דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / השנה שלהן: אס"א תל אביב זכתה באליפות ליגת העל לנשים בכדורגל

בסיומה של עונה דרמטית אס"א ת"א שמרה על המקום הראשון בליגה וזכתה באליפות השמינית בתולדותיה | מ.ס קרית גת נפרדת מהתואר לאחר שנתיים | קפטנית נבחרת ישראל, שי שדה: ״הביחד הביא לנו את האליפות״

אס"א תל אביב אלופות המדינה בכדורגל לעונת 2018-19 (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
אס"א תל אביב אלופות המדינה בכדורגל לעונת 2018-19 (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אס"א תל אביב היא אלופת ישראל החדשה בכדורגל נשים. ליגת העל הגיעה אתמול (ראשון) לסיומה הדרמטי כשבמחזור האחרון ניצחה אס"א ת"א, במגרשה הביתי, את מ.ס רמת השרון בתוצאה 2:3. אס״א זכתה בתואר על חשבונה של האלופה בשנתיים האחרונות, מ.ס קרית גת, שניצחה במשחק המקביל את מכבי חולון 1:4.

זאת הייתה השנה של אס"א ת"א. המועדון בנה השנה קבוצה עם צביון ישראלי, ותיק ואיכותי שהתגלה כמשתלם מאוד. בסיומה של העונה ניתן בוודאות לומר שהבחירה ליצור קבוצה שבנויה על שחקניות ישראליות השתלמה ויצרה חדר הלבשה חזק שהוביל את המועדון לאליפות, לאחר הפסקה של 3 עונות.

אס"א צירפה בתחילת העונה מספר שחקניות ישראליות מרשימות: שחקנית ההתקפה הוותיקה שירלי אוחנה, שחקניות הקישור מור אפרים וורד כהן, קפטנית נבחרת ישראל הבלמית שי שדה ואת שוערת העתיד של הכדורגל הישראלי עמית כהן. ביחד עם טליה זומר בת ה-15, ליה ברקאי ואשרת עיני נוצר תלכיד ישראלי מיוחד שהוביל את הקבוצה לראשות הטבלה כמעט מתחילת העונה. לצידן של השחקניות הישראליות כיכבו העונה במדי אס"א החלוצה הקנדית, נטלי אזוריקה, והחיזוק המרשים לקבוצה ישראלית בשנים האחרונות המגנה-קשרית של נבחרת שוויץ, רחל רינסט.

במחזור הסיום אירחה אס"א ת"א את מ.כ רמת השרון. אס"א ידעה שתיקו יספיק כדי לשמור על המקום הראשון בליגה ולזכות באליפות. כבר לאחר 46 שניות אס"א עלתה ליתרון ראשון עם שער מהיר של טליה זומר, לאחר מסירת עומק אדירה של מור אפרים. רמת השרון לא ויתרה והשוותה את התוצאה בדקה ה-9, עם פנדל מדויק של אדווה טוויל. הקצב המצויין של המשחק נמשך, ואס"א חזר להוביל בדקה ה-11 עם שער מתוך הרחבה של נטלי אזוריקה ובישול של שירלי אוחנה.

שחקניות אס"א ת"א לאחר כיבוש השער (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
שחקניות אס"א ת"א לאחר כיבוש השער (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

בדקה ה-50 אס"א עלתה ל-1:3, כאשר שוב נטלי אזוריקה כבשה מבישול של שירלי אוחנה. בדקה ה-73 רמת השרון הצליחה לצמצם את התוצאה עם שער של ערבה שחף. התל אביביות שמרו על הניצחון עד לסיום המשחק, וחגגו את האליפות.

במשחק המקביל האלופה היוצאת מ.ס. קרית גת ניצחה את מכבי חולון בתוצאה 1:4, אך זה לא הספיק לה, והיא נאלצה להפרד מתואר האליפות לאחר שתי זכיות רצופות.

שי שדה אמרה בסיום המשחק, "תחושות מדהימות! כיף גדול לסיים עונה בטעם מתוק. לא היה קל בכלל. למרות העליות והירידות, הביחד זה מה שהביא לנו את האליפות. אני חושבת שצביון ישראלי מחזק את הקבוצות בשחקניות מנוסות מהליגה וזה בהחלט יכול לעזור."

משה (שינו) זוארץ, יו״ר ההתאחדות לכדורגל, בירך בסיום המשחק ״ברכות לקבוצת הנשים של אס״א תל אביב על הזכייה המרשימה בתואר האליפות. אס״א תל אביב היא אחת הקבוצות המובילות בכדורגל הנשים המתפתח בכדורגל הישראלי ותואר האליפות הוא פרס ראוי עבור כל העוסקים במלאכה: צוות מקצועי וניהולי, שחקניות וכמובן האוהדים והאוהדות״.

יו"ר ההתאחדות משה זוארץ מעניק את צלחת האליפות לאס"א ת"א (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
יו"ר ההתאחדות משה זוארץ מעניק את צלחת האליפות לאס"א ת"א (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!