דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב בשירות המדינה

על גאווה וסובלנות / ח"כ עידן רול שוחח עם עובדי משרד הכלכלה על זכויות להטב"ים במקום העבודה

"זו פעם ראשונה שמשרד ממשלתי עושה מפגש לעובדים בנושא הקהילה הגאה" אומר ח"כ עידן רול (כחול לבן) | המפגש אורגן בשיתוף ועד העובדים, ארגון 'להט"ב בשירות המדינה' וסמנכ"ל המשרד כדי לעודד סובלנות וקבלה במקום העבודה

אירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)
אירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

השבוע התקיימה לראשונה פעילות הקשורה לקהילת הלהט"בית במשרד ממשלתי, כאשר ח"כ עידן רול (כחול לבן) מנציגי הקהילה הגאה בכנסת, שוחח עם עובדי משרד הכלכלה והתעשייה על הקשיים והאתגרים הטמונים בהשתייכות לקהילה הגאה. חבר הכנסת נפגש לשיחה עם עובדי המשרד, ביום שלישי בהזמנת שניים מעובדי המשרד החברים בקהילה הלהט"בית ובשיתוף עם ארגון 'להט"ב בשירות המדינה' ועם יו"ר ועד עובדי משרד הכלכלה והתעשייה, ארז כהן, וסמנכ"ל המשרד רועי פישר.

ח"כ עידן רול מדבר באירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)
ח"כ עידן רול מדבר באירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)

"זו פעם ראשונה שמשרד ממשלתי עושה מפגש לעובדים בנושא הקהילה הגאה. אנחנו מכירים את זה מהמגזר הפרטי כמו אינטל ומיקרוסופט, אבל בחיים לא היה דבר כזה בשירות המדינה. זה תקדימי" אמר ח"כ רול ל'דבר העובדים' בעקבות המפגש עם עובדי המשרד. "המארגנים, שניים מעובדי המשרד החברים בקהילה הגאה, פנו אליי יחד עם ארגון בשם 'להט"ב בשירות המדינה' שמקדם סובלנות ושיווין עבור הקהילה הלטה"בית במוסדות שירות המדינה". הראיון נערך בטרם פיזור הכנסת אמש (רביעי).

"להט"בים צריכים לצאת מהארון עשרות פעמים ביום, זו לא חוויה קלה". מתאר רול, ומסביר את הסיבה לדגש הייחודי על קהילת הלהט"ב. "כל פעם שמגיע עובד חדש למשרד, כל פעם שמגיע לקוח חדש. פתאום שואלים: "רגע את נשואה?, אתה נשוי" וצריך להגיד כן/לא/אבל…".

דגל גאווה על שולחן משרד (צילום: Ron Chapple / gettyimages).
דגל גאווה על שולחן משרד (צילום: Ron Chapple / gettyimages).

"לא כל אחד רוצה לצאת מהארון, לפעמים זה סתם חשש, ולפעמים יש סיבה. יש הרבה מקרים עדיין של חוסר סובלנות ואפילו גילויים להט"בופובים במקומות העבודה. אני מכיר המון מקרים שפנו אליי נגיד שביקשו להוריד דגל גאווה שמישהו שם על השולחן גם בתל אביב, ואנשים שלא מרגישים בנוח לשים תמונות של המשפחה ושל בני ובנות זוג. זה אולי נראה לאנשים טריוויאלי, אבל זה מאד לא" הוסיף רול והדגיש כי התחושות לא פוסחות על אף מגזר. "זה צורך שלא תמיד מבינים מבחוץ, גם בשירות המדינה, וגם בחברות היי-טק בתל אביב".

אירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)
אירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)

"היה אולם מפוצץ, וראיתי שהמארגנים, שבאו מקום של רצון להרגיש בנוח במקום העבודה שלהם, היו עם עיניים נוצצות, כי פתאום הם רואים את הקולגות שלהם יושבים ומקשיבים" תיאר רול את התחושות לאחר המפגש עם עובדי המשרד. "בסוף המפגש המון אנשים הבינו שבסופו של דבר מאחורי כל המאבק של הקהילה נמצאים אנשים כמוהם, הקולגות שלהם" הדגיש רול, וציין את החשיבות הגדולה בהרחבת השורות במאבק הלהט"בי.

המאבק שלנו יצליח ככל שהמעגלים הסובבים אותנו יצטרפו אליו, אני שם דגש מאד גדול על מקומות העבודה כי אני חושב שהשלב הבא במאבק שלנו יצמח במידה רבה משם

על השאלה מה הם הקשיים והסוגיות עימם נפגשים חברי הקהילה במקום העבודה השיב רול: "במקום העבודה יש עדיין פער בידע. קושי לדבר את הזכויות ואת מה שאנחנו צריכים. אנשים לא בהכרח יודעים, לא בהכרח מכירים. לאנשים לא תמיד נוח לשאול. אנשים לפעמים פוחדים לשאול כי הם לא מכירים. הרבה פעמים הקולגות שלנו רוצים לשמוע ולשאול 'אתה הומו? יש לך בן זוג? כמה זמן אתם ביחד? אבל הם מפחדים לשאול, או לא יודעים איך. במיוחד עם הקהילה הטרנסית, לא יודעים איך לשאול את השאלות, איך לפנות, באיזה לשון פנייה, וזה תוקע וזה יוצר מצבים שמאד לא נעימים גם כשהכוונות טובות. יש גם מקומות שאין דווקא גילויים להט"בופים ובן אדם פשוט מרגיש מהסביבה שהוא לא יכול להיות הוא עצמו, כי הסביבה לא תמיד יודעת". רול מתאר את תפקידו כחבר כנסת וכאדם מחוץ לסגל המשרד, בקיומו של המפגש עם העובדים והסביר כי "לפעמים צריך את האדם החיצוני שבא ואומר 'זה לא ביג דיל, בואו תשאלו' לפעמים צריך את הגורם המתווך הזה".

רול מדגיש בראיון את הקשיים הייחודים העומדים בפני חברים בקהילה הטרנסית ומציין כי "הקהילה הטרנסית נמצאת לצערי מבחינת קבלה והזדמנויות שנים רבות מאחורי קהילות אחרות בקהילה הלהט"בית דוגמת ההומואים". רול מתאר את הקשיים המהותיים בחוויה של חברים וחברות בקהילה הטרנסית, כגון ניכור והדרה כבר בשלב בית הספר שעלול להוביל לנשירה, מערכת בירוקרטית המחייבת הצגת תעודת זהות שלא בהכרח תואמת את המגדר של אותו אדם. רול רואה חשיבות במענה מקיף לצרכיי הקהילה הטרנסית, הן בחקיקה והן במאבק מצד שאר הקהילה הלט"בית.

מחאת הלהט"ב בכיכר רבין, 22 ביולי 2018 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
מחאת הלהט"ב בכיכר רבין, 22 ביולי 2018 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

"בסוף אנחנו מבלים את מרבית זמננו, מרבית חיינו, במקום העבודה". "זו לא רק שאלה של איך נרגיש נוח בעבודה, המאבק שלנו יצליח ככל שהמעגלים הסובבים אותנו יצטרפו אליו, דוגמת מחאת הלהט"ב בקיץ על חוק הפונדקאות והשביתה שהייתה. ובשביל זה אנחנו חייבים את המשפחות והחברים אבל גם את הקולגות בעבודה. אני שם דגש מאד גדול על מקומות העבודה כי אני חושב שהשלב הבא במאבק שלנו יצמח במידה רבה משם".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!