דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים מפסידים

ספורט / מנצח: שחקן ארסנל שבחר לצאת נגד החוק לאיסור הפלות במדינת אלבמה

וגם - שחקן ליגת החובבים ממוסקבה שנקנה ע"י מנצ'סטר סייטי והפך לבורג חשוב באליפות | הפרסים השערורייתיים שחולקו באליפות נשים בסקווש שהתקיימה בספרד | והשוער האוסטרלי שרקד כל הדרך לניצחון בפנדלים

הקטור ביירין, קבוצת ארסנל. (Photo by Catherine Ivill/Getty Images)
הקטור ביירין, קבוצת ארסנל. (Photo by Catherine Ivill/Getty Images)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח במחאה: הקטור ביירין

ליאור ברטל

שחקן ארסנל ונבחרת ספרד הקטור ביירין בחר השבוע להראות כמה כוח והשפעה יש בספורט, כשפנה לשחקני הכדורגל בעולם וקרא להם לנצל את מעמדם ולמחות כנגד החוק שאוסר לבצע הפלות שחוקק לפני שבוע במדינת אלבמה, ארה"ב. החוק החדש שגרר הרבה ביקורת על אכזריותו לפי נשים, אוסר על ביצוע הפלות במדינה גם במקרה של אונס וגילוי עריות, ומטיל מאסר עולם על רופאים שיבצעו הפלות.

בפוסט שפרסם ביירין כתב: "אני רוצה לראות את כל מי שחלק מהענף שלנו לצאת ולדבר כנגד חוק ההפלות באלבמה, אבל אני מנחש שאנשים מפחדים מדי. זאת לא בעיה רק של נשים, זהו עניין שנוגע לכל בני האדם. אנחנו נלחמים למען שוויון מגדרי וזה משהו שגברים צריכים להילחם עליו ולא להסתתר ממנו".

מנצח והופך מחובבן לאלוף אנגליה: אולכסנדר זינצ'נקו

ליאור ברטל

אולכסנדר זינצ'נקו בן ה-22, שחקן מנצ'סטר סיטי ונבחרת אוקראינה, הופיע השנה 29 פעמים במדי הסיטי והיה בורג חשוב במכונה של פפ. זה בלתי יאמן שרק לפני חמש שנים, אותו זינצ'נקו כמעט סיים את הקריירה שלו בגיל 17, לאחר שקבל החלטה גרועה ועזב את קבוצת הנוער של שחטאר דונייצק.

זינצ'נקו שיחק אז כשחקן כדורגל חובבן בליגת הקטרגל של מחוז מיטינו במוסקבה. הוא היה קפטן קבוצת הנוער של שחטאר דונייצק וביולי 2014 החליט לעזוב את המועדון ולנסות לחתום בקבוצת רובין קאזאן מהליגה הרוסית הבכירה.

לצערו המעבר נפל ברגע האחרון והילד האוקראיני הכישרוני בן ה-17 מצא את עצמו תקוע ברוסיה, בלי קבוצה ובלי רצון לחזור חזרה לליגה האוקראינית. ברגעים קשים כאלו, בן אדם נמדד בחוזק הנפשי אותו הוא מפגין.

זינצ'נקו לא ויתר, הוא ידע שכדי להתקדם בקריירה שלו הוא צריך למצוא קבוצה אחרת מהליגה הרוסית שתקלוט אותו. אז בצעד מפתיע הוא נשאר בעיר הבירה של רוסיה, מוסקבה ושמר על כושר בליגה החובבנית של קט רגל 8 על 8 באחד השכונות של מוסקבה.

פברואר 2015, לאחר הפסקה של חצי שנה מכדורגל מקצועני, החליטו בקבוצת אופה הקטנה להחתים את הכישרון האוקראיני. תוך שנה וחצי הם כבר מכרו אותו לסיטי בתור כישרון צעיר ובלתי מוכר. מי היה מאמין שהילדון מליגת הקטרגל הקטנה במוסקבה, יהפוך תוך זמן קצר לכוכב במנצ'סטר סיטי?

מנצח במחול השוערים: אנדרו רדמיין

צור רוזנצוויג

סיום דרמטי בליגה האוסטרלית בכדורגל במשחק הגמר על תואר האליפות בין פרת' גלורי המארחת לאף.סי סידני. אחרי 120 דקות של שעמום ו-0:0 היה זה שוערה של סידני רדמיין בן ה-30 שהצליח להדוף שתי בעיטות של הגלורי והעניק את תואר האליפות  הרביעי בהיסטוריה לקבוצתו. התצוגה של השוער תיזכר בעיקר בזכות הריקודים שלו לפני הבעיטות אשר הצליחו לבלבל את הבועטים ולשים אותו בצד של החוגגים.

מפסידים בשוביניזם: מארגני אליפות הסקווש בספרד

ליאור ברטל

במהלך תחרות סקווש לנשים שנערכה בצפון ספרד החליטו מארגני התחרות לחלק פרסים מפתיעים- הזוכות המאושרות בתחרות קבלו אחד מן הפרסים הבאים שעווה לרגליים, ערכה להסרת עור יבש בכפות הרגליים או ויברטור.

כמובן מי שחילק את הפרסים והחליט שאלו יהיו הפרסים, הם חבורה של גברים . זוכת הטורניר אליזבת סאדו שקיבלה בעקבות זכייתה גביע ומכשיר ויברטור אמרה מזועזעת ל-BBC: "הדברים חייבים להשתנות. אנחנו היינו מאוד מופתעות, היינו בשוק. אנחנו חושבות שזה מאוד סקסיסטי". הזוכות במקומות 2-4 קיבלו במתנה שעווה לרגליים או ערכה להסרת אור יבש בכפות הרגליים.

בעקבות התחרות, שלחו הספורטאיות מכתב תלונה רשמי להתאחדות הסקווש הספרדית. בתגובה, החליטה ההתאחדות לסגור לאלתר את מועדון הסקווש של העיר אוביידו, שארגן את התחרות ואת הפרסים השוביניסטיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!