דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

אחרי האירוויזיון / הנהלת גני התערוכה EXPO מסרבת להכיר בהתארגנות בשל טפסי הצטרפות מקוונים

בתגובה, הכריזו העובדים שהתאגדו לאחרונה בהסתדרות על סכסוך עבודה | מספר פעמים בעבר קבע בית הדין לעבודה כי "אין כל פסול באופן הצירוף המקוון"

מנחי אירוויזיון 2019 בתל אביב במהלך החזרה הגנרלית לגמר האירוויזיון 2019 בתל אביב (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
מנחי אירוויזיון 2019 בתל אביב במהלך החזרה הגנרלית לגמר האירוויזיון 2019 בתל אביב (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי גני התערוכה EXPO תל אביב הכריזו היום (שני) על סכסוך עבודה בדרישה להכרה בהתאגדותם וניהול משא ומתן עימם על הסכם קיבוצי. העובדים התאגדו לאחרונה בהסתדרות נוכח רצונם לשפר את תנאי העסקתם ולחזק את מעמדם וקולם אל מול הנהלת מרכז הירידים. אתמול הודיעה ההנהלה כי אינה מכירה בהתאגדות העובדים מכיוון שחלקם חתמו על טפסי ההצטרפות בצורה אלקטרונית.

בין היתר מלינים העובדים כי לא קיבלו תגמול מספק עבור פעילותם המוגברת בזמן ההכנות לאירוויזיון שנערך בחודש שעבר באתר, וכי בשל סגירת חלק גדול מהאתר למשך זמן ממושך במהלך ההכנות לתחרות, נפגע שכרם של עובדים המתבססים על מכירות ושיווק של ירידים ותערוכות במתחם. בתוך שעות ספורות התאגדו למעלה משליש מהעובדים, כנדרש בחוק, וביום ראשון ה-26.5 הגיש הארגון מכתב יציגות להנהלה עם טפסי החתימה.

גני התערוכה בזמן אירוויזיון 2019 (צילום: Yuri Turkov / Shutterstock.com)
גני התערוכה בזמן אירוויזיון 2019 (צילום: Yuri Turkov / Shutterstock.com)

הטענה כי חתימה על טפסים אלקטרוניים אינה תקינה נבחנה בעבר מספר פעמים בבתי הדין לעבודה ונדחתה פעם אחר פעם. כך למשל ב-2016, קבע נשיא בית הדין הארצי לעבודה דאז, השופט יגאל פליטמן כי "מצויים אנו במאה ה-21, שבה השימוש במחשבים הפך לחלק בל יינתק מחיי היום יום. במסגרת זו מבוצעות, למשל, עסקאות רכישה בהיקפים עצומים באמצעות אתרים מקוונים. לא ניתן להעלות על הדעת כי במציאות כזו לא ניתן יהיה לאפשר הצטרפות לארגון עובדים באמצעים מקוונים".  פליטמן הדגיש כי יש לוודא שההצטרפות מבוצעת על ידי העובד עצמו ומרצונו, והוסיף כי "לא מצאנו כל פסול באופן הצירוף המקוון, אשר ייתכן שאף עולה באמינותו על הצטרפות ידנית".

העובדים החליטו, בליווי ההסתדרות, להכריז סכסוך עבודה במקום, בדרישה להכיר ברצונם של העובדים ולשבת עמם למשא ומתן להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי. סכסוך העבודה מקיף עשרות עובדים העוסקים בין היתר בתפקידי מנהלה ומכירות, תפעול ואחזקה.

מרכז הירידים הבינלאומי הינו תאגיד עירוני של עיריית תל-אביב. התאגדות העובדים מלווה על ידי האגף להתאגדות עובדים וההסתדרות במרחב תל-אביב.

מאקספו תל אביב נמסר: "זכות ההתאגדות היא זכות מוקנית לכל עובד, ואנו כמובן מכבדים את זכות ההתארגנות של עובדינו. קיבלנו מההסתדרות הכללית הודעה המכריזה על "סכסוך עבודה". מבדיקה ראשונית שערכנו עולה כי ההכרזה אינה תקפה ואנו בוחנים את הפנייה לעומק. אנו כמובן נפעל בכפוף לכל הוראות החוק".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!