דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות המעו״ף

הולכים על ביטוח / נחתם הסכם קיבוצי שני בפניקס: תוספת שכר ממוצעת של 10.3%

עוד בתוך ההסכם: שיפור מנגנון הבונוס, מענק לרגל 70 שנה לחברה והעלאת ההפרשות לקרן השתלמות | ראש חטיבת עובדי הביטוח בהסתדרות מירי גרגיר: "האתגר הוא להטמיע את תנאי ההסכם הראשון ולשפרם - ואני שמחה שעשינו את זה"

בית הוורד בגבעתיים, משכנה של הנהלת הפניקס (צילום: ori, ויקימדיה קומונס).
בית הוורד בגבעתיים, משכנה של הנהלת הפניקס (צילום: ori, ויקימדיה קומונס).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שלוש שנים לאחר ההסכם הראשון וחמש שנים מאז שהתאגדו, חתמו אתמול (שני) עובדי הפניקס חברה לביטוח, ההסתדרות, והנהלת החברה על הסכם קיבוצי חדש לשנים 2019-2021. ההסכם ממשיך את ההסכם הראשון שנחתם בחברה לפני כשלוש שנים, ומההסתדרות נמסר כי הוא ממשיך לעגן את מערכת יחסי העבודה הטובים בחברה ומוסיף עליו תנאים בהתבסס על התוצאות העסקיות המרשימות שהפניקס מציגה בשנים האחרונות.

ההסכם כולל תוספת שכר ממוצעת של כ-10.3% בתקופת ההסכם.  נקבע כי התוספת לא תפחת מ-360 שקל לעובד בתקופת ההסכם או 3% מהשכר, הגבוה ביניהם (ובחישוב שנתי, לכל הפחות 120 שקל או 1% מהשכר, הגבוה ביניהם). כמו כן תינתן תוספת של 1% להפרשות הפנסיוניות של העובדים, כאשר העלות תחולק באופן שווה בין החברה לעובד.

ההסתדרות, הפניקס חברה לביטוח וועד עובדי החברה, חתמו היום על הסכם קיבוצי חדש לשנים 2019-2021 ( צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ההסתדרות, הפניקס חברה לביטוח וועד עובדי החברה, חתמו היום על הסכם קיבוצי חדש לשנים 2019-2021 ( צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

ההסכם משפר את מנגנון הבונוסים השנתיים שיינתנו לעובדים, בהתאם לעמידה ביעדי הרווח של החברה, והבונוס הכולל יגדל לעומת ההסכם הקודם. מענק נוסף של כ-5.6 מיליון שקל יוענק לעובדים לרגל שנת ה-70 להפניקס ויתווסף בחלקים שווים לבונוסים השנתיים בתקופת ההסכם.

עוד כולל ההסכם החדש השתתפות של החברה במימון ארוחות צהרים יומיות לעובדים בהיקף של כ-22 מיליון שקל בתקופת ההסכם, הגדלת התקציב הקיים של פעילויות הרווחה לעובדים, העלאת הפרשות המעסיק לקרן השתלמות ל-7.5% לכלל העובדים שסיימו את תקופת הניסיון בחברה וקיבלו קביעות, וכן השוואה בין תנאי ההעסקה של עובדים שעתיים לעובדים חודשיים שסיימו את תקופת הניסיון בחברה בנוגע לימי מחלה, ימי חופשה וימי הצהרה.

סך עלות ההסכם כ-120 מיליון שקל בתקופת ההסכם (כ-40 מיליון שקל בחישוב שנתי).

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ברך את הצדדים ואמר: "אני מודה לכל השותפים בקידום הסכם זה, אשר ימשיך וישפר את תנאי העסקתם של אלפי עובדי הפניקס. במשך שנים לא היו הסכמים קיבוציים בענף הביטוח, אולם בשנים האחרונות עובדי הענף מוכיחים כי התארגנות היא הדרך לשפר את ביטחונם התעסוקתי, להבטיח את עתידם המקצועי וליהנות מפירות ההצלחה שלהם עצמם".

סמנכ"ל משאבי אנוש הפניקס, ארז אורלי,מסר: "הסכם זה הינו עדות נוספת למערכת היחסים הטובה והפורייה הקיימת בין הוועד ועובדי החברה להנהלת החברה" והודה ליו"ר ועד העובדים, אורן שמידוב, על ניהול הליך מו"מ מקצועי וממוקד בטובת עובדי החברה מתוך הבנת אתגריה העתידיים.

"מדובר בהסכם חשוב נוסף בתחום הביטוח, כחלק מפעילות חטיבת עובדי הביטוח שהוקמה בהסתדרות המעו"ף לפני מספר שנים." אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל אשר ליווה את המו"מ. "העובדים הם המשאב החשוב ביותר בכל חברה וגם הנהלות חברות הביטוח מבינות שיש לתגמל, לשתף ולקדם את העובדים. אני מודה לכל מי שנטלו חלק במשא ומתן על ניסוח הסכם זה. שיתוף פעולה והידברות מכבדת בין ההנהלה לנציגות העובדים, מביאה להישגים לחברה ולעובדים".

חברי ועד עובדי הפניקס. (צילום: ועד עובדי הפניקס)
חברי ועד עובדי הפניקס. (צילום: ועד עובדי הפניקס)

ראש חטיבת עובדי הביטוח ובתי השקעות במעו"ף, מירי גרגיר, הוסיפה: "לאחר שחותמים על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, האתגר הוא להטמיע את תנאיו ולהגיע להסכם שני, אשר משפר את ההסכם הראשון – ואני שמחה שעשינו זאת בחברת הפניקס. זאת, באמצעות שיתוף פעולה בין הצדדים, הובלה של ועד העובדים ותמיכה של העובדים המסורים. אני מאחלת לכולנו המשך שיתוף פעולה פורה".

"באמצעות שיתוף הפעולה הפורה והמוצלח בין הוועד להנהלת החברה, הצלחנו לשפר את תנאי השכר והרווחה של אלפי עובדי החברה המקצועיים והמסורים" אמר יו"ר ועד העובדים אורן שמידוב. "אין לי ספק כי ההסכם החדש רק יתרום להמשך הצמיחה של החברה. תודה מיוחדת מגיעה למנכ"ל החברה היוצא, מר איל לפידות, אשר ללא המעורבות האישית שלו, הדאגה והאכפתיות לעובדים, לא היינו מגיעים למעמד חשוב זה״.

במשא ומתן על ההסכם היו שותפים מטעם ההסתדרות גם עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, אומרי זינגר מאגף הכלכלה, ועורך הדין מטעם הוועד אלי כהן. מטעם ההנהלה ישבו ארז אורלי, מנהל אגף משאבי אנוש, ומני נאמן, היועץ המשפטי של החברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!