דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פנסיה

משבר הפנסיות הוותיקות / יו"ר הסתדרות הגמלאים לכחלון: "בטל או דחה את הקיצוץ בפנסיות"

במכתב לשר האוצר כתב שמוליק מזרחי "אני פונה אליך גם בשם כמיליון קשישים ובשם מאות אלפי המבוטחים בקרנות הוותיקות, רגע לפני הקיצוץ, הורה לבטלו או לדחותו. הבטחת, תקיים" | מעל רבע מיליון גמלאים יספגו קיצוץ בפנסיה החודשית החל מיוני הקרוב

שמוליק מזרחי יו"ר הסתדרות הגמלאים (משמאל), בהפגנה כנגד הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות, 21 במאי 2019 (צילום: צביקה רז ואורית פירשטיין)
שמוליק מזרחי יו"ר הסתדרות הגמלאים (משמאל), בהפגנה כנגד הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות, 21 במאי 2019 (צילום: צביקה רז ואורית פירשטיין)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי פנה לשר האוצר משה כחלון בדרישה למנוע את הקיצוץ בפנסיות של 270 אלף מבוטחי קרנות הפנסיה הוותיקות החל מיוני הקרוב. "לפני זמן קצר כתבת בדף הפייסבוק שלך כי לא תיתן יד לקיצוץ בפנסיות, ואף חזרת על כך לאחרונה. הצהרה דומה השמיע גם סגנך באוצר ח"כ יצחק כהן. עמיתך, שר הרווחה והעבודה, חיים כץ דרש מהממונה על שוק החיסכון וההון ד"ר משה ברקת לדחות את רוע הגזירה", כתב מזרחי לכחלון.

"אני פונה אליך גם בשם כמיליון קשישים ובשם מאות אלפי המבוטחים בקרנות הוותיקות, רגע לפני הקיצוץ, הורה לבטלו או לדחותו. הבטחת, תקיים!", הוסיף מזרחי. העתקים מהמכתב נשלחו גם לשר העבודה והרווחה חיים כץ, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, יו"ר ההסתדרות לשעבר ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), יושבי ראש שדולת הגמלאים בכנסת ח"כ איציק שמולי (העבודה) וח"כ פנינה תמנו-שטה (כחול לבן), יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, חברי הנהלת הסתדרות הגימלאים וראשי מרחבי וארגוני גימלאים.

שר האוצר, משה כחלון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
שר האוצר, משה כחלון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

 

אתמול (שלישי) הפגינו כאלפיים גמלאים מול קריית הממשלה בתל אביב וחסמו את הצומת הסמוך למגדלי עזריאלי במחאה על הקיצוץ, שעתיד לצאת לפועל ביוני הקרוב.

הפגנת גמלאים מול קרית הממשלה בת"א כנגד הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות, 21 במאי 2019 (צילום: פלאש90)
הפגנת גמלאים מול קרית הממשלה בת"א כנגד הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות, 21 במאי 2019 (צילום: פלאש90)

 

לפי הנחיות הממונה על שוק ההון והביטוח הקודמת, דורית סלינג'ר, צפויות קרנות הפנסיה הוותיקות לקצץ כ-1.2% מהקצבה החודשית של עמיתיהם כבר בחודש יוני הקרוב – בין עשרות למאות שקלים בחודש לכל גמלאי. הסיבה הרשמית לקיצוץ היא חוסר ההסכמה בכנסת על העלאת גיל הפרישה לנשים ל-67, שיוצר גרעון עתידי בקרנות. זאת על אף שנקבע בחוק כי במידה וההעלאה לא תאושר, הממשלה היא שתמצא את מקורות המימון. שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ ויו״ר ועדת הכספים משה גפני הצהירו על מחויבותם לטיפול במשבר, אלא שבתקופת הדמדומים שבין הממשלות הגזירה עלולה לצאת לפועל.

מלשכת שר האוצר משה כחלון נמסר כי הנושא נמצא בטיפול רשות שוק ההון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!