דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

הסכם קיבוצי / נחתם הסכם קיבוצי ראשון במפעל כימדע

זאת אחרי משא ומתן אינטנסיבי בן תשעה חודשים, במהלכו יצאו העובדים לשביתה בת שבועיים. ההסתדרות: "הסכם שיתרום משמעותית הן לחברה והן לעובדים"

חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון של עובדי מפעל כימדע, יוני 2016 צילום: דוברות כימדע
חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון של עובדי מפעל כימדע, יוני 2016 צילום: דוברות כימדע
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי בחברת "כימדע"

אתמול (רביעי) נחתם הסכם קיבוצי ראשון עם עובדי מפעל "כימדע" שעל גבול רצועת עזה. ההסכם שיחול על 75 עובדי המקום, יהיה בתוקף עד סוף חודש מרץ 2019. במהלך התקופה ייהנו העובדים מעליית שכר של 9%, ומתוספת של 40% לשכר השעתי במשמרות הצהריים והלילה במפעל. כמו כן, יקבלו העובדים מענק חד-פעמי בסכומים משתנים בהתאם לוותק.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, בירך היום את העובדים ואת מובילי הוועד: יניב מויאל, סם אקרמוב ומיקי סלימי, ואמר: "למרות הקשיים לאורך הדרך, בסופו של דבר הגענו לתוצאות שמשפרות באופן דרמטי את תנאי וזכויות עובדי "כימדע", שהתאגדו בהסתדרות לפני פחות משנה. ההבנות שהושגו משקפות את מטרתנו, לדאוג ולשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים. אני מברך את הנהלת "כימדע" שהצליחה יחד עמנו להגיע להסכם שאין לי ספק כי יתרום משמעותית הן לחברה והן לעובדים".

על פי ההסכם, עובד יקבל מעמד של קביעות לאחר שלוש שנות עבודה. לעובדים בעלי ותק של שנה וחצי תיפתח קרן השתלמות. עובדים בעלי ותק של 4 שנים ומעלה יהיו זכאים לשני ימי חופשה נוספים. עובדים ותיקים יותר יקבלו ימי חופשה נוספים, בהתאם לצו ההרחבה למפעלים החברים בהתאחדות התעשיינים, עד למקסימום של 26 ימים בשנה, והפרשת דמי ההבראה תוצמד אף היא למקובל בצו ההרחבה.

העובדים יקבלו מדי שנה שי לחג בשווי 700 ש"ח, וכן מענק בגובה 260 ש"ח לכבוד חג הפורים. בנוסף, תשולם לעובדים קצבת ביגוד בגובה של עד 1,100 ש"ח.

כמקובל, ההסכם כולל מנגנון יישוב חילוקי דעות, המעניק לוועד העובדים משקל חשוב בהכרעת סוגיות הנוגעות לפיטורי עובדים.

מפעל "כימדע" מייצר כימיקלים עדינים לתעשייה, ובכלל זה לתחום המזון, וממוקם ליד קיבוץ ניר יצחק. חלק מתוצרת המפעל מיועדת לייצוא. הקיבוצים ניר יצחק וסופה מחזיקים ב-74% מהבעלות על המפעל, ב-26% הנותרים מחזיקה חברת "כימיקלים לישראל". עובדי המפעל התאגדו בהסתדרות באוגוסט 2015, ומאז התנהל מו"מ עם ההנהלה לקראת הסכם קיבוצי. בחודש מרץ האחרון, לאחר שהמשא ומתן נקלע למבוי סתום, נקטו העובדים צעדים ארגוניים והשביתו את המפעל. מאז חלה התקדמות משמעותית שהבשילה לכדי חתימה על ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה.

עד לשנים האחרונות נחשב ענף התעשייה הקיבוצית והמושבית לענף תעשייתי בלתי מאוגד, אולם בשנים האחרונות מוקמים יותר ויותר ועדים בענף. כך, לדוגמה, התאגדו ב-2013 עובדי מפעל "קמהדע" בקיבוץ בית קמה, ובשנה שעברה התאגדו עובדי "רפת הגליל המערבי" במושב רגבה, כמו גם עובדי "אגודת זבח" – שוחטים העובדים במשחטות הגדולות שבבעלותם של הקיבוצים והמושבים.

מחברת "כימדע" נמסר בתגובה כי "לאחר משא ומתן אינטנסיבי שנמשך תשעה חודשים, שבמהלכו התקיימה שביתה של שבועיים, נחתם הלילה הסכם קיבוצי בין ההסתדרות לחברת 'כימדע'".

מנכ"ל החברה, איתי נח, הוסיף: "אנחנו שמחים שהשלמנו את תהליך קיבוע הסכמי העבודה והבאתם לכתב, בהסכם לשלוש השנים הקרובות. אני מאמין שההסכם טוב לשני הצדדים ומשקף את רצון החברה לשמר ולשפר את יחסי העבודה הטובים שהיו קיימים מאז ומתמיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!