דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'יימס בונד

קולנוע / האם הסוכן בונד יפרוץ את גבולות עצמו?

השמועות לגבי זהות השחקן שיגלם את ג'יימס בונד בסרט הבא קורמות עור וגידים ולפחות לפי הרשתות החברתיות, נראה שעשויה לצפות לכולנו הפתעה.

יוצא לגמלאות. דניאל קרייג. צילום: www.GlynLowe.com
יוצא לגמלאות. דניאל קרייג. צילום: www.GlynLowe.com

גם השנה, כמדי מספר שנים, בממלכה הבריטית וברחבי העולם טרודים באחת מן הסוגיות המסקרנות בעולם הקולנוע הפופולרי: "מי יהיה השחקן שיזכה לגלם את הסוכן המסתורי ג'יימס בונד"? וגם הפעם, כתמיד, השמועות והספקולציות רבות.

עושה רושם כי השחקן דניאל קרייג, שגילם את דמותו של הסוכן 007 בין השנים 2008 – 2015 ושיווה לדמותו אופי אפל במיוחד, לא יעשה זאת עוד, וזאת למרות שעל פי השמועות קיבל הצעה כספית מפתה תמורת השתתפות בשני סרטים נוספים.

עזיבתו הצפויה של קרייג מעלה מחדש את שאלת מליון הדולר לגבי זהות השחקן החדש, אלא שהפעם, האפשרויות בהן דן הציבור הרחב מפתיעות במיוחד. אם עד היום התרגלנו לכך שאת ג'יימס בונד משחק שחקן לבן, גברי ושרמנטי, הפעם נראה כי 'העם דורש שינוי' ורחשי ליבו של הקהל מבקשים שג'יימס בונד הבא יהיה גבר שחור או ג'ינג'י ואולי אפילו אשה.

אידריס אלבה. צילום: Jessica Lea/DFID
אידריס אלבה. צילום: Jessica Lea/DFID

כבר בתחילת השנה עלה שמו של השחקן האפרו-אמריקני אידריס אלבה (מהסדרה 'הסמויה') כאפשרות, אך מאז עברו הרבה מים בנהר וכרגע נראה שסיכוייו אינם גבוהים במיוחד.

עוד בתפקיד 'ג'יימס בונד האלטרנטיבי' מככב שמה של השחקנית ג'וליאן אנדרסון המזוהה בעיקר עם דמותה של הסוכנת דיינה סקאלי אותה גילמה בסדרת הטלוויזיה המיתולוגית 'תיקים באפלה'. אנדרסון פרסמה השבוע בטוויטר כרזה ובה דמותה על אותו רקע ג'יימס בונדי מוכר כאשר בתחתית התמונה נכתב: "נובמבר 2017". בטקסט שצירפה לאותה תמונה כתבה אנדרסון "זו בונד, ג'יין בונד". הפרסום המפתיע היכה גלים וכרגע, לפחות על פי הרשתות החברתיות, מסתמנת השחקנית כמועמדת המלהיבה והמובילה לככב בתפקיד הנחשק.

ג'יימס או ג'יין? ג'וליאן אנדרסון (מימין) וטום הילדסטון. צילומים: Gage Skidmore, מתוך flickr
ג'יימס או ג'יין? ג'וליאן אנדרסון (מימין) וטום הילדסטון. צילומים: Gage Skidmore, מתוך flickr

סוגייה נוספת הקשורה לסרט הבא עלינו לטובה היא במה ייאבק הסוכן הפעם. גם כאן יצטרכו יוצרי הסרט לאמץ את דמיונם ולאתגר את דמויות הרשעים מהסרטים האחרונים, שחלקם היו כל כך מטורפים והזויים עד שהזכירו את הרעים בסרטי גיבורי העל, דוגמת באטמן וידידיו לובשי הגלימות.

במאמר חצי סאטירי שהתפרסם בגרדיאן הציע הכותב פול מייסון לשנות באופן דרמטי את משימתו של בונד. לדבריו, אותה דמות הסוכן שהכרנו הגיעה לכדי מיצוי וכמוה גם מלחמתו לשמירת הערכים של העולם המערבי, אל מול כוחות שאינם מערביים. לטענתו, המושג "מערביות" כבר איננו רלוונטי ומכיוון שכך, על יוצרי הסרט לנתק את בונד מהמציאות הקיימת. בהמשך סוקר מייסון את האיומים העכשווים: מלחמת ג'יהאד, רוסיה והגרעין ומציע שאולי בעצם, על בונד להלחם בדונלד טראמפ המאיים על שלום אזרחי כל העולם.

עוד הוא מציע כי בונד, שפעם נהנה מתענוגות החיים ומעולם לא לחם מלחמת חורמה בקפיטליזם, יאבק בסרט החדש ברשת עולמית של אולגרכים השולטים בעולם. "הבונד הבא", הוא כותב, "צריך להאבק באויב האמיתי, או למות בנסיון לעשות זאת".

אך למרות שלל הניחושים והתקוות נראה כי המועמד הבכיר ביותר לתפקיד בונד נכון לעכשיו הוא טום הילדסטון (לוקי מסרטי "ת'ור" ו"הנוקמים") שעל-פי הדיווחים נמצא במגעים מתקדמים עם יוצרי הסרט. ככל הנראה, את חזיון סיום הקפיטליזם על ידי הסוכנת ג'יין בונד לא נזכה לראות בסרט הקרוב שיצא לאקרנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!