דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

שמים גבול / בקרי הגבול באסיפת מחאה בנתב"ג: "תשלום שכרנו בזמן מתעכב בטענה מגוחכת של האוצר"

הבקרים אינם מקבלים את מלוא שכרם בתחילת החודש אלא מקדמה בלבד, עקב תקלה במערכת הממוחשבת | הסיבה לעיכוב: טענה ל'ניגוד עניינים' של סגן הממונה על השכר באוצר, שאשתו עובדת במעברי הגבול | האוצר: "גורמי מקצוע אחרים עוסקים בנושא"

תורים במעבר הגבול בנתב"ג במהלך אסיפת עובדים של בקרי הגבולות, 4 ביוני 1967 (ללא קרדיט)
תורים במעבר הגבול בנתב"ג במהלך אסיפת עובדים של בקרי הגבולות, 4 ביוני 1967 (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מעברי הגבול בנתב"ג ערכו הבוקר (שלישי) אסיפת עובדים על דעת הנהלת החברה, במחאה על עיכובים בתשלום שכרם החודשי. באסיפה האשימו נציגי ועד העובדים ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי את משרד האוצר בעיכובי השכר המתמשכים. האסיפה בנתב"ג גרמה לעומסים בתורי ביקורת הדרכונים. אסיפת מחאה נוספת שהיתה אמורה להתקיים במעבר אלנבי בוטלה מתוך התחשבות בציבור המוסלמי, נוכח חג עיד אל-פיטר.

ועד עובדי מעברי הגבול מנהל מאבק להפסקת עיכובי השכר בתחילת כל חודש, הנובעים מעיכובים בעדכון המערכת הממוחשבת לתשלום השכר. בוועד מציינים כי מזה מספר שנים העובדים אינם מקבלים בתחילת החודש את מלוא שכרם, אלא מקדמות שכר חלקיות בלבד. לדבריהם, מחדל זה נמשך כבר מספר שנים. בוועד העובדים קראו היום למשרד האוצר לשתף פעולה עם ההנהלה כדי לפתור את הבעיה.

יו"ר ועד העובדים הארצי של מעברי הגבול, שני שבתוב, הפנתה אצבע מאשימה כלפי אגף הממונה על השכר במשרד האוצר, ולדבריה טענה על ניגוד עניינים היא המעכבת את פתרון הבעייה. "סגן הממונה על השכר הוא הממונה באוצר על שדרוג מערכות השכר. הוא לא מטפל בנושא, בגלל טענה מגוחכת שאשתו עובדת במעברי הגבול וישנו ניגוד עניינים. בגלל החלמאות הזאת אנחנו סובלים כבר חודשים ארוכים."

"עובדים רבים מקבלים כבר טלפונים מהבנקים שלהם משום שאין מספיק כסף בחשבון", הוסיפה שבתוב, "ואלה כספים שמגיעים לנו עבור עבודה. הסבלנות שלנו פוקעת. לא נהסס לנקוט בצעדים חריפים אם המצב ימשיך".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי אמר כי "אם עובדי מעברי הגבול לא יקבלו את שכרם בזמן, גם באוצר לא יקבלו. לא ייתכן שבגלל טענה מגוחכת על ניגוד עניינים באוצר לא יטפלו בנושא".

בשיחה עם 'דבר העובדים' בשבוע שעבר אמרה שבתוב כי "ישנם עובדים שמפרנסים משפחות וצריכים להסתדר עם 3,000 ש"ח שמשולמים להם בתחילת החודש, והדגישה כי לוועד העובדים אין דרישות נוספות זולת קבלת מלוא שכרם בזמן ללא עיכובים מיותרים. שבתוב הוסיפה כי "זכותו של כל עובד לקבל שכר בזמן. זוהי זכות בסיסית וכל עוד מלינים את שכרנו ולאף אחד לא אכפת, אנחנו לא יכולים לשתוק עוד".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר מקפיד על היעדר ניגוד עניינים ופועל לפי הנחיות החוק. לפיכך, סגן החשב הכללי לא עוסק בנושא וגורמי מקצוע אחרים עוסקים בדבר תוך כדי מעורבות החשב הכללי עצמו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!