דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אייר פראנס

ויוה לה התאגדות / חברת התעופה 'אייר פראנס' ועובדיה בישראל חתמו על הסכם קיבוצי

לפני כ-6 וחצי שנים ביטלה ההנהלה הקודמת את ההסכם הקיבוצי באופן חד-צדדי | חברות הוועד רונית אדטו ופלורנס קדוש: "מברכות על ההסכם שהגיע לאחר דרך ארוכה ולא פשוטה"

ההסתדרות, ועד עובדי חברת התעופה אייר פראנס-KLM והנהלת החברה המשותפת הצרפתית-הולנדית חתמו על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כל עובדיה בישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ההסתדרות, ועד עובדי חברת התעופה אייר פראנס-KLM והנהלת החברה המשותפת הצרפתית-הולנדית חתמו על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כל עובדיה בישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד עובדי חברת התעופה אייר פראנס – KLM והנהלת החברה המשותפת הצרפתית-הולנדית, חתמו אתמול (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כל עובדיה בישראל.

מדובר בהסכם היסטורי, נוכח העובדה שלפני כשש וחצי שנים ביטלה ההנהלה המשותפת הקודמת של שתי החברות את ההסכם הקיבוצי באופן חד-צדדי. מאז, במשך למעלה משש שנים, התנהל משא ומתן להסדרת תנאי העסקתם של העובדים בהסכם קיבוצי חדש.

כעת, משהגיעו הצדדים לכדי הסכמות, נקבעה בין היתר בהסכם החדש תקופת ניסיון שלאחריה יקבלו העובדים קביעות בחברה. בנוסף, הוסדרו תוספות שכר בגין עבודה בשבתות, עבודה בלילות, במשמרות מיוחדות ובגין שעות נוספות. כמו כן הוגדרו דרגות השכר של העובדים, נקבע כי יקבלו אחת לשנה משכורת 13, ויוגדלו דמי האש"ל ותעריף ימי ההבראה. עוד הוסדרו ההפרשות לפנסיה וקרן השתלמות לכלל עובדי החברה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי שליווה את המו"מ, בירך על חתימת ההסכם ואמר: "התמודדנו עם מצב חריג ביחסי עבודה בעקבות ביטול חד-צדדי של כל ההסכמים הקיבוציים על ידי הנהלת החברה. היום סגרנו מעגל וחתמנו על הסכם קיבוצי חדש ומצוין לעובדים".

מחברות הוועד רונית אדטו ופלורנס קדוש נמסר: "אנו שמחות שהגענו ליום הזה ומברכות על ההסכם שהגיע לאחר דרך ארוכה ולא פשוטה. נמשיך לפעול למען זכויות העובדים בחברת אייר פראנס-KLM".

המו"מ לחתימת ההסכם לווה מצד נציגות העובדים ועל ידי ממונה חטיבה אווירית ארצית עו"ד קרנית שפר-לידור ועו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי. הנהלת החברה יוצגה על ידי המנהל הכללי באזור הים התיכון ג'רום סלמי, מנהלת כוח אדם באזור הים התיכון ורוניק סי ועורכי הדין שי תקן ועמית בכלר.

אייר פראנס-KLM נוצרה בשנת 2004 ממיזוג חברות התעופה אייר פראנס הצרפתית, ו-KLM ההולנדית, והיא מחברות התעופה הגדולות באירופה. החברה פועלת בעיקר מנמל התעופה שארל דה גול שבפריז ומנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם ולה צי בן למעלה מ-600 מטוסים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!