דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הודו

בעולם / הדמוקרטיה הגדולה בעולם הכריעה: ניצחון סוחף למודי בבחירות בהודו

מפלגתו של נרנדה מודי זכתה ב-287 מתוך 525 המושבים בפרלמנט ההודי, והיא תרכיב את הממשלה הבאה | אל מול ביקורת על התעלמותו מהגזענות נגד המוסלמים בשנות כהונתו, טוען מודי כי ניצח בזכות רפורמות שהוביל לטובת השכבות המוחלשות

ראש ממשלת הודו הנבחר, נרנדרה מודי, בנאום בחירתו.  (AP Photo/Manish Swarup)
ראש ממשלת הודו הנבחר, נרנדרה מודי, בנאום בחירתו. (AP Photo/Manish Swarup)

המנהיג הכריזמטי והשנוי במחלוקת של הודו, ראש הממשלה נרנדה מודי, ניצח בפער גדול בבחירות בארצו, והביא את המפלגה הלאומנית ההינדית שבראשנה הוא עומד לרוב מוחלט בפרלמנט. אחרי ספירת מרבית הקולות, מתוך 600 המיליון שהשתתפו בבחירות, ניצחונו של מודי מצטרף לשורה של ניצחונות מפלגות לאומניות ברחבי העולם, מארה"ב עד ברזיל. הודו היא המדינה הדמוקרטית הגדולה בעולם, והכלכלה השלישית בעולם אחרי סין וארה"ב.

מפלגתו של מודי זכתה ב-287 מתוך 525 המושבים בפרלמנט ההודי, הרבה מעבר לרוב הדרוש כדי להקים ממשלה לבד. בנאום הניצחון מול פעילי המפלגה, אמר מודי כי על העולם "להכיר בכוח הדמוקרטי של הודו". הוא טען כי מפלגתו ניצחה הודות למדיניות החברתית של המפלגה, שהשקיעה לאחרונה בפיתוח התשתיות הסניטריות בחלקים העניים ביותר בהודו, הרחיבה את הגישה של העניים ההודים לביטוח בריאות והביאה למחיקת חובות של אלפי חקלאים הודים.

פרלמנט החדש בהודו בהובלת נרנדרה מודי. (AP Photo/Manish Swarup)
פרלמנט החדש בהודו בהובלת נרנדרה מודי. (AP Photo/Manish Swarup)

בהודו ראו בבחירות מעין משאל עם בנוגע למדיניות ה"הינדו קודם" של מודי. מבקריו טוענים שהמדיניות שהוא מוביל הביאה לאלימות נגד מוסלמים במדינה, והחרפה ביחסים עם פקיסטן. יחסי הודו פקיסטן הגיעו קרוב לפיצוץ השנה, והאלימות בין שתי המעצמות הגרעיניות כמעט והפכה גלויה.

לצד התוצאה המרשימה שהשיג מודי, הביקורת העיקרית על שלטונו מתמקדת באדישותו לגזענות נגד מוסלמים, המתפתחת בהודו תחת שלטונו. מאז ניצחונו הראשון בשנת 2014, אירעו מספר מקרי לינץ' שביצעו כנופיות הינדויות במוסלמים. מודי וממשלתו הפגינו בשנים האחרונות אדישות לאירועים כאלו, כמו גם לאפלייה נגד מוסלמים. נשיא מפלגתו של מודי קרא בעבר למהגרים הבנגלדשיים להודו "טרמיטים", ופעילים חברתיים שתומכים בשוויון למוסלמים במדינה עברו בשנים האחרונות הטרדות מצד המשטרה וכוחות הביטחון ההודים.

ראש ממשלת הודו הנבחר, נרנדרה מודי, בנאום בחירתו. (AP Photo/Manish Swarup)
ראש ממשלת הודו הנבחר, נרנדרה מודי, בנאום בחירתו. (AP Photo/Manish Swarup)

ביקורת נוספת כלפי מודי נעוצה בטענה כי השתמש בפיגוע ההתאבדות על גבול הודו פקיסטן בפברואר האחרון, בו נהרגו 40 חיילים הודיים, לתרגיל צבאי. לאחר הפיגוע, ביצעה הודו הפצצות במטרות שהוגדרו כבסיסי טרור בפקיסטן. מודי טען שמדובר במקרה נוסף של אלימות מוסלמית נגד הנדינה ההודית, והפיגע תפס מקום גדול בתעמולה של מפלגתו במירוץ האחרון.

ראש הממשלה נתניהו מיהר לברך את מודי בפומבי, יחד עם הנשיא טראמפ והנשיא הסיני שי ג'ינפינג.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!