דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

עבודה מסוכנת / מת מפצעיו העובד שנפגע במהלך ההכנות לאירוויזיון

מבית החולים איכילוב נמסר כי "חרף מאמצי החייאה ממושכים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו" | העובד הועסק בחברת התאורה גיל טייכמן ונפגע ביום שני מנפילת גוף תאורה | מהפקת האירוויזיון נמסר: "נפעל יחד עם הרשויות לבדיקת המקרה"

עובדים מקימים את בימת האירוויזיון בתל אביב, אפריל 2019. (צילום: פלאש 90)
עובדים מקימים את בימת האירוויזיון בתל אביב, אפריל 2019. (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פולדי שוורץ, בן 67 מפרדס חנה, שנפצע ביום שני באורח קשה בעת פריקת ציוד תאורה בחניון מתחם האקספו בת"א בו מתקיים האירוויזיון, נפטר הלילה (רביעי) מפצעיו.

מבית החולים 'איכילוב' נמסר כי "במהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו של נהג המשאית שנפצע קשה במתחם האקספו כתוצאה מנפילת גוף תאורה. לצערנו, חרף מאמצי החייאה ממושכים, נאלצו הרופאים ביחידה לטיפול נמרץ כללי, לקבוע את מותו. בית החולים משתתף בצער המשפחה."

מתאגיד השידור הציבורי 'כאן' נמסר לאחר התאונה כי אחת מהעגלות ציוד הטכני נפלה על העובד, נהג משאית, בעת שפרק אותה.

הנהג, עובד של חברת התאורה גיל טייכמן, טופל במקום על ידי רופא מבית החולים איכילוב הנמצא קבוע במתחם, אשר הזעיק אמבולנס של מד"א שפינה את הפצוע לבית החולים איכילוב. עם הגעתו הוא עבר סדרות בדיקות והובל לניתוח נוירוכירורגי דחוף. המשטרה ונציגי משרד העבודה הגיעו אף הם למקום.

מהפקת האירוויזיון נמסר: "כואבים את מותו של נהג המשאית שנפצע השבוע במהלך פריקת משאית עם ציוד טכני בחניון מתחם האירוויזיון. אנו משתתפים בצער המשפחה ושולחים את תנחומינו. נושא הבטיחות והאבטחה הם בראש מעינינו, ועומדים בסטנדרטים ונוהלי הבטיחות החמורים ביותר. נפעל יחד עם הרשויות לבדיקת המקרה."

מאקספו תל אביב נמסר ביום התאונה כי "הפקת האירוויזיון נמצאת באחריותו המלאה של תאגיד 'כאן' אשר נדרש לעמוד בכל הסטנדרטים ונהלי הבטיחות הקפדניים ביותר. האירוע התרחש בחניון העמסה חיצוני ולא באולמות בהם יתקיימו האירועים. אנו שולחים איחולי החלמה ורפואה שלמה לפצוע."

הדס תגרי, מהקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, מסרה כי ""פעילות משרדי הממשלה בנושא בטיחות העובדים נתונים בקיפאון מתמשך, גם צעדים שהיו אמורים להינקט – כגון פעילות יחידת פל"ס החדשה במשטרה והקמת קו חם לתלונות על הפרות בטיחות במנהל הבטיחות – אינם מתקדמים כלל, וכך גם התחייבויות מרכזיות שניתנו בהסכם שבין ההסתדרות לממשלה. מנהל הבטיחות התעסוקתית מתנהל ללא מפקח עבודה ראשי מזה למעלה מחצי שנה מעת שמפקח העבודה הראשי הקודם התפטר לאחר חודשים ספורים בתפקיד בטענות על התערבות פוליטית בתפקודו המקצועי; ללא יד מכוונת, בטיחות העובדים באתרי העבודה בישראל ממשיכה להתערער ומספר הנפגעים הגבוה מאד לכתחילה – ממשיך לעלות.

"מתחילת השנה נהרגו 29 עובדים בתאונות עבודה, מהם 13 באתרי הבנייה. בשנת 2018 חלה התדרדרות קשה במצב בטיחות העובדים ובמהלכה נהרגו 70 עובדים בתאונות עבודה, נתון המשקף עלייה של עשרות אחוזים מהשנה שקדמה לה, בפרט בענפי התעשייה, המסחר והשירותים. בסופה של שנה זו, הפעילה ההסתדרות לחץ ציבורי שהביא לסיכום אודות רשימת התחייבויות בנושא בטיחות העובדים בפרט בענף הבנייה, שהיתה בבחינת צעד ראשון מבורך הגם שחלקי ומצומצם. בחודשים האחרונים חל קיפאון כמעט מוחלט בהתנהלות משרדי הממשלה בנושא בטיחות העובדים, ומאחר שהכנסת פוזרה גם ניטלה מאיתנו פלטפורמה מרכזית להפעלת לחץ לקידום הנושא. חלק ניכר מההתחייבויות המשמעותיות בהסכם לא התקדמו כלל – כגון הקמת קו חם לתלונות על הפרות בטיחות במנהל הבטיחות, הרחבת אחריות משפטית לבטיחות העובדים באתרי הבנייה לחברות יזמיות – ובוודאי שקידומם של נושאים מרכזיים נוספים בסוגיות בטיחות העובדים באתרי הבנייה ובכלל ענפי התעסוקה כלל לא נדון או עומד על הפרק. מנהל הבטיחות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה, הרגולטור הראשי לבטיחות העובדים, פועל ללא מפקח עבודה ראשי מזה למעלה מחצי שנה, מאז התפטר מפקח העבודה הראשי הקודם מתפקידו, תוך שהוא טוען להתערבות פוליטית בתפקודו המקצועי, והעדרו של רגולטור מקצועי ועצמאי ניכר ביותר במכלול תפקודו של משרד העבודה והרווחה. העובדים בכלל ענפי התעסוקה, לעומת זאת, ממשיכים להיפגע".

ביום חמישי האחרון, נפגע עובד כבן 60 במעלית משא באולם אירועים ברחוב הסתת בחולון. ספג פגיעה רב מערכתית ופונה במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם לבי"ח שיבא.

ביום רביעי, בצהרים נפל בוריס גנטמן, תושב נתניה בן 72, מגובה 4 מטרים במהלך ביצוע עבודות ניקיון בבית מגורים בנתניה ופונה במצב קשה ולא יציב, מורדם ומונשם עם חבלת ראש לבית החולים לניאדו. הוא נפטר בבית החולים כיממה לאחר הפציעה, והינו העובד ה-28 שנהרג מאז תחילת השנה על פי נתוני הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה".

בערב יום העצמאות בשבוע שעבר נפגע מפעיל זיקוקים כבן 50 באורח בינוני, סמוך לבימת בידור במגדל העמק. הוא פונה עם פציעה בכף היד לבית החולים רמב"ם בחיפה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!