דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאוגדים

יש יציגות / אחרי יותר משנה: בית הדין הכיר ביציגות עובדי המרכז השיקומי 'בית הדר'

יותר משליש מעובדי המרכז באשדוד הצטרפו להסתדרות, ובית הדין דחה את טענות ההנהלה נגד ההתאגדות | יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב: "דורשים כניסה מידית למו"מ"

היכל בתי המשפט באר שבע (צילום: makarenko7 / Shutterstock.com)
היכל בתי המשפט באר שבע (צילום: makarenko7 / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אחרי למעלה משנה של הליך משפטי קבע היום (רביעי) בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע כי ההסתדרות היא ארגון עובדים יציג בקרב עובדי מרכז הרפואה, השיקום והסיעוד בית הדר באשדוד. זאת אחרי שהחתימה 103 מ-306 עובדי המקום.

"שמח על הפסיקה המהווה בשורה לעובדים" מסר יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב,"צר לי על התנהלותה של ההנהלה שניסתה בכל דרך להימנע מהכרה בהסתדרות כארגון יציג וגרמה עוול לעובדיה היא. אנו דורשים כניסה מידית למשא ומתן שיבטיח את זכויות העובדים וביטחונם התעסוקתי".

חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד (באדיבות המצולם)
חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד (באדיבות המצולם)

השופט יוסף יוספי קבע כי גרסת ההסתדרות לא נסתרה, וכי הנהלת המרכז הרפואי טענה לעומת ההתאגדות טענות טכניות בלבד, חלקן מבלי להציג הוכחות, ושעל כל פנים אינן משפיעות בשאלת היציגות.

בין היתר טענה ההנהלה כי שלושה עובדים אריתראים שחתמו על הצטרפות להסתדרות, לא הבינו על מה חתמו, אולם עו"ד רוית רז חכמון שליוותה את תהליך ההתארגנות העידה בפני בית הדין שהעובדים חתמו לאחר שהוסבר להם על מה הם חותמים בעברית או אנגלית. "עלה כי הם ידעו על מה חתמו, לאחר שהוסברו להם הדברים, ואין לקבל טענה בדבר חזקה לפיה עובדים אריתראים אינם מבינים על מה הם חותמים" ציין השופט יוספי. בית הדין ציין גם לטובה את עדותה של מזכירת האיגוד המקצועי חיה לחיאני שהשיבה לטענות ההנהלה באשר לחלק מההחתמות, ודבריה נמצאו מהימנים.

ּצוות מרחב אשדוד המלווה את ההתארגנות עובדי בית הדר. מימין לשמאל: לימור אבוחצירא,עו״ד ג׳ני שוד,עו״ד דיוויד פרטיאלי וחיה לחיאני (באדיבות המצולמים)
ּצוות מרחב אשדוד המלווה את ההתארגנות עובדי בית הדר. מימין לשמאל: לימור אבוחצירא,עו״ד ג׳ני שוד,עו״ד דיוויד פרטיאלי וחיה לחיאני (באדיבות המצולמים)

סוגיה נוספת שאליה התייחס בית הדין היא האם יש למנות את הרופאים במרכז במניין עובדיו, לצורך קביעת השליש הנחוץ להכרזת יציגות על פי חוק. "הרופאים מהווים את הסקטור הבכיר בכל מוסד רפואי בו הם עובדים, 14 ולפיכך הם מאוגדים במסגרת נפרדת של הסתדרות הרופאים בישראל, כך שאין לראות בהם 15 כחלק מיחידת המיקוח", הבהיר השופט והוסיף כי "יש לציין כי גם לו היו הרופאים חלק מיחידת המיקוח, כטענת המשיבה, הרי שגם אז היו 19 למעלה משליש מהעובדים חברים במבקשת".

בית הדר החל לפעול ב-1998 כבית אבות סיעודי, וכיום הינו מרכז גריאטרי הכולל  מחלקות שיקום, סיעוד מורכב ומונשמים ומחלקות סיעודיות, ובו 244 מיטות אשפוז. צוות המרכז כולל בין היתר 69 אחיות, 22 פיזיותרפיסטים, 14 מרפאות בעיסוק, 7 עובדות סוציאליות, 5 דיאטניות, 15 רופאים ועובדים נוספים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!