דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילן גילאון

אל תשליכני / בעקבות הלחצים שהפעילו כץ וגילאון: ועדת הכספים תדון בקיצוץ בפנסיות ברביעי

בפנייתם ליו"ר ועדת הכספים משה גפני ביקשו השר כץ וח"כ גילאון מהוועדה להגן על זכויותיהם הפנסיוניות של הגמלאים באמצעות העברת 200 מיליון ש"ח לקרנות הפנסיה | אם לא ידחה או יבוטל הקיצוץ, יפגעו ממנו בחודש יולי כ-270 אלף גימלאים

יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר הרווחה חיים כץ וחבר הכנסת אילן גילאון פנו ליו"ר ועדת הכספים גפני בבקשה לקיים דיון בוועדה על הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות. ח״כ אילן גילאון, הפעיל בשדולת הגמלאים בכנסת, פנה ליו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני בדרישה לכנס את הוועדה בדחיפות כדי למנוע את הקיצוץ בפנסיות לכרבע מיליון מבוטחי הקרנות הוותיקות. מגפני נמסר בתגובה כי בכוונתו לכנס את הוועדה וזו נקבעה ליום רביעי בבוקר.

"עלינו בכנסת להוות חומה בצורה שתגן על זכויותיהם הפנסיוניות של הגמלאים ולמנוע את הפגיעה בגימלתם", כתב גילאון בפנייתו. הסתדרות הגמלאים פנתה לשרים ולח"כים בדרישה לבטל את הקיצוץ האמור להופיע בתלוש הגמלה של חודש יולי עבור יוני או לדחותו בחצי שנה עד לאחר הבחירות לכנסת.

ועדת הכספים יכולה למעשה לאשר העברה תקציבית שתמנע את הקיצוץ בפנסיות, במידה שמשרד האוצר יאשר זאת. אם תכונס הוועדה, היא תידרש לאשר העברה של 200 מיליון שקלים בשנה כדי לכסות את הגירעון של הקרנות, שרשות ההון והביטוח טוענת שקיים. ההחלטה על הקיצוץ נעשתה על ידי הממונה הקודמת, דורית סלינגר, שגם דחתה את הקיצוץ בשנה. הממונה הנוכחי, משה ברקת, יוכל לקבל החלטה על דחייה במידה וידע שהמדינה משפה אותו, ולכן צריך את אישור ועדת הכספים.

ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90

הקיצוץ בפנסיות אמור להכנס לתוקף בחודש הקרוב. אם לא ידחה או יבוטל הקיצוץ, ביולי תכנס גמלה מופחתת ב-1.2%. עבור הגמלאים מדובר בקיצוץ של כמה אלפי שקלים בשנה. מהקיצוץ יפגעו כ-270 אלף גימלאים.

מלבד פעולות ההסתדרות למניעת הקיצוץ ופניית שר הרווחה לכינוס ועדת הכספים, באפריל האחרון עתרו לבג"ץ ארגוני מבוטחים של שלוש מתוך שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות (מקפת, עתיד ואגד), בדרישה למתן צו ביניים שיעצור את הקיצוץ הצפוי. לפני כשבוע התקיים דיון בעתירה, והצדדים ממתינים להחלטה. בהמשך ההליך הם מקווים ששופטי בג"ץ יקבעו כי ההחלטה לקצץ בתשלומי הפנסיות היא למעשה הפרת חוזה המהווה התחייבות שלטונית. הדיון בעתירה התקיים ביום שני האחרון, וכעת ממתינים הצדדים להחלטה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!