דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

נוער שמע / אות ״הנוער העובד״ הוענק לשלושה צעירים מצטיינים ומחוללי שינוי במקום עבודתם

במסגרת ישיבת הנהגה חגיגית של ההסתדרות בבית הנוער העובד והלומד הוענק האות לבני הנוער והצעירים מבאר שבע, מדולב ומבת ים | יו״ר ההסתדרות, ארנון בר דוד: ״אנחנו מברכים ומחבקים אתכם״

אות הנוער העובד הוענק לשני נערים וצעירה שחוללו שינוי במקום בו הם עובדים. צילום: הנוער העובד והלומד
אות הנוער העובד הוענק לשני נערים וצעירה שחוללו שינוי במקום בו הם עובדים. צילום: הנוער העובד והלומד

שלושה נערים וצעירים קיבלו אתמול (שלישי) את אות ״הנוער העובד״ מידי יו״ר ההסתדרות, ארנון בר דויד, מזכ״ל הנוער העובד והלומד, פסח האוספטר ורכזת האיגוד המקצועי לנוער וצעירים, מורן כהן.

האות הוענק על מאבקם של בני הנוער והצעירים לקידום זכויותיהם במקומות העבודה, ״נערות ונערים שתוך עשיית צעדיהם הראשונים בעולם העבודה פעלו להפוך אותו לעולם עבודה טוב והוגן יותר״ כדבריהם של נציגי האיגוד המקצועי לנוער, בטקס שנערך.

ואלו מקבלי האות:

מתן קם (17) מדולב

מתן, תלמיד כיתה י"א במגמת מכונות בבית הספר המקצועי "אורט התעשייה האווירית", עובד במפעל אביזרים של התעשייה האווירית. מעסיקיו העידו עליו כעובד מסור ואחראי שעובד במספר עבודות גם בשעות אחר הצהריים כמדריך רכיבה על סוסים ובדוכן פלאפל. מתן חבר בקבוצת ההנהגה בסניף הנוער העובד והלומד בבית הספר ואחראי על סיוע לחבריו במיצוי זכויותיהם והכשרתם בתעשייה האווירית ובעבודות הנוספות.

מתן קם (17) דולב. צילום: דורון הבסי
מתן קם (17) דולב. צילום: דורון הבסי

לירי חליפה (23) מבאר שבע

לירי עובדת במסעדת "שגב שף באר-שבע" מזה כשנה וחוסכת ללימודי רפואה. בעקבות "פסיקת הטיפים" שחוללה שינוי בענף המלצרות זיהתה לירי שהיא וחבריה לא מקבלים את הזכויות המגיעות להם והחליטה לאגד את חבריה למסעדה, להחתים את עובדי המסעדה לחברות בהסתדרות ולהקים ועד פעולה במסגרת ארגון המלצרים בהסתדרות הנוער העובד והלומד. לפני כשבוע לירי וחבריה הכריזו על יציגות במסעדה.

לירי חליפה (23) באר שבע. צילום: דורון הבסי
לירי חליפה (23) באר שבע. צילום: דורון הבסי

ארטיום פרולוב (20) מבת ים

ארטיום עבד מגיל 14 עד גיל 16 בסופרמרקט "מחסני להב" בחולון דרך חברת קבלן. הוא ו-25 מחבריו, בגילאים 12 עד 18, עבדו כמשלוחנים ונוצלו באופן מחפיר – עבדו שעות רבות ללא שכר והתגמול היחידי שקיבלו היה טיפים מלקוחות. ארטיום וחבריו עבדו בסחיבת משקלים כבדים, נסעו בתאי המטען של רכבי המשלוחים ללא מושבים וּללא חגורות בטיחות, ואף עבדו לעתים עד ארבע לפנות בוקר, כשמספר שעות לאחר מכן, היה עליהם להגיע לבית הספר. ארטיום וחבריו פנו לנוער העובד והם נאבקים כבר ארבע שנים לשינוי תנאי העסקתם.

ארטיום פרולוב (20) בת ים. צילום: דורון הבסי
ארטיום פרולוב (20) בת ים. צילום: דורון הבסי

״מחבקים את הנערים העובדים״

אות ״הנוער העובד״ הוענק במסגרת ישיבה חגיגית של ההסתדרות בבית הנוער העובד והלומד במסגרתה נכחו יו״ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, מנכ״ל ההסתדרות, אופיר אלקלעי וחברי הנהגת ההסתדרות.

בפתיחת הישיבה אמר יו״ר ההסתדרות, ארנון בר דויד: ״כחלק מהשינוי לו התחייבתי, ההסתדרות נפתחת ומגיעה אל מקומות העבודה ומוסדותיה. אני מברך על כך שאת הישיבה הראשונה שלנו בחוץ אנו עורכים היום בבניין ההיסטורי והמדהים הזה ממנו יוצאת הפעילות המבורכת של הנוער העובד והלומד. כאן הערכים שכולנו מאמינים בהם – חיים, בועטים וקיימים".

בר-דוד פנה אל חברי התנועה ואמר: "כולנו מברכים ומחבקים אתכם על הפעילות הענפה שלכם. ההסתדרות ותנועת הנוער העובד והלומד – חד הן. נמשיך לשתף פעולה גם במישור האידיאולוגי וגם במישור הכספי תוך תמיכה הדדית זו לזו".

מזכ"ל הנוער העובד והלומד ורכז תנועת דרור ישראל, פסח האוספטר, אמר: "זהו יום מיוחד ומרגש מאוד עבורנו שאתם מכבדים אותנו בנוכחותכם. אני מודה ליו"ר ההסתדרות על ההחלטה לקיים את הישיבה הראשונה של ההנהגה מחוץ לבניין ההסתדרות, כאן אצלנו, ומלא תחושת הוקרה והערכה".

הנהגת ההסתדרות. צילום: דורון הבסי
הנהגת ההסתדרות. צילום: דורון הבסי
חניכי הנוער העובד והלומד. צילום: דורון הבסי
חניכי הנוער העובד והלומד. צילום: דורון הבסי
חומרי הסברה הנוער העובד (צילום: יוני בן דור)
חומרי הסברה הנוער העובד (צילום: יוני בן דור)

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!