דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות המעו"ף

זכה לאמון / גיל בר-טל נבחר ליו"ר הסתדרות המעו"ף: "נקדם את ערכי השוויון בזכות ולא בחסד"

ועידת הארגון בחרה בבר-טל כיו"ר קבוע לארגון המאגד את עובדי השלטון המקומי, החברות הממשלתיות, הבנקאות והביטוח | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "החזון שלי שבשלוש השנים הקרובות ההסתדרות תגיע למיליון חברים"

ארנון בר-דוד (משמאל) ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום ארכיון: אגף הדוברות בהסתדרות)
ארנון בר-דוד (משמאל) ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום ארכיון: אגף הדוברות בהסתדרות)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועידת הסתדרות המעו"ף בחרה אתמול (שני) בעו"ד גיל בר-טל כיושב הראש הקבוע של הארגון. בר-טל ישמש בתפקיד במקומו של ארנון בר-דוד שנבחר במרץ האחרון לתפקיד יו"ר ההסתדרות. עד עתה כיהן בר-טל כיו"ר הזמני של הארגון, וכיום נבחר פה אחד בכינוס הוועידה במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הארגון מאגד את עובדי הרשויות המקומיות, החברות הממשלתיות, הבנקים, חברות הביטוח, הסוכנות היהודית, קק"ל, שירותי ההצלה ועוד.

בר דוד אמר באירוע כי "החזון שלי שבשלוש השנים הקרובות ההסתדרות תגיע למיליון חברים", והוסיף כי ההסתדרות תיאבק למען העובדים המוחלשים במקומות העבודה. "לעובדים החזקים אין מה לדאוג. נהיה למען העובדים ברמות הנמוכות, בשביל זה צריך ועדים ואיגודים, זה העתיד של ההסתדרות, של העובדים בתנובה, בשביל זה צריך את ההסתדרות. אנחנו רואים את העובדים ברמות הנמוכות, אנחנו רואים את הקשישים והגימלאים, הם צריכים אותנו ואנחנו נהיה בשבילם", אמר בר דוד.

בר-טל הודה לחברי הוועידה ולעובדים המאוגדים בהסתדרות המעו"ף: "מעתה אני מחויב לכם", אמר, "יחד נאבקנו, ניצחנו, יצרנו תחושת בטחון לעובדים. השנים לימדו אותי את חשיבותם של שיתופי פעולה ואת היכולת להוביל מאבקים. אני גאה בהישגים שלנו".

בדבריו התחייב בר-טל לפעול לקידום העסקה שוויונית לנשים ולאוכלוסיות נוספות הסובלות מאפליה בשוק העבודה. "תנאי השכר והקידום של נשים נמצאים בחוסר הלימה לכישורים", אמר, "אנחנו נפעל לקדם את ערכי השוויון בזכות ולא בחסד. נמשיך בשילוב המגזרים השונים: בעלי מוגבלויות, חרדים, קהילת הלהט"ב ועוד. חבריי מהמגזר הערבי, אני מאוד מעריך אותכם כשותפים לעשיה ואפעל לקידום השוויון".

"זכיתי בהסתדרות 'מדוגמת', ואני מבטיח לשמור על הקיים", הוסיף בר-טל, "בזמן הקרוב צפויים לנו אתגרים רבים ואנחנו צריכים לעבוד בשילוב זרועות. אנחנו צריכים להמשיך לאגד עובדים נוספים להסתדרות. נקרא תיגר על הגבלת זכות השביתה, נעמוד על המשמר ולא ניתן לרמוס זכויות אדם בסיסיות."

יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד, מנכ״ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, יו״ר הסתדרות המעו״ף הנבחר גיל בר-טל ויו״ר מרכז השלטון המקומי בישראל חיים ביבס
יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד, מנכ״ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, יו״ר הסתדרות המעו״ף הנבחר גיל בר-טל ויו״ר מרכז השלטון המקומי בישראל חיים ביבס

את הוועידה הנחה מנכ״ל ההסתדרות ורמ״ט יו״ר ההסתדרות, אופיר אלקלעי, שכיהן גם כיו״ר ועדת הבחירות של המעו״ף. אלקלעי שסיכם 17 שנים בהסתדרות המעו״ף, 12 מתוכן כמנכ״ל, אמר ״היום זו לא ועידה שגרתית, היום אנחנו נפרדים מיו״ר הסתדרות המעו״ף ארנון בר דויד. ארנון הפך את המעו״ף לאימפריה ולאיגוד המקצועי הגדול והמשמעותי בהסתדרות. גיל בר טל הוא אדם מיוחד ואין מתאים ממנו להתמנות היום לראשות הארגון״.

בנימה אישית סיפר אלקלעי גם על השריפה שפקדה את קיבוצו כמה ימים קודם לכן ״אני רוצה לומר משהו אישי, את לוחמי האש אני מכיר הרבה שנים, יצא לי לראות אותם בכנסים ואירועים גם אם לא כהיכרות אישית. אני חבר קיבוץ ״הראל״, והייתי בשריפה שהקיפה את הקיבוץ שלי. לוחמי האש שיושבים פה באולם גילו מסירות אין קץ, הגנו על התושבים והבתים, נשמו את כל האוויר המזוהם ועבדו ללא הפסקה עד לכיבוי השריפה. אתם באמת עושים עבודה מדהימה ומגיע לכם כל הכבוד. גם לעובדי מד״א והקרן הקיימת לישראל שהם חלק מהסתדרות המעו״ף זו הזדמנות להגיד תודה רבה!״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שעמד בראש הסתדרות המעו"ף משנת 2006 עד לחודש מרץ השנה, בו נבחר לראשות ההסתדרות הכללית, בירך את בר-טל "גיל, כולם מכירים אותך, אוהבים אותך ויודעים איזו דרך מקצועית עשית בהסתדרות ואילו יכולות ועוצמות יש בך. אתה האדם המתאים ביותר ואני מאחל לך שתמשיך להוביל בהצלחה את כל הגופים. תמיד אעמוד לצדך, על מנת שהסתדרות המעו"ף תמשיך להיות האיגוד המקצועי הגדול ביותר, המשפיע ביותר והחזק ביותר".

בראשית דבריו הודה בר-דוד ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס "בשנים האחרונות הצלחנו להוביל את שיפור המצב של עובדי הרשויות. החזון שלי לראות את כל המשק ויחסי העבודה בישראל כמו מה שבנינו בשלטון המקומי."

בר-דוד סיכם את השנים בהן הנהיג את הסתדרות המעו"ף "כשבאתי להסתדרות המעוף ב-2006 היא הייתה בלי נשמה, אוסף של ועדים, לא היה לה כיוון. אחד ההישגים הגדולים שאני חושב שרשמתי הוא שהצלחנו לקחת את כל הוועדים, את המארג האנושי הזה, ולהפוך אותם למשפחה אחת גדולה בחברות ובשותפות שכולנו מבינים שיש מדינה בקצה, מקום העבודה בקצה, משק בקצה. אני רוצה שכל אחד מכם יראה את מקום העבודה שלו וידאג שישגשג, שיצליח, כי מקום עבודה מצליח – אפשר לדרוש ממנו."

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)

"לנו יש הרבה מאוד כוח כראשי ועדים, כראשי איגודים. זו לא חכמה כל היום לצעוק במגפונים ברחובות. אנחנו רוצים לקפוץ מדרגה. ראיתי הרבה מאוד מקומות עבודה שכרתו את הענף שהם ישבו עליו. אנחנו לא רוצים לכרות את הענפים, אנחנו רוצים שיעריכו אותנו, אנחנו לא רוצים לבוא לעבודה ולריב. זה השינוי המרכזי שעשינו, וזה השינוי שאנחנו נעשה עכשיו במדינה, שינוי השיח ושינוי הכיוון."

בר-דוד התייחס לצמצום פערי השכר בין עובדים במקומות העבודה "בהסתדרות המעו"ף אין כמעט פערים בין עובדי דור א' לדור ב'. הצלחנו שלב אחרי שלב לטפל בבעייה ולייצר מצב שהפערים כמעט נסגרו. בגלל זה המצב ברשויות טוב, אבל זה לא מספיק. השיפור של מצב העובדים ברמות הנמוכות זה הדבר החשוב. אם לא היה השיפור הזה, לא הייתי מצליח לישון בלילה".

על הנסיונות לפגוע בזכות השביתה אמר בר-דוד "ההסתדרות וגם אני יודעים לעשות שינוי, יודעים לחולל מהפכות, אבל אנחנו צריכים פרטנר. אם הפרטנר מולנו ינסה לאסור את זכות בשביתה, להכניס בוררות חובה אנחנו לא נהסס לעמוד מולו. הןא יאבד אותנו כפרטנר. אנחנו יודעים להיות שותפים, אבל גם אויבים".

ועידת הסתדרות המעו"ף, 27 מאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
ועידת הסתדרות המעו"ף, 27 מאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)

יו"ר השלטון המקומי: "כשהעובדים מרוצים, התושבים מרוצים"

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס בירך את בר-טל "ברכות לגיל היקר. "אחד ההישגים הגדולים בקדנציה הקןדמת, את רוב ההסכם של עובדי השלטון המקורי אנחנו הבאנו, ואני גאה בתוצאה. כשהעובדים מרוצים, התושבים מרוצים". ביבס הוסיף כי "נמשיך לשמור על קרן רום ונמשיך עם ההסכמים פורצי הדרך. צריך להתמקד בתושבים, בקהילה, בבטחון של התושבים. נמשיך ביחד לדאוג לעובדים."

הסתדרות המעו"ף (מנהל, עובדי משק ופקידים) היא ארגון העובדים הגדול ביותר היושב תחת ההסתדרות הכללית. כ-300 אלף חבריה מועסקים במגוון רחב ביותר של תחומים: עובדי הרשויות המקומיות, המועצות הדתיות, חברות ממשלתיות ומוסדות ציבור, עובדי קופות החולים, עובדי הבנקים וחברות הביטוח, עובדים מהמגזר המסחרי, עובדי המוסדות ההסתדרותיים, עובדי מוסדות חינוך פנימייתיים, חקלאיים וחינוך בלתי פורמלי, עובדי המנהל במוסדות להשכלה גבוהה, ארגוני הצלה כגון מד"א והכבאות, ספורטאים מקצועיים ועוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!