דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מפעל חרסה

משבר בחרסה / באישון לילה ובליווי מאבטחים: ההנהלה הוציאה סחורה ממפעל חרסה

יו"ר הוועד, איגור גרימן: "האופן שבו הם עשו זאת, באישון לילה, בליווי כוחות גדולים של בריונים - זו אותה שיטה וגישה שבה הם סגרו את המפעל. הם פועלים כגנבים ושודדים" | קבוצת חמת: "מצרים על ההקצנה, העובדים יקבלו את כל מה שמגיע להם לפי החוק"

עובדי חרסה מונעים כניסת משאית למפעל. 14 במאי 2019 (קרדיט: יקיר אוקנין)
עובדי חרסה מונעים כניסת משאית למפעל. 14 במאי 2019 (קרדיט: יקיר אוקנין)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעלי חרסה מקבוצת חמת הוציאו אתמול (שבת) באישון לילה סחורה הנמצאת במפעל המוחזק על ידי העובדים. מהעובדים נמסר כי לאחר שהתעמתו עימם בשער המפעל וכאשר לא הצליחו להיכנס דרכו לקחת את הסחורה, פרצו מאבטחים מטעם ההנהלה למפעל דרך כניסה צדדית והוציאו חמש משאיות עמוסות. סחורה זו מהווה את כוח המיקוח המרכזי של העובדים במאבקם להגדלת פיצויי הפיטורין, בעקבות החלטת הבעלים לסגור את המפעל בבאר שבע ולהעביר את פעילות הייצור לטורקיה.

הפגנת עובדי חרסה בכניסה לבית המשפט בבאר שבע (רז רותם)
הפגנת עובדי חרסה בכניסה לבית המשפט בבאר שבע (רז רותם)

מאז סגירת המפעל ניצבות משמרות מחאה של עובדי המפעל, יום ולילה, בשעריו במטרה למנוע מההנהלה את הוצאתה החד צדדית של הסחורה. כזכור, רק השבוע ביקש יו"ר ועדת הכספים הזמנית ח"כ משה גפני מהנהלת המפעל להיכנס למו"מ עם עובדיה.

"בלילה היו כמה אנשים במשמרת המחאה. בשלוש בלילה באו חמש משאיות עם ליווי ג'יפים ויחידת אבטחה של בריונים. כמות גדולה מאוד של אנשים" כך תיאר לדבר העובדים יו"ר ועד העובדים במפעל איגור גרימן. "שלושת האנשים שלנו פשוט לא הצליחו לחסום אותם והם נכנסו לתוך המפעל. כשהזעיקו אותי מיד הגעתי עם עוד כמה אנשים. הגענו וחסמנו את השער אחרי שמשאית אחת כבר הספיקה לצאת. הדברים כמעט הגיע לעימות פיזי, אלא שאנחנו קראנו למשטרה שהפרידה בינינו והבהירה להנהלה שמדובר בצעדי מחאה לגיטימיים במסגרת סכסוך עבודה".

עשרות עובדי חרסה מוחים מול ביתו של מנכ"ל חמת. 3 במאי 2019 (צילום: יונתן קירשנבאום)
עשרות עובדי חרסה מוחים מול ביתו של מנכ"ל חמת. 3 במאי 2019 (צילום: יונתן קירשנבאום)

אלא שההנהלה לא וויתרה, ונציגיה איגפו את העובדים המוחים בכניסה הראשית של המפעל. אלו פרצו את אחת הכניסות האחוריות ונכנסו למפעל. בדרכם החוצה, חלפו המשאיות העמוסות על פני העובדים המשתוממים.

"הם לא הוציאו את כל הסחורה, אבל חמש משאיות גדולות זה הרבה סחורה, משהו כמו שבוע עבודה" הוסיף גרימן. לדבריו, "האופן שבו הם עשו זאת, באישון לילה, בליווי כוחות גדולים של בריונים – הם פועלים גם עכשיו בדיוק באותה שיטה וגישה שבה הם סגרו את המפעל. הם פועלים כגנבים ושודדים". על אף דבריו הנחרצים של יו"ר ועדת הכספים משה גפני אשר קרא להנהלת המפעל לשאת ולתת עם העובדים על פיצויי פיטורין מוגדלים, בשתי פגישות מו"מ שהתקיימו עד כה לא הציגה ההנהלה הצעות ממשיות. "התחושה היא שבכוונה הם מפוצצים, ולא מציעים כלום. הם פועלים בשיטה של הפרד ומשול ומציעים עבודה למי שהיה הכי חזק אצלנו" הוסיף גרימן. ביום רביעי לדבריו תתקיים פגישה נוספת.

עשרות עובדי מפעל "חרסה" בבאר שבע ערכו אסיפת חירום על רקע הכוונה לחסל את פעילותו (צילום: דוברות ההסתדרות)
עשרות עובדי מפעל "חרסה" בבאר שבע ערכו אסיפת חירום על רקע הכוונה לחסל את פעילותו (צילום: דוברות ההסתדרות)

מקבוצת חמת נמסר: "אנו מצרים על העובדים, שכן ההקצנה בצעדים אותם מובילה ההסתדרות גורמת בראש ובראשונה נזק לעובדים. ההסתדרות מובילה בכוח את העובדים בצעדים שאין לנו הסבר למה הם מובילים. עד כה לצערנו זה לא הסתייע להם.
חרסה ממשיכה כחברה מסחרית ולא יצרנית כאשר הייצור במפעל בבאר שבע הופסק בגלל תנאי השוק שאינם מאפשרים למפעל להיות תחרותי".

"כבר בדיווח הראשוני לבורסה עדכנו שבקופות הפיצויים של העובדים יש את כל מה שמגיע להם. העובדים עודכנו שהם יקבלו את כל המגיע להם על פי החוק וההסכמים הקיבוציים. קבוצת חמת הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשקיפות מלאה ובהתאם לחוקים ותקנות. אנו דואגים לעובדים וכואבים את כאבם, נעזור להם במציאת מקומות עבודה ואף כבר חלקם השתלבנו ועובדים בקבוצה. חשוב לנו לסיים את התהליך מהר ככל שניתן, צעדים כאלה רק יזיקו לעובדים אותם אנו מאוד מוקירים אך בגלל קומץ של עשרות בודדות של עובדים ושל הכוונה לא ראויה של ההסתדרות הם נמנעים מלהגיע להסכמים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!