דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סלקום

סוף למשבר / נמנעו הפיטורים בסלקום: הסכם קיבוצי חדש לעובדי החברה

ההסכם כולל חבילת מניות שתחליף את תוספת השכר השנתית, והתחיבות ההנהלה שלא לבצע פיטורי התייעלות בשנתיים הקרובות | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם הוא הוכחה לכך שיש דרכים יצירתיות להשאיר את העובדים המסורים ולאפשר להם להיות חלק פעיל בהחלמתה של החברה"

גם בוועד עובדי סלקום - נטוויז'ן זה קרה, בהפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן
גם בוועד עובדי סלקום - נטוויז'ן זה קרה, בהפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתיים המשבר בחברת סלקום: ועד העובדים, נציגי ההסתדרות והנהלה חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש המבטל את כוונת ההנהלה לפטר 250 עובדים. במסגרת ההסכם גובשו פתרונות יצירתיים כחלופה לפיטורי העובדים – תוספות השכר לשנת 2019 הוחלפו בחבילת הונית לעובדים, ותוספת השכר של שנת 2020 תוקפא ותוחזר לעובדים בעתיד. בנוסף, תוקם ועדה ייחודית שתהיה צמודה לדירקטוריון בשיתוף ועד העובדים, במטרה לקדם את שיתוף הפעולה בין ההנהלה לוועד.

שווי החבילה ההונית שיקבלו העובדים במקום תוספות השכר השנה יעמוד כ-3.5% משכר הבסיס של כל עובד הזכאי לתוספת, בשווי כולל של 14 מיליון שקלים. מחצית החבילה תינתן כאופציות על מניות סלקום, והמחצית השנייה ב'מניות חסומות' שאותם יוכלו העובדים לממש במועדים קבועים מראש לאורך ארבע שנים. תוספת השכר ל-2020, האמורה להיות משולמת בפברואר אותה שנה, תידחה לשנת 2021 עם אופציה לדחייה נוספת. עם זאת, היא 'תבוטח', כך שתצבור ריבית בסך 3% החל ממועד זה ועד שתשולם בפועל.

חתימת הסכם קיבוצי בסלקום (צילום: יח"צ)
חתימת הסכם קיבוצי בסלקום (צילום: יח"צ)

החברה התחייבה שלא לבצע פיטורי התייעלות או שינויים מהותיים במבנה כוח האדם למשך 24 חודשים. בנוסף תוקם ועדה הצמודה לדירקטוריון, ושתפקידה יהיה ליצור שיתוף פעולה פורה בין ההנהלה לוועד. הוועדה תורכב מיו"ר הדירקטוריון, מנכ"ל הקבוצה ודירקטור חיצוני (שלו אין זיקה כלכלית לפעילות החברה) אשר ידונו עם ועד העובדים וידווחו לו בתום ישיבות הדירקטוריון הרבעוניות.

מצד העובדים, ועד עובדי החברה הסכים לשקט תעשייתי בנוגע לנושאים המוסדרים בהסכם ולשינוי מודל הרווחה, באופן שיאפשר ביצוע שיתופי פעולה עם גורמים נוספים במטרה להמשיך ולתפעל את מערך הרווחה לעובדים בזמנים של חוסר תקציבי.

מיה יניב: יו"ר ועד עובדי סלקום: "אני מאמינה בלב שלם שגם העובדים צריכים ליהנות מעליית שוויה של סלקום בעתיד, וקבלת המניות הופכת אותם הלכה למעשה לחלק מבעלי הקבוצה ושותפים להצלחה"

"מדובר בהישג פורץ דרך ובהוכחה נוספת לחשיבותה של העבודה המאורגנת ושל ההסתדרות להגן על העובדים ולשמור על חוסנה של החברה" מסר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בעקבות חתימת ההסכם. "ההסכם שנחתם הוא ההוכחה לכך שישנן דרכים אחרות, לעתים יצירתיות, להשאיר את העובדים המסורים במקום עבודתם ולאפשר להם להיות חלק פעיל בהחלמתה של החברה. אני מברך את מיה יניב ומודה לכל מי שנטלו חלק ביישום הסכם זה ומאחל הצלחה לכל הצדדים".

"באמצעות חשיבה עמוקה ויצירתית מחוץ לקופסה, הפכנו את המשבר שלנו להזדמנות אמיתית", אמרה יו״ר ועד עובדי קבוצת סלקום מיה יניב. "אני מאמינה בלב שלם שגם העובדים צריכים ליהנות מעליית שוויה של סלקום בעתיד וקבלת המניות הופכת אותם הלכה למעשה לחלק מבעלי הקבוצה ושותפים להצלחה. אלפי עובדי סלקום מביעים היום אמון מלא בעתידה".

עוד הוסיפה יניב: "לנגד עיני עמדה מטרה אחת חשובה ומרכזית: כיצד שומרים על אלפי העובדים המקצועיים והמנוסים וכמובן על מקור פרנסתנו  – קבוצת סלקום, חזקה, איתנה, מובילה את שוק התקשורת – צופה פני עתיד. אני מודה להנהלת החברה אשר תמכה בסופו של דבר במודל, על מורכבותו העצומה״.

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות החדש (צילום: יח"צ)
ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות החדש (צילום: יח"צ)

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק יקי חלוצי מסר עם חתימת ההסכם: "העבודה המאורגנת בסלקום רושמת היום הצלחה כבירה. הצלחנו לייתר את הצורך בפיטורי התייעלות, ולהביא את העובדים כשותפים-משקיעים בעתיד החברה".

"ההסכם החדש הוא הצלחה גדולה לכולנו" כתב מנכ"ל סלקום ניר שטרן באיגרת לעובדים בעקבות החתימה. "הצלחנו יחד לבנות תכנית בה החברה תחסוך בהוצאותיה מחד, ומאידך ליצור מנגנון שיתוף פורץ דרך, בו העובדים ייהנו מ-Upside. ככל שהחברה תצליח יותר, כולם ייהנו יותר! אני משוכנע שמנגנון חלוקת האופציות ויחידות המניה החסומות יחזק עוד יותר את שותפות העובדים בהצלחת החברה ויסייע לחברה לצמוח ולהצליח". שטרן הודה ליניב ולוועד העובדים על הנכונות וההירתמות למציאת פתרונות יצירתיים למשבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!