דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטיחות בענף הבניין

"למנוע את האסון הבא" / קמפיין חדש: החל מאמצע החודש מנופאי יידרש להציג רישיון קשיח

עד כה התעודות היו עשויות נייר בלבד ולכן קלות מאוד לזיוף | הפעלה של עגורן ללא הזדהות על ידי תעודה קשיחה תיחשב לעבירה הן מצד המפעיל והן מצד החברה הקבלנית

ועד המנופאים הארצי תעד עובדי ביניין סינים המפעילים מנופים בניגוד לחוק בשני אתרי בניה של חברת 'אסום' בשדרות (באדיבות ועד המנופאים)
ועד המנופאים הארצי תעד עובדי ביניין סינים המפעילים מנופים בניגוד לחוק בשני אתרי בניה של חברת 'אסום' בשדרות (באדיבות ועד המנופאים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה והרווחה פתח הבוקר בקמפיין פרסומי ברדיו ובדיגיטל, במטרה להזכיר כי החל מה-15 בחודש (יוני) תיאסר הפעלת עגורנים בלא רישיון הפעלה קשיח בתוקף – זאת במטרה להילחם בתופעת זיופי הרישיונות.

תעודת מפעיל מנוף מנייר (ללא קרדיט)
תעודת מפעיל מנוף מנייר (ללא קרדיט)

הפעלה של עגורן צריח או נייד ללא הזדהות על ידי רישיון נהיגה או תעודה קשיחה – תוכל להיחשב כעבירה על חוקי ותקנות הבטיחות בעבודה, הן מצד מפעיל המנוף והן מצד חברת הקבלן, ותביא להטלת צו בטיחות שיאסור על המשך השימוש בעגורן באתר הבנייה ובחינת נקיטת הליכים מינהליים או פליליים נוספים.

במסגרת ההסכם שנחתם בין משרד העבודה וההסתדרות, התחייב המשרד להיאבק בתופעת הזיופים של תעודות המנופאים, שהיו עד היום עשויות נייר בלבד. על אף התחייבות המשרד להנפיק תעודות קשות לזיוף, בשלב זה הוחלט שתעודות אלו יונפקו רק למנופאים להם אין רישיון נהיגה תקף.

דן ורשבסקי יו"ר ועד מנופאים ארצי בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק 1 בנובמבר (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)
דן ורשבסקי יו"ר ועד מנופאים ארצי בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק 1 בנובמבר (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)

בישיבת שדולת הבטיחות של הכנסת שהתכנסה לפני כשבועיים, התעקש יו"ר ארגון המנופאים דן ורשבסקי גם על מימוש ההתחייבות מצד המשרד להקים מאגר תמונות פנים של המנופאים, שיהא זמין למנהלי העבודה ויאפשר להם לאמת את זהות המנופאים המוצבים באתריהם. היום הוא מסר ל'דבר העובדים' כי "ועד המנופאים מברך על כניסת התקנות לתוקף, ומקווה שמשרד העבודה יאכוף את החוקים בכל כוחו, בפועל ובמעשים, על מנת למנוע את האסון הבא".

במהלך חודש יולי צפוי להיכנס לתוקפו גם החוק המחייב העסקת מפעילי עגורן צריח בהעסקה ישירה, או באמצעות חברות כוח אדם ייעודיות בלבד – ששירותי מנופאות הוא כל עיסוקן. יישומו של החוק אמור לצמצם באופן משמעותי תופעות של העסקה בשחור, תצורות העסקה קבלניות בענף, וגורמים לא מקצועיים בענף. בימים הקרובים צפוי משרד העבודה והרווחה לפרסם את אופן הגשת הבקשות להכרה.

חברות כוח אדם שיבקשו לקבל היתר להעסקת עגורנאים, ידרשו להצהיר שזהו תחום עיסוקן היחידי, להhבדק בהיבט הבטיחותי על ידי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, ולעמוד בכל דרישות החוק בנוגע לקבלת היתר להפעלת חברות כוח אדם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!