דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: קוואי לאונרד בסל הניצחון המרגש ביותר של השנים האחרונות

וגם - ההתאחדות האנגלית בקמפיין לעידוד המודעות למצוקה נפשית של ספורטאים וספורטאיות | שתי היריקות של דיאנדרה קיין ומוחמד עוואד שהכתימו את הספורט הישראלי | והיחס האישי והאנושי של מאמן נבחרת אנגליה פיל נוויל לשחקניות

קוואי לאונרד במדי טורונטו 'ראפטורס' במשחק מספר 7 בגמר המזרח
(Steve Russell/Toronto Star via Getty ImagesIL)
קוואי לאונרד במדי טורונטו 'ראפטורס' במשחק מספר 7 בגמר המזרח (Steve Russell/Toronto Star via Getty ImagesIL)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח בסיום בלתי נשכח: קוואי לאונרד

יאיר צוקר

באחת הסדרות המרתקות שנראו בפלייאוף ה-NBA בשנים האחרונות, קבלנו השבוע סוף שנראה כאילו לקוח מאגדה, בזכות שחקן אחד שהופך את משחק הכדורסל לדרגת אמנות. סדרת חצי גמר המזרח בין טורונטו לפילדלפיה סיפקה רגעים מורטי עצבים עד שהגיעה למשחק שביעי והמכריע.

ברגע האמת של כל הסדרה, 5 השניות האחרונות, כשהתוצאה עמדה על 90:90, הכדור של ה'ראפטורס', שכצפוי שמו אותו בידיו של האיש החם שלהם, קוואי לאונרד שלהט בכל שלבי המשחק אותו סיים עם 41 נק'. לאונרד ברח לפינה, חלף על פני בן סימונס וזרק מעל ג'ואל אמביד, מזווית קשה, ארבע פעמים קפץ הכדור על הטבעת ולבסוף צלל פנימה והפך לאחד מסלי הניצחון הכי דרמטיים ויוצאי דופן בתולדות הפלייאוף. טורונטו עלתה לגמר המזרח מול מילווקי הבלתי עצירה, במטרה לעשות את הבלתי יאמן ולהעפיל לראשונה לגמר ה-NBA.

מנצחים ולא מדחיקים: ההתאחדות הכדורגל האנגלית

ליאור ברטל

הספורט העולמי עובר מהפכה עמוקה בשנים האחרונות. עד לפי שנתיים-שלוש ספורטאים בעולם סרבו לדבר על הבעיות הנפשיות שמלוות אותם. בשנים האחרונות הנושא נפתח ויותר ויותר ספורטאים מכל ענפי הספורט מפרסמים ומדברים על החשיבות של פנייה לתמיכה נפשית כאשר מתחילות להתגלות אותות מצוקה. להפסיק לנסות להדחיק ולהחביא את הדיכאון או הלחץ הנפשי ולמצוא מקום בטוח וטוב שיעזור לספורטאים להתמודד עם הקשיים הנפשים אותם הם חווים מסיבה זאת או אחרת.

ההתאחדות הכדורגל האנגלית בשיתוף פעולה עם ארגון "Heads Together" אותו מנהל הנסיך וויליאם, החליטו להשיק קמפיין חדש בשם "Heads Up". מטרת הקמפיין היא לשבור את הסטיגמה לגבי פניה לטיפול נפשי ולעודד אנשים ברחבי בריטניה לפנות לטיפול בעת מצוקה נפשית.

הפרויקט המשותף יתחיל במגן הצדקה של עונת 2019/20 וילווה את משחקי הכדורגל של העונה הבאה בליגות הגברים והנשים השונות, עד סיום העונה במשחק גמר הגביע האנגלי לגברים במאי 2020.

מפסידים ביריקה מיותרת: דיאנדרה קיין ומוחמד עוואד

יאיר צוקר

שני רגעים מכוערים התרחשו השבוע בספורט הישראלי, לכאורה שני מקרים שונים עם סיבות שונות, אבל בשניהם בחרו שחקנים להגיב בצורה הכי לא ראויה שיש. בדרבי התל אביבי בכדורסל היה זה דיאנדרה קיין שבמהלך אימות עם אוהדי הפועל, שבו ספג קללות מהקהל ומנגד איים לזרוק כדור לעברם, בחר להגיב ביריקה לעבר יציע האוהדים, דבר שכמובן גרם להרחקתו המוצדקת מהמשחק.

בזמן ובענף אחר, במשחק ליגת העל בכדורגל בין מכבי חיפה להפועל חדרה, במהלך מאבק על הכדור בין יהב גורפינקל מחדרה לבין חלוץ חיפה מוחמד עוואד, בחר האחרון לירוק לעברו של שחקן חדרה. מאחר ולא נשרקה עבירה, השופט בחן את האירוע במצלמת ה-VAR ושלף לחלוץ את הכרטיס האדום.

רבות עסקו השבוע בסיבות שהובילו את שני השחקנים להגיב באופן האלים הזה, אבל פה לא טמונה הבעיה. שני השחקנים הללו וגם אחרים, חייבים לזכור שהם מייצגים מועדונים גדולים ומשמים דמויות לחיקוי עבור ילדים רבים ואקט אלים ודוחה שכזה הוא חציית קו אדום שמכתים את הספורט הישראלי. טוב עשו השופטים שלא עברו על כך בשתיקה והרחיקו את שני השחקנים.

מנצח ביחס אישי: פייל נוויל

ליאור ברטל

שחקניות נבחרת אנגליה מתות על המאמן שלהן. בכל הזדמנות, הן רק משבחות את מה, שהוא הביא לחדר ההלבשה ומה שהוא מעניק להן מהניסיון הגדול שלו כשחקן כדורגל. הן מתארות אותו כדמות אב, קשוח, קשוב ואוהב. הנה סיפור קטן על החיבור המיוחד בין המאמן לשחקניות. נוויל לא נבחר 3 פעמים שונות לסגל המונדיאל של נבחרת הגברים, הוא מספר שהצפייה לטלפון/שיחה ובסופה ההבנה שהוא לא בסגל, הייתה מאוד טראומטית וקשה.

כאשר התמנה למאמן הוא ביקש מהשחקניות שיחליטו איך הן רוצות לקבל את הידיעה מי בסגל ומי לא. השחקניות החליטו פה אחד שהמאמן ישלח אימייל במקביל לכל מי שהייתה מועמדת לסגל, האם היא תהיה בסגל למונדיאל או לא.

וכך, ביום שלישי בשעה 8 בבוקר קבלו כל 36 שחקניות הסגל הרחב אימייל שהכריע אם הן יהיו בסגל הנבחרת לצרפת ביוני הקרוב או לא. דרך מעניינת ובעיקר החלטה מפתיעה של המאמן שמתייחס לשחקניות באופן אישי ומכבד ברגע הקשה או השמח בקריירה שלהן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!