דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבורסה לניירות ערך

שירות לקוחות / אספת עובדים בבורסה לניירות ערך בשל השעיית שלושה חברי ועד

השלושה הושעו לטענתם לאחר שהתריעו על פגיעה בלקוחות בשל שינוי מתווה משמרות | "המנכ"ל איתי בן זאב מנסה להלך עלינו אימים רק משום שהתרענו על מחדליו" מסר ועד העובדים | ההסתדרות פנתה למנכ"ל בבקשה שיימנע מהסלמת היחסים

הבורסה לניירות ערך (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)
הבורסה לניירות ערך (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי הבורסה וההסתדרות במרחב תל אביב יכנסו הבוקר, בשעה 9:00, אספת עובדים במחאה על השעייתם של שלושה חברי ועד. לטענתם, הושעו חברי הוועד רק משום שהתריעו בפני הרשות לניירות ערך כי החלטותיו החד צדדיות של המנכ"ל  איתי בן זאב הגורמות לדבריהם לפגיעה בלקוחות.

הבורסה בתל-אביב (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
הבורסה בתל-אביב (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).

"המנכ"ל מנסה להלך עלינו אימים רק משום שהתרענו על מחדליו" מסר ועד העובדים. "הבורסה חשובה לנו והשירות ללקוחות הוא נשמת אפה של הבורסה. לכן הקמנו קול זעקה והתרענו על ההחלטות השגויות לאחר שהמנכ"ל אטם אוזניים ולא רצה להקשיב לנו. אם לא היינו עושים את זה היינו מועלים בשליחות שלנו ובאמון שהעובדים נותנים בנו". עוד הדגישו כי הצעד שנקט המנכ"ל כלפיהם משמעותו ניסיון לחיסול העבודה המאורגנת בבורסה: "העובדים ימשיכו להילחם על זכות ההתארגנות ועל זכותם לבחור בנציגיהם. שום צעד כוחני של המנכ"ל לא ירתיע אותנו".

במכתב ששלחו לפני שבוע ליו"ר הרשות לניירות ערך, ושבעקבותיו הושעו לטענתם, התריעו כי הנהלת הבורסה שינתה בחודש פברואר את סידור העבודה כך שבמשמרות אחר הצהרים והערב יהיה רק מפעיל מחשב אחד – זאת לאחר עשרות שנים בהן אוישו משמרות אלו בשני עובדים, שיכלו לגבות האחד את השני במקרים של אי-הגעה למשמרת מסיבה שלא נצפתה מראש כגון מחלה, מחלת בן משפחה המחייבת טיפול של המפעיל, תאונה וכו'.

"מאז החלטת ההנהלה על צמצום במספר המפעילים, לפני מספר חודשים, קרו כבר מספר מקרים שבהם לא היה מפעיל במשמרת מה שהביא לעיכוב של שעות רבות בסוגי חומר שונים לחברי הבורסה" הסבירו היום. "התוצאה היא פגיעה בשרות לחברי הבורסה, במוניטין הבורסה, ולהפסד של מאות אלפי שקלים לחברי הבורסה שנאלצים לחכות שעות רבות לתוצאות המסחר".

בוועד טוענים כי התריעו רבות כנגד המחדל של ההנהלה. "דיברנו עם ההנהלה עוד לפני ההחלטה והזהרנו שלא ייתכן שיהיה מפעיל אחד ללא גיבוי. הם השיבו לנו שהם לוקחים את האחריות כולה על כתפיהם. לצערנו הרב האזהרות שלנו מתגשמות בשבועות האחרונים הלכה למעשה". עוד הדגישו כי המקרים בהם הייתה פגיעה בשירות, אינם בגדר שביתה או תוצאה של פעולה ארגונית של הוועד. "המנכ"ל הוא זה  שרקח את התבשיל הזה ועכשיו הוא מנסה להאשים את העובדים. העובדים אינם נוקטים בשום צעד הקשור למספר המפעילים במשמרות. צמצום מספר העובדים במשמרת היא תולדה של החלטת הנהלה בלבד. אם נבצר ממפעיל להגיע למשמרת אין העניין קשור לוועד. הניסיון להאשים אותנו במחדלי ההנהלה הוא לא פחות מחוצפה".

מיד עם ההודעה על השעיית חברי הוועד, שיגר מר גרשון גלמן יו״ר מרחב תל אביב בהסתדרות מכתב למנכ״ל הבורסה ובו ביקש למשוך את המכתבים בטרם הסלמה. גלמן הדגיש כי המהלך שנקט מנכ״ל הבורסה גורר את עובדי הבורסה וההסתדרות להחרפת הסכסוך.

מהנהלת הבורסה לא נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!