צים ורכב ממוגן ירי תלוי בסביבת העבודה."

עובדי חברת חשמל לאחר הפגיעה בקריית גת (צילום: דוברות חברת החשמל).
עובדי חברת חשמל לאחר הפגיעה בקריית גת (צילום: דוברות חברת החשמל).

"המשפחה כמובן דואגת", הם מודים, "מתקשרים בתדירות גבוהה לראות שהכול בסדר, וכמובן, מבינים שאנחנו אחראיים להחזיר את האור ללקוחות ושמטרתנו לפני הכל לדאוג שיהיה חשמל לכולם. לא סתם קוראים לנו לוחמי החשמל."

"אנשים צריכים לשמור על הילדים"

איגור גרמן, יו"ר ועד עובדי חרסה, שתכננו להפגין הבוקר מול המפעל הנמצא בסכנת סגירה, אמר לנו אמש: "נכון לעכשיו לפי מה שנראה, אנשים רוצים להגיע. אנחנו מקווים שהמצב הביטחוני ישתפר, מקווים שבכל זאת ירגע.

פגיעת רקטה בבית בעוטף עזה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
פגיעת רקטה בבית בעוטף עזה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).

"מחר יש יום חשוב – דיון בבית משפט. נכון לעכשיו אנחנו מנסים לדאוג שכולם יגיעו, ואנשים רוצים לבוא. ביום שישי כולם אמרו שיבואו, אבל דברים קצת השתנו. לא יהיה בית ספר, אנשים צריכים לשמור על הילדים.

סיכמנו שבבוקר אנחנו נפגשים להפגין מול שער המפעל לכמה שעות ואז נצא בתהלוכה ברגל לבית המשפט. זו הליכה של משהו כמו 20 דקות, אבל לאור המצב נצטרך לראות מה קורה בבוקר. אם ימשיך ככה יכול להיות שנצטרך לנסוע ברכבים. נראה לפי מה שיהיה בבוקר". לדבריו במפעל עצמו יש מרחב מוגן, אבל אין הם יודעים אם ההנהלה תפתח בפניהם את שערי המפעל הנעולים במקרה של אזעקה. "אם תהיה אזעקה אנחנו נצטרך ללכת לאחת החנויות ליד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!