דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות המורים

חינוך / סכסוך עבודה בגני ילדים: הרשויות המקומיות מסרבות לפתוח חשבונות בנק לניהול הגן

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה מול מספר רשויות מקומיות, בטענה שהן לא פותחות חשבון בנק תאגידי לכל גן כנדרש | הגננות נאלצות לנהל את תקציב הגן מחשבונן האישי - בניגוד לחוק

גן ילדים סגור. צילום אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
גן ילדים סגור. צילום אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
דוד טברסקי

הסתדרות המורים הכריזה הבוקר (ראשון) על סכסוך עבודה מול הרשויות המקומיות בבת ים, ערד, אור יהודה, אשדוד ורמלה בטענה שהרשויות אינן פותחות חשבונות תאגיד לגני הילדים ביישוב, מה שמאלץ את הגננות לנהל את תקציב הגן מחשבונן האישי. על פי הסתדרות המורים, חמשת העיריות טרם הסדירו את נושא ניהול תקציב הגנים ובעקבות כך, הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה.

"הגננות נאלצות לנהל את תקציב הגן מחשבונן הפרטי וזאת בניגוד להוראת החוק" נמסר מהסתדרות המורים. על פי חוק יש להפקיד את הכספים בחשבון בנק נפרד על שם המוסד שהגננת היא מורשת חתימה בו. אולם בפועל הרשויות לא פותחות חשבונות כאלה והגננות נאלצות להפקיד את הכספים לחשבונן הפרטי.

גננת ופעוטות – למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
גננת ופעוטות – למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"העיריות אינן פותחות עבור גני הילדים בערים חשבונות תאגיד כמתבקש על פי הוראות תקנות לימוד חובה (יעוד כספי תשלומים) תשס"ד-2004" מסרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד. לא זו בלבד, אלא שהגננות אף נדרשות לפתוח חשבון בנק פרטי על שמן, אליו מופקדים כספי הגן. זהו מצב בלתי נסבל, שמנוגד לחוק ועלול אף לפגוע בגננות, לרבות מול רשויות מס הכנסה. אם עד לתאריך ה-20.5 הרשויות לא יגיבו, הסתדרות המורים תשקול לנקוט בצעדים ארגוניים כולל השבתה של הגנים".

ממינהל החינוך באשדוד נמסר: "באשדוד קיים נוהל הידוע ומוסכם על משרד החינוך לפיו, תשלומי הורים נגבים ע"י העירייה ומנוהלים בחשבון העירייה. ההורים מקבלים את כל השירותים שקבע משרד החינוך, למעט 2 סעיפים: מסיבות ותשלומים מרצון. בסעיפים אלה רשאים ההורים לפתוח חשבון עצמאי מבלי התערבות העירייה. לאחר הבהרת הנושא מול הסתדרות המורים אנו רואים זאת כעניין פתור שמקורו באי הבנה כאמור."

מעיריית רמלה נמסר: "הנושא נבחן ונמצא בבדיקת העירייה".

מעיריית בת-ים נמסר: "עיריית בת-ים פועלת בהתאם להוראות החוק וחוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא, וכל חשבון חדש שהגננות פותחות הוא על שם העירייה.
אנו נחדד את הנוהל מול הגננות שטרם הסדירו את הנושא מול אגף החינוך."

מהעיריות הנוספות לא הגיעה תגובה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!