דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיצויים

עובדים תחת אש / מגינים על העורף: הכנסת אישרה את פיצוי ההורים העובדים בדרום

פיצויים יינתנו גם להורים שנאלצו להישאר עם ילדיהם ביום בו הוכרזה הפסקת האש בשעת בוקר מוקדמת | ראש עיריית אשקלון דרש שעירו תיכלל ב'עוטף עזה': "מה אני יכול לומר לילדה בת 4 שצריכה לקבל טיפול במרכז חוסן ואין מרכז חוסן בעיר?"

מיגונית בגן משחקים בשדרות (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
מיגונית בגן משחקים בשדרות (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים אישרה הבוקר (שני) את הארכת תקנות הפיצויים המיוחדות לתושבי הדרום על נזקים עקיפים מסבבי הלחימה באזור. התקנות שאושרו קובעות כי הורים עובדים שנעדרו מעבודתם בשל ביטול הלימודים יפוצו עבור יומיים, על אף שפיקוד העורף ביטל את הלימודים ליום אחד בלבד. אישור התקנות הובא לוועדה לבקשתם של שר האוצר משה כחלון ויו"ר רשות המסים ערן יעקב.

זירת הפגיעה הישירה בבית באשקלון ממנה נהרג משה אגדי ז"ל (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)
זירת הפגיעה הישירה בבית באשקלון ממנה נהרג משה אגדי ז"ל (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

במסגרת הדיון על הארכת התקנות הגיעו חברי הוועדה לסיכום שיאפשר את הרחבת הפיצויים מעבר לתקנות. ההרחבה היתה נחוצה, שכן על פי נוסח התקנות הקיים ניתן היה לפצות עובדים על ימי עבודה שהפסידו כדי להישאר עם ילדיהם בתנאי שבאותם הימים ניתנה הוראה של פיקוד העורף לבטל לימודים. בסבב הלחימה האחרון נתן פיקוד העורף הנחיה כזו ליום אחד בלבד (5 במאי) ולמחרת הסיר את ההנחיה בשבע בבוקר. ועדת הכספים הנחתה את רשות המסים לאפשר פיצויים להורים העובדים גם בגין הפסד יום העבודה השני (6 במאי).

בנוסף דרשו חברי הכנסת כי תוקף התקנות יוארך עד לסוף דצמבר 2019, ולא רק עד לסוף יוני כפי שסוכם בין שר האוצר ליו"ר רשות המסים. בנוסף יוארך גם תוקפם של סעיפי התקנה העוסקים בפיצוי עסקי התיירות והדבוראים, שסובלים מנזק כלכלי עקיף בעקבות כל סבב לחימה.

מעבר להרחבות שדרשו חברי ועדת הכספים הזמנית בתקנות, עלתה גם דרישתו של ראש עיריית אשקלון תומר גלאם להרחיב את האזור המוגדר בחוק כ'עוטף עזה'. גלאם הסביר כי "182 בתים נפגעו בעיר אשקלון. זו עיר עם 53 אלף תושבים, ומחריגים אותה מהתקנות רק בגלל המספרים. מה אני יכול לומר לילדה בת 4 או לילד בן 6 שצריך לקבל טיפול במרכז חוסן ואין מרכז חוסן בעיר? העיר נותנת גיבוי מלא לממשלה ולצבא, כללי המשחק השתנו מבחינה ביטחונית, בגלל 200 מטר מחריגים אותנו מהתקנות כאילו אנחנו לא בעוטף עזה? אתם דנים בתקנות שהעיר שחטפה יותר מכולם לא נכללת בהן".

יו"ר הוועדה הזמנית ח"כ גפני התייחס לדרישותיו של גלאם ולצורך להרחיב את הפיצוי הניתן לעסקי תיירות גם לתחום המזון שנפגע מהמתיחות המתמשכת בדרום, ואמר כי "הוועדה תקיים דיונים נפרדים לעניין אשקלון והיישובים הנוספים שאינם נכללים בהגדרות ישובי עוטף עזה אך סופגים פגיעות קשות בכל סבב לחימה בדרום. עוד נקבע כי יתקיים דיון נפרד לעניין עסקי המסעדנות באזור הדרום, על מנת לתת מענה הולם גם לעסקים אלה."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!