דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שדולת הגמלאים בכנסת

אל תשליכני / אם לא יימנע הקיצוץ בפנסיות: ההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה בחמישי

ביום רביעי תתכנס ועדת הכספים כדי לדון בהעברת הכסף הנדרש לדחיית הקיצוץ בפנסיות | אם לא ידחה או יבוטל הקיצוץ, יפגעו ממנו בחודש יולי כ-270 אלף גמלאים

יו״ר ההסתדרות הנכנס ארנון בר דוד בנאומו בבית נבחרי ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות).
יו״ר ההסתדרות הנכנס ארנון בר דוד בנאומו בבית נבחרי ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

אם לא ימנע הקיצוץ בפנסיות הוותיקות, צפויה ההסתדרות להכריז בחמישי על סכסוך עבודה. ביום רביעי תתכנס ועדת הכספים של הכנסת לדון בעניין הקיצוץ בפנסיות ,לאחר ששר הרווחה חיים כץ וח"כ אילן גילאון פנו ליו"ר הועדה משה גפני בבקשה שהוועדה תתערב בנושא.

ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות המאשרת סכסוכי עבודה צפויה להתכנס ביום חמישי בבוקר, בנוכחתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. מרגע ההכרזה על סכסוך עבודה, רשאית ההסתדרות לשבות תוך שבועיים.

על פי החלטת הממונה על רשות שוק ההון, אמורות הקצבאות של כ-270 אלף גמלאים בקרנות הפנסיה הוותיקות לעבור קיצוץ של 1.2% החל מהחודש הקרוב. הקיצוץ יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה לכל גמלאי. בחודש שעבר פנה יו"ר ההסתדרות במכתב לשר האוצר כחלון בבקשה שיתערב באופן דחוף בקיצוץ בפנסיות. מו"מ שהתקיים בנושא התקרב לסיכום, אך פיזור הכנסת עיכב את הפתרון.

ועדת הכספים יכולה למעשה לאשר העברה תקציבית שתמנע את הקיצוץ בפנסיות, במידה שמשרד האוצר יאשר זאת. אם תכונס הוועדה, היא תידרש לאשר העברה של 200 מיליון שקלים בשנה כדי לכסות את הגירעון של הקרנות, שרשות שוק ההון והביטוח טוענת שקיים. ההחלטה על הקיצוץ נעשתה על ידי הממונה הקודמת, דורית סלינגר, שגם דחתה את הקיצוץ בשנה. הממונה הנוכחי, משה ברקת, יוכל לקבל החלטה על דחייה במידה וידע שהמדינה משפה אותו, ולכן צריך את אישור ועדת הכספים.

"עלינו בכנסת להוות חומה בצורה שתגן על זכויותיהם הפנסיוניות של הגמלאים ולמנוע את הפגיעה בגימלתם", כתב גילאון בפנייתו. הסתדרות הגמלאים פנתה לשרים ולח"כים בדרישה לבטל את הקיצוץ האמור להופיע בתלוש הגמלה של חודש יולי עבור יוני או לדחותו בחצי שנה עד לאחר הבחירות לכנסת.

מלבד פעולות ההסתדרות למניעת הקיצוץ ופניית שר הרווחה לכינוס ועדת הכספים, באפריל האחרון עתרו לבג"ץ ארגוני מבוטחים של שלוש מתוך שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות (מקפת, עתיד ואגד), בדרישה למתן צו ביניים שיעצור את הקיצוץ הצפוי. לפני כשבוע התקיים דיון בעתירה, והצדדים ממתינים להחלטה. בהמשך ההליך הם מקווים ששופטי בג"ץ יקבעו כי ההחלטה לקצץ בתשלומי הפנסיות היא למעשה הפרת חוזה המהווה התחייבות שלטונית. הדיון בעתירה התקיים ביום שני האחרון, וכעת ממתינים הצדדים להחלטה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!