דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המוסד לבטיחות וגיהות

רמדאן כרים / המוסד לבטיחות וגיהות פרסם הנחיות לעובדים הצמים בחודש רמדאן

חודש הרמדאן כבר כאן, והמוסלמים העובדים במהלך הימים החמים ללא שתייה או אכילה, ולאחר שהתעוררו בשעות הבוקר המוקדמות לתפילה וארוחה, עלולים להיות חשופים יותר לתאונות עבודה | להלן ההמלצות

עובדים ערבים באתר בנייה (צילום: עבד אל-רחים כתיב/פלאש90)
עובדים ערבים באתר בנייה (צילום: עבד אל-רחים כתיב/פלאש90)

בסביבת העבודה הרבה סיכונים שעלולים להשפיע על בטיחותו ובריאותו של העובד. סיכונים אלה מתגברים והסיכוי לתאונה עולה כשהעובד לא מרוכז, עייף, רעב, צמא וכו', לכן על העובדים הצמים את חודש הרמדאן לנקוט במשנה זהירות במהלך עבודתם בחודש זה. להלן מספר כללי בטיחות שעלולים לסייע לעובדים שצמים בחודש לשמור על בטיחותם ובריאותם.

בשל הצום מומלץ לא לעבוד בשמש ובחום יותר משעתיים. פועלים באתר בנייה בירושלים. ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: גילי יערי/פלאש90)
בשל הצום מומלץ לא לעבוד בשמש ובחום יותר משעתיים. פועלים באתר בנייה בירושלים. ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: גילי יערי/פלאש90)

במידה ובצעת עבודה פיזית קשה מאוד והרגשת צמא ורעב באופן חריף, כדי להימנע מלהגיע למצבי קיצון, אתה חייב להפסיק את הצום ולצום יום אחר במקומו כמקובל לפי הדת.

אין לעבוד בתקופת הצום במקום סגור (מוקף) או סגור למחצה. בחום של הקיץ, ובתוספת הצום, יש לבחור בשעות המתאימות לביצוע עבודות אלה, כמו שעות הבוקר המוקדמות או שעות אחה"צ במידת האפשר.

מומלץ לאכול ארוחת בוקר בריאה (כמקובל לפני זריחת השמש) אבל יש להימנע מלאכול הרבה או לאכול אוכל רווי בשמנים (כי זה גורם לצמא). ארוחה זו מומלץ שתהיה מורכבת מאוכל רווי בפחמימות כמו תמרים, חלווה ומוצרי חלב.

יש להימנע מחשיפה לשמש, או עבודה ליד תנורים ומכונות חמות. מותר לקרר את הגוף במים ע"י ריסוס מים על הבגדים והעור. אסור לעבוד בשמש יותר משעתיים רצוף תוך נקיטת אמצעי בטיחות כמו שימוש בכובע מתאים, לבוש מלא (שרוול ארוך וכל ציוד אחר שיכול למנוע ממך יובש).

הימנע ממנוחה באזורים מסוכנים כמו: מתחת לשולחנות, מכונות, כלים כבדים ומשאיות או מעל פיגום, במות עבודה וכו'. כמו כן אסור לישון בין קרטונים וארגזים במחסן.

במקרה של נטילת תרופות באופן קבוע יש חייב להתייעץ עם הרופא המטפל בקשר למועד נטילת התרופות ומועדי האוכל, במיוחד במקרה של סכרת.

יש לשמור על שיקול דעת, להישאר רגוע – זה יאפשר לקבל החלטות נכונות וימנע מעורבות בתאונה.

מומלץ לישון שש שעות ברציפות לפחות, חוסר שינה מזיק לבריאות ומגביר את הסיכוי לתאונת עבודה.

יש להימנע מחשיפה לאבק. חשיפה זו גורמת גם ליובש בדרכי הנשימה. יש להקפיד על שימוש במסכת אבק מתאימה.

___________________________________________________________

ד"ר סעדי סמי משמש כמנהל מחוז הצפון המוסד לבטיחות ולגיהות

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!