דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: לוקאס מורה, שמוכיח שבכדורגל "זה לא נגמר עד שזה נגמר"

וגם - הילרי נייט שמובילה את מאבקן של שחקניות ההוקי-קרח בארה"ב לפתיחת ליגה מקצוענית | הסנסציה שהנחילה הפועל אשדוד בכדוריד | התקרית האלימה בהפועל עפולה | והאיחוד המרגש בקבוצת הנשים של ארסנל

לוקס מורה בטוטנהאם, לאחר הבקעת הגול השני במשחק חצי הגמר מול אייאקס (AP Photo/Martin Meissner)
לוקס מורה בטוטנהאם, לאחר הבקעת הגול השני במשחק חצי הגמר מול אייאקס (AP Photo/Martin Meissner)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כי זה לא נגמר עד שזה נגמר: לוקאס מורה

יאיר צוקר

זה היה שבוע של רגעי קסם בליגת האלופות. שבוע שהראה עד כמה בכדורגל הכל אפשרי עד שנשמעת שריקת הסיום. גומלין חצי גמר ליגת האלופות החל עם הסנסציה של ליברפול בחזרה הבלתי תיאמן מ-3:0 וההדחה של ברצלונה הגדולה. כשחשבנו שראינו כבר הכל, הגיע משחק חצי הגמר השני, כשהחבורה הצוהלת של אייאקס אירחו את טוטנהאם עם יתרון של 0:1 ושער חוץ. אייאקס, שכבר חשבו שהם חוזרים לגמר ליגת האלופות אחרי 23 שנים ומנגד ה"תרנגולים" מלונדון, ללא הארי קיין הפצוע, קיוו להפתיע.

בהפסקה העסק נראה גמור, ההולנדים הובילו 0:2 והיו קרובים מרחק נגיעה מהגמר במדריד. אבל במחצית השניה הגיח לו משום מקום, החלוץ הברזילאי בן ה-26 של טוטנהאם לוקאס מורה, שצימק בדקה ה-55 ל-2:1 והדהים עם שער נוסף כעבור 4 דקות. בשלב הזה ההולנדים ההמומים עדיין היו בתמונה העלייה, אבל אז בדקה ה-96, מורה עשה את הבלתי ייאמן וקבע 2:3 לטוטנהאם (3:3 בסיכום שני המשחקים) ששלח את ה"תרנוגולים" לגמר ליגת אלופות ראשון בהיסטוריה בו יפגשו במדריד את ליברפול לגמר אנגלי טעון במיוחד. לאחר שני המשחקים שראינו, קשה לקבוע מי תניף את הגביע, אבל כעת לכולם ברור שלוקאס מורה, שעד היום לא היה יותר מהבטחה לא ממומשת, בדרכו להפוך לאחד השמות החמים בכדורגל העולמי.

מנצחת ומנהיגה מאבק לשיוויון: הילרי נייט

ליאור ברטל

מאבק ספורט הנשים הגדול הבא כבר כאן. 200 שחקניות הוקי חתמו על עצומה שהן מתחייבות לא לשחק באף ליגה בצפון אמריקה בעונה הקרובה, עד שלא תוקם ליגה מקצוענית מלאה. כוכבת נבחרת ארה"ב הילרי נייט (מלכת השערים של אליפות העולם ב-2019) מובילה את אחד המאבקים החשובים בתולדות ספורט הנשים האמריקאי.

רב השחקניות הן שחקניות מתוך שתי הליגות שהיו קיימות בשנה שעברה וחלקן שחקניות קולג' או שחקניות שמשחקות באירופה. השחקניות טוענות שבמצב הקיים קיום בו חלקן מקבלות אלפיים דולר לעונה שלמה ואינן מקבלות תנאים סוציאליים בסיסים. המצב אינו יכול להימשך כך.

לצד תמיכה חברתית במאבק, השחקניות מותקפות ברשתות החברתיות ע"י אוהדי המשחק שטוענים שהמאבק מיותר ושאין אוהדים להוקי קרח נשים בארה"ב. יהיה מעניין איך שחקני הגברים הבכירים יפעלו והאם הם יתמכו במאבק הצודק של שחקניות ההוקי הבכירות ביבשת.

מנצחים ומחליפים את העיר השולטת: הפועל אשדוד בכדוריד

צור רוזנצוויג

עיר הנמל צוהלת ושמחה, ביום שני באולם הספורט במקיף ט' באשדוד ניצחה הקבוצה המקומית הפועל את הפועל של ראשון לציון ובכך העפילה בפעם הראשונה לגמר הפלייאוף של הליגה והדיחה את ה"דאבליסטית" של העונה הקודמת ושלחה אותה מוקדם מהצפוי לחוף הים.

המשחק הסתיים בתוצאה 24:29 למועדון אותו מאמן אולג בוטנקו, שגם מאמן את נבחרת ישראל הפך פיגור של 1:0 בסדרה ל 1:3 מרשים. במשחק בלטו אדיר כהן, טל הרשקוביץ ושרון שלם. בגמר מחכה להם המנצחת במשחק המכריע בין מכבי ראשון לציון לרמת השרון.

מפסידים ומרימים ידיים בתוך חדר ההלבשה: הפועל עפולה בכדורגל

יאיר צוקר

תקרית מכוערת מאוד בליגה הלאומית הגועשת ממאבקי העלייה. במהלך המשחק של הפועל עפולה נגד הפועל קטמון שהסתיים בתיקו 0:0 והותיר את שתיהן במקום הרביעי והחמישי בהתאמה, בחדר ההלבשה של עפולה היה ההפך מרגוע ובחדר ההלבשה פרץ עימות  בין המאמן  יגאל אנטבי והחלוץ תומר סוויסה בחדר ההלבשה. לפי מספר גומרים בקבוצה, העימות החל מאחר ואנטבי הרים את סוויסה מהספסל לחימום בדקה ה-39 אך לבסוף לא הכניס אותו לכר הדשא וכתוצאה מכך התפתח ויכוח בין השניים שהוביל לעימות פיזי. לאחר האירוע, סיוויסה הועמד בפני וועדת משמעת. נראה שהתקרית המיותרת רק תפגע בקבוצה מ"בירת העמק" שעד לפני 3 מחזורים סומנה כעולה לליגת העל ולא עמדה בלחץ. כנראה שהתקרית המכוערת לא תשפר את מצבם.

מנצחות וסוגרות מעגל ביחד: סטף הווטון וג'ורג'יה סטנוואי

ליאור ברטל

לפני תחילת המשחק של גמר הגביע האנגלי לנשים ב-2013, הגיעו שתי מכוכבות נבחרת אנגליה וקבוצת ארסנל ליציע האוהדים שלהן. חבורת מעריצות קטנות וחמודות ראו את האלילות שלהן מגיעות ורצו במהרה לבקש חתימות ולהצטלם איתן. באותם רגעים תמימים ומאושרים הצטלמה ילדה קטנה וחמודה בשם ג'ורג'יה סטנוואי עם כוכבת הנבחרת וקבוצת ארסנל סטף הווטון. סטנוואי אז ילדה בת- 13 מהעיר הקטנה בצפון הרחוק בארו אין פרנס, שיחקה בקבוצת הנערות של בלקבורן וחלמה יום אחד להגיע לרמות הגבוהות ביותר.

במשחק הגמר ניצחה ארסנל את בריסטול בתוצאה 0:3. הווטון כבשה את השער הראשון במשחק מול יציעים כמעט ריקים עם 5 אלף צופים בלבד במגרש הביתי של דונקסטר. עברו מאז רק שש שנים, אך כדורגל הנשים באנגליה השתנה לחלוטין. ביום שבת שתי שחקניות נבחרת אנגליה ומנצ'סטר סיטי עלו ביחד לגמר הגביע מול ווסטהאם וזכו בגביע, לאחר ניצחון 0:3 עם כמובן שער של סטנוואי מול 43 אלף אוהדות ואוהדים. איזו סגירת מעגל לשתי השחקניות האדירות האלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!