דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בניין

תאונות בניין / יו"ר מרכז השלטון המקומי: "הרשויות המקומיות יתגייסו להגברת הבטיחות"

במכתב לראשי הרשויות קרא חיים ביבס לקיים אסיפות הסברה לעובדים בנושא בטיחות בעבודה | משרד העבודה והרווחה דורש לעגן דרישות בטיחות בהיתרי הבנייה ברשויות

תאונת בניין בבאר שבע. ארכיון 20 בפברואר 2018. (צילום באדיבות הפורום למניעת תאונות עבודה)
תאונת בניין בבאר שבע. ארכיון 20 בפברואר 2018. (צילום באדיבות הפורום למניעת תאונות עבודה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במכתב ששלח בשבוע שעבר יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס לראשי הרשויות המקומיות בעקבות תאונת המנוף ביבנה, קרא להם להירתם למאבק בתאונות הבניין. "תאונות הבניה המרובות מחייבות טיפול מידי ומעמיק של כלל גורמי השלטון" מסר ביבס לדבר העובדים. "הרשויות המקומיות יתגייסו ויעשו כל שביכולתן להגביר את הבטיחות בכל תהליכי התכנון והביצוע בתחום הבניה".

במכתבו, קרא ביבס לראשי הרשויות לקיים אסיפות הסברה בנושא תאונות העבודה, בדגש על עובדי הועדות המקומיות לתכנון ולבניה האחראים על נושא התשתיות ברשויות המקומיות."

חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי. צילום: הדס פארוש, פלאש 90.
חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי. צילום: הדס פארוש, פלאש 90.

"מרכז השלטון המקומי מתגייס למשימה הלאומית למגר את הרשלנות שמביאה לפגיעה בחיי אדם באתרי הבניה בישראל" כתב, וצירף לדבריו גם את מכתבו של מנכ"ל התאחדות בוני הארץ ארנון מרחב, בו פנה אל הרשויות כיזמיות, לשתף פעולה עם הדממת אתרי הבניה ברחבי הארץ בחמישי שעבר, לצורך ביצוע ימי הדרכה, רענון ותיקון ליקויים בעקבות התאונה – מהלך שיזמו ביחד הקבלנים וההסתדרות הכללית.

כבר במרץ 2017, פנה מינהל הבטיחות שבמשרד העבודה והרווחה למרכז הרשויות המקומיות, בניסיון לרתום אותן למאמץ לשיפור הבטיחות באתרי הבניה. "שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות הוא כלי הכרחי לשמירה על חיי אדם ואני קורא לכל הרשויות להתגייס לנושא, להפעיל את סמכויותיהם בתחום הבטיחות ולחבור אלינו במאמצינו ליצירת הרתעה משמעותית בקרב היזמים", מסר אז שר העבודה ורווחה ח"כ חיים כץ (הליכוד). המנהל אף הצביע על כך שעל העיריות מוטלת חובת פיקוח על הבטיחות בבנייה והריסה של בניינים בשטחן, ובפרט בהקשר של הקמת מנופים, בהתאם לפקודת העיריות.

דרישות הבטיחות שדורש מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה שיעוגנו בהיתרי הבנייה של הרשויות המקומיות (גרפיקה: אידאה).
דרישות הבטיחות שדורש מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה שיעוגנו בהיתרי הבנייה של הרשויות המקומיות (גרפיקה: אידאה).

בין היתר דרש מינהל הבטיחות כי העיריות יוודאו במסגרת מתן אישורי הבניה את מינויים של מנהלי עבודה כחוק ודיווח למשרד העבודה כנדרש מצד הקבלנים, וכן יוודעו כי לאתרי הבניה בשטחן תכניות בטיחות כנדרש. כמו כן, ביקש המשרד כי יעשה שימוש במפקחי הבניה ברשויות גם לצורך אכיפת החובה לגדר אתרי בניה, הצבת שלטים עם פרטי הקבלנים, ובדיקת קיומם של תסקירי בטיחות מחייבים למנופים.

חשיבות ההירתמות של השלטון המקומי למאמץ זה לשמירה על חיי אדם, באה לידי ביטוי גם במותם של 3 עוברי אורח כתוצאה מתאונות בסביבת אתרי הבניה ב-2018 ופציעתם הקשה של שלושה עוברי אורח נוספים. בשנת 2017 אירעו שני אירועים של נפילת מנופים שפצעו אף הם עוברי אורח. אירועים אלו לצד ריבוי תאונות העבודה, הובילו למספר יוזמות אזרחיות בערים שונות, בקריאה לעיריות לפעול להבטחת הבטיחות באתרי הבניה בהן. ​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!