דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

התאגדות בטעם טוב / עובדי מסעדת 'שגב' בב"ש התאגדו: "דורשים מה שמגיע לנו לפי החוק"

העובדים במסעדת היוקרה הצטרפו להסתדרות הנוער העובד והלומד ומקווים להסדיר סוגיות כמו טיפים, חופשות ותשלום על מלוא זמן השהות במסעדה | רעות קדוש, ממובילות ההתארגנות: "יש כאן הזדמנות לעשות משהו אחר"

מסעדת שגב קיטשן גארדן (צילום: ניר ודל).
מסעדת שגב קיטשן גארדן (צילום: ניר ודל).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מסעדת 'שגב' בבאר שבע התאגדו בהסתדרות הנוער העובד והלומד. השבוע נשלח מכתב מהסתדרות הנוער העובד והלומד להנהלת המסעדה, ובו קריאה להיכנס למו"מ עם ההסתדרות ונציגות העובדים במטרה לחתום על הסכם קיבוצי שיעגן את תנאי ההעסקה של העובדים – מלצרים ומלצריות, מארחות, ברמנים, טבחים ועובדי המטבח ואחראי משמרת.

"אני עובדת בשגב כבר למעלה משנה, אוהבת למלצר שם, אוהבת את הצוות, אוהבת גם את האוכל. מגיעה תמיד עם פרפרים בבטן לעבודה," אמרה לדבר העובדים לירי לולה חליפה (23), ממובילות ההתארגנות. "עם זאת תמיד הייתה לי תחושה שדברים מסויימים שקורים שם לא בסדר, שתלושי המשכורת לא ברורים ולא תמיד תקינים, ולאחרונה הייתה גם הרעה בתנאים. המלצרים מגיעים למשמרת ומחכים בסטנדביי שעה ואפילו שעה וחצי ורק אחרי 45 דקות המתנה הם מקבלים על זה שכר. אז מעלים אותך למשמרת אחרי 45 דקות, ואחר כך מורידים ושוב מעלים."

לירי חליפה ורעות קדוש מועד הפעולה של מסעדת שגב באר שבע (צילום באדיבות הסתדרות הנוער העובד והלומד)
לירי חליפה ורעות קדוש מועד הפעולה של מסעדת שגב באר שבע (צילום באדיבות הסתדרות הנוער העובד והלומד)

"תמיד ידעתי שהנוער העובד והלומד מסייעים לבני נוער ולצעירים בעבודה, ושיש גם זכות דמוקרטית להתאגד ולשמור על הזכויות" הוסיפה חליפה, שהייתה בנעוריה חניכה בנוער העובד והלומד בקן הרצליה. "לפני כחודשיים התחלנו לשוחח עם העובדים על מה זה ההסתדרות והתאגדות, ובחודש האחרון פנינו לנוער העובד והלומד והתחלנו להחתים עובדים."

"אני עובדת כבר כמה שנים בעולם המסעדנות ומכירה את הבעיות שיש בו" הוסיפה רעות קדוש (24), סטודנטית לרפואה, אף היא ממובילות ההתארגנות. "אני מרגישה שיש כאן הזדמנות לעשות משהו אחר. בעזרת ההסתדרות אנחנו דורשים לא דברים מרחיקי לכת אלא את מה שמגיע לנו על פי החוק."

כך למשל מקווים העובדים לוודא באמצעות ההתארגנות שיקבלו תשלום בגין מלוא הזמן שהם נמצאים במסעדה, וכן תשלום על ימי חופשה, הבראה ומחלה בהתאם לשכרם האמיתי – הכולל בהתאם לפס"ד הטיפים גם את מלוא הכנסותיהם מהטיפים, ולהסדיר סוגיות נוספות בנוגע לסידור העובדה.

"אנו מלווים את העובדים האמיצים שהחליטו לעמוד על זכויותיהם ולהתאגד" אמרה מיכל דולב, רכזת ענף המסעדות בהסתדרות הנוער העובד והלומד. "אלו עובדים צעירים ובני נוער הפוסעים את צעדיהם הראשונים בעולם העבודה, ואנו מקווים כי ההנהלה תיפגש עמנו בהקדם על מנת להסדיר את הנושאים בהקדם וברוח חיובית."

"אני קוראת גם ליתר המלצרים והמלצריות, ויתר עובדי המסעדות, לא לוותר על הזכויות שלכם, להיאבק עליהן ולהכיר את האפשרות להיעזר לשם כך בהסתדרות הנוער העובד והלומד ולהתאגד" סיכמה חליפה.

מסעדת שגב בבאר שבע, מקבוצת המסעדות של השף שגב משה, הוקמה בשנת 2017 וממוקמת במתחם ישפרו פלאנט (יס פלאנט).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!