דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבורסה לניירות ערך

לא שקט בבורסה / בחזרה לשגרה? השעיית חברי ועד העובדים בבורסה הופסקה

זאת לאחר שאתמול עיכבה הנהלת הבורסה את המסחר בטענה לעיצומים | ועד העובדים טען מצידו כי מדובר ב"הודעה שקרית" וכי למשמרת שובץ עובד שההנהלה השעתה עקב חברותו בוועד

הבורסה בתל-אביב (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
הבורסה בתל-אביב (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב, ששלח מכתבי ההשעיה לשלושת חברי ועד העובדים של הבורסה, החליט אתמול (שלישי) לסיים את השעייתם. בעקבות כך, יוכלו היום לחזור העובדים לעבודה.

העובדים שהושעו הואשמו בשימוש לרעה במאגרי המידע של הבורסה, בכך ש"שלחו מכתב לרשימת תפוצה של כל חברי הבורסה מתוך מאגר מידע שנועד כמובן אך ורק להודעות רשמיות של הבורסה."

אתמול (שלישי) בבוקר עיכבה הנהלת הבורסה לניירות ערך את פתיחת יום המסחר בבורסה בטענה שעיצומים שנקטו העובדים עיכבו את המסחר. בוועד העובדים טענו כי מדובר בטענה שקרית ומייחסים את העיכוב להנהלה. לטענתם, אחד מחברי הוועד המושעים היה משובץ למשמרת הלילה, וההנהלה היא שמנעה ממנו להתייצב למשמרת. מאוחר יותר נמסר כי במקום להתחיל ב-9:00 כמדי יום, המסחר יחל ב-13:00.

בהודעת הנהלת הבורסה נכתב כי "כחלק מהעיצומים בהם נוקטים המפעילים, לא אויש חדר המפעילים מספר פעמים במהלך השבועות האחרונים. היום לפנות בוקר, לא אויש חדר המפעילים, ולכן לא ניתן היה להעלות את מערכות המסחר והסליקה, וכל עיבודי הלילה לא הסתיימו בזמן לפני התחלת המסחר". עוד ציינו בהנהלה כי שניים מבין חברי הוועד הם מפעילי מחשבים. בוועד העובדים אמרו כי "מדובר בהודעה שקרית"  והוסיפו כי "העיכוב אינו נובע מעיצומים שנוקטים העובדים, אלא אך ורק מהחלטתו של המנכ"ל להפחית את מספר המפעילים במשמרות ערב ולילה משני מפעילים לאחד בלבד".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב (ChameleonsEye / Shutterstock.com)
הבורסה לניירות ערך בתל אביב (ChameleonsEye / Shutterstock.com)

בוועד הוסיפו כי התריעו בפני הרשות לניירות ערך שהפחתת מספר המפעילים במשמרת הלילה תוביל לפגיעה בשירות ובמסחר, שכן אם המפעיל נעדר מהעבודה אין לו גיבוי. "במקום להקשיב לחברי הוועד ולנציגי ההסתדרות בחר המנכ"ל איתי בן זאב להשעות אותם מעבודתם, רק משום שהתריעו על החלטותיו. מאחר ואחד מחברי הוועד הוא מפעיל ששובץ אתמול למשמרת לילה, ולא היה יכול להגיע לעבודה כתוצאה מההשעיה, חל היום עיכוב בפתיחת המסחר. צר לנו שהמנכ"ל מקבל החלטות שגויות, ומנסה להפיל את מחדליו על ועד העובדים", הוסיפו.

ביום שני נערכה אסיפת עובדים בשעות הבוקר, במחאה על השעיית חברי הוועד. לאחר האסיפה הנחה הוועד את העובדים שלא לחזור לעבודה במשרדים, פרט לתורנים שהמשיכו לבצע את עבודתם כדי שהמסחר והלקוחות לא ייפגעו.

במכתב ששלחו חברי הוועד בשבוע שעבר ליו"ר הרשות לניירות ערך, ושבעקבותיו הושעו לטענתם, התריעו כי הנהלת הבורסה שינתה בחודש פברואר את סידור העבודה כך שבמשמרות אחר הצהרים והערב יהיה רק מפעיל מחשב אחד – זאת לאחר עשרות שנים בהן אוישו משמרות אלו בשני עובדים, שיכלו לגבות האחד את השני במקרים של אי-הגעה למשמרת מסיבה שלא נצפתה מראש כגון מחלה, מחלת בן משפחה המחייבת טיפול של המפעיל, תאונה וכו'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!