דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שריפות

גל שריפות / היום השני לשריפות: חלק מהתושבים שפונו שבו לבתיהם, נזקים כבדים לבתים

אלפי תושבים באזור ירושלים, חבל מודיעין והנגב המערבי עדיין מפונים מביתם | נציבות הכבאות: נזקים כבדים ל35-42 בתים | רה"מ נתניהו השתתף בהערכת מצב מרכזית עם מפקדי כוחות החירום

השריפה בפאתי שכונת רוממה, בירושלים (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
השריפה בפאתי שכונת רוממה, בירושלים (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

יממה מתחילת השריפות הקשות באזור ירושלים, חבל מודיעין והנגב המערבי טרם הושגה שליטה מלאה על האש, ואלפי תושבים פונים מחוץ לביתם. כוחות גדולים של כבאים, שוטרים ואנשי כוחות החירום פועלים לכיבוי האש, תוך חשש ממזג האוויר השרבי השורר גם היום (שישי) שעלול להקשות על הכיבוי ולגרום לשריפות נוספות. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב בהשתתות מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, נציב הכבאות דדי שמחי, השר לבטחון פנים גלעד ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו.

באזור המרכז פרצו שריפות קוצים במספר מוקדים בסמוך ליישובים- בין כפר חב"ד לבית דגן, לוד, רמלה, באר יעקב, טייבה, קלנסוואה ואלעד. השריפה במבוא מודיעים שעל כביש 443 נמשכת.

הבוקר (שישי) ב-8:00 התירה המשטרה לתושבי המושבים שילת, גימזו, כפר דניאל לשוב לבתיהם. הכניסה לשלושת הישובים תתאפשר בשלב זה לתושבי היישובים האלה בלבד לאחר תיאום מול המועצה. עם זאת, לא הותרה חזרתם של תושבי כפר רות, נאות קדומים, בית נחמיה, מבוא מודיעים ומתחמי בסיס מתקן אדם ופארק הקופים. כביש 443 יישאר סגור בשלב זה לתנועת אזרחים בקטע שבין מחלף בן שמן למודיעין. משטרת ישראל קוראת לציבור להימנע מלהגיע לאיזור ולהישמע להוראות השוטרים.

באזור ירושלים משתוללת שריפת יער באזור מטה יהודה, שהובילה לפינוי מלא של קיבוץ הראל ומושב תרום ולנזקים כבדים לבתים. בקיבוץ הראל נשרפו מבנים רבים מאסבסט, חומר שהתפשטות סיביו באוויר מסוכנת ונדרש טיהור מסודר של האוויר באזור בטרם ניתן יהיה לחזור לאזור כביש 44 משמשון לצומת נחשון נפתח לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים.

באזור הדרום פונה קו הבתים הראשון בין הקיבוצים זיקים וכרמיה בעקבות שריפה בין היישובים. השריפה בדרום נגרמה מבלון תבערה ששוגר מרצועת עזה.

גל החום הקיצוני שהחל ביום שלישי והתגבר אתמול (רביעי), בו נרשמו טמפרטורות קיצוניות של מעל 40 מעלות במקומות רבים בארץ, מלווה ביובש ורמות לחות נמוכות במיוחד, בשילוב מדורות ל"ג בעומר ברחבי הארץ ובלוני התבערה ששלחו אש בשדות עוטף ישראל הוביל למוקדי שריפות רבים.

השריפה שמשתוללת סמוך לאלעד(צילום: עומר שפירא, דוברות כבאות והצלה)
השריפה שמשתוללת סמוך לאלעד(צילום: עומר שפירא, דוברות כבאות והצלה)
(צילום: דוברות כיבוי והצלה)
(צילום: דוברות כיבוי והצלה)

מפקד מחוז דרום, ניצב יורם סופר, קיים ויעוד מיוחד בהשתתפות נציגי כיבוי והצלה ומגן דוד אדום, במהלכו ציין לשבח את שיתוף הפעולה ההדוק בין כלל גורמי החירום וההצלה בדרום ובסיומו הוחלט על המשך ההיערכות המעובה עקב תנאי מזג האוויר הקשים ומוכנות לפינוי מיידי של התושבים במידת הצורך.

במשטרה ממליצים לתושבי היישובים בקרבת מוקדי השריפה שטרם פונו בשלב זה לסגור את חלונות הבית, נוכח עשן רב המיתמר ממוקדי השריפה ובכדי למנוע היפגעות משאיפת עשן. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית או זיהוי דליקה – יש להתקשר מיד למוקד 100 של המשטרה. עוד נמסר כי אין להבעיר מדורות או להשאיר אש ללא השגחה.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח הבוקר (שישי) עם נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, והביע את הערכתו העמוקה למאמצי הכיבוי וההצלה "אני מודה ללוחמי האש בשם כל העם על המסירות העמוקה, דבקות במטרה ועל ההצלה. ראינו כבר אירועים גדולים מסוג זה במדינות מפותחות ושם יש אבידות בנפש. אתם באמת עושים עבודת קודש ואנחנו מלאי גאווה ותודה. תסיימו את המלאכה ושתבוא השקט והשלווה והשריפות ימנעו". נציב הכבאות, רב טפסר שמחי, הודה לנשיא על חיזוק ידי הלוחמים, והבטיח כי יעשה את כל המאמץ הנדרש כדי לסיים את האירוע בזמן הקרוב.

אתמול (שישי) השר לבטחון הפנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה ופיקוד משטרת ישראל, מגן דוד אדום, רשות החירום הלאומית והשלטון המקומי בנוגע לגל השריפות ולמאמצי הכיבוי ברחבי הארץ. השר ארדן הנחה לקדם את המוכנות לקליטת סיוע אווירי בינלאומי במידה והשריפות יימשכו.

השר ארדן רמז כי ייתכן וחלק מהשריפות נגרמו מהצתות והנחה לקיים חקירות מהירות של שריפות שיש בהן חשד להצתה ולמקם תצפיות קרקעיות ואוויריות בכדי לייצר יכולת מניעה והרתעה מפני הצתות ביממות הבאות.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי לאור תנאי השרב הקיצוניים ולאור הפניית מאמץ כיבוי האש לאזורים בהם נדרש פינוי אוכלוסייה והגנה על רכוש, הציבור מתבקש שלא לטייל בשטחים הפתוחים ברחבי הארץ. בנוסף לשטחים הפתוחים, סגרה הרשות לציבור את השמורות הבאות – פארק הכרמל, שפך דליות (מג'רסה), יהודיה, נחל זוויתן, בריכת המשושים ונחל עמוד. נחל דרגה, נחל אוג, נחל פרת, נחל קומראן לגולשים, מסלולי גלישה בנחלי מדבר יהודה. עדכונים שוטפים באתר הרשות. פקחי רשות הטבע והגנים פועלים בשעות האחרונות במתכונת חירום בסיוע ללוחמי האש בכיבוי שריפות ברחבי הארץ ופרושים בכוננות מלאה לכיבוי שריפות באזורי השמורות והגנים הלאומים.

שריפה בכפר אוריה (דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים)
שריפה בכפר אוריה (דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים)

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיבח את עבודת הכבאים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "תחזקנה ידיכם יקירינו לוחמי האש הנאבקים בלהבות. שמרו על עצמכם בעודכם שומרים עלינו ושובו בשלום כשישכחו הלהבות". הנשיא גם פנה לאזרחים באזורי השריפות וביקש: "מלאו אחר הנחיות זרועות הביטחון וההצלה והשמרו לנפשותיכם מאוד. אנו מחבקים אתכם ועוקבים בדריכות אחר המאמצים לכיבוי השריפות כולן בכל חלקי הארץ".

מההסתדרות נמסר כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, חברי הנהגת ההסתדרות ועובדיה מחזקים הערב את ידיהם של לוחמי האש, עובדי קק"ל, אנשי החילוץ וההצלה וכוחות הביטחון. "עובדים אלה, אשר פרוסים ברחבי הארץ בדקות אלו ומבצעים באומץ ובנחישות רבים מלאכת קודש לכיבוי מוקדי השריפות – תוך סיכון חייהם וחשיבה על הזולת – ראויים לכל הערכה על המסירות הרבה והנתינה שלהם", נאמר בהודעת הארגון.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, חברי הנהגת ההסתדרות ועובדיה מחזקים הערב את ידיהם של לוחמי האש, עובדי קק"ל, אנשי החילוץ…

Posted by ‎Histadrut – ההסתדרות החדשה‎ on Thursday, May 23, 2019

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!