דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל נשים 2019 / עושה את המשחק: הכירו את כוכבת נבחרת גרמניה ג'ניפר מרוז'אן

נבחרת הכדורגלניות של גרמניה רוצה לשים את ידה על תואר אלופת העולם בפעם השלישית בתולדותיה | למרות סגל חסר ניסיון, הכוכבת המסתמנת של המונדיאל היא ג'ניפר מרוז'אן, שחקנית אלופת אירופה ליון שמגיעה בשלה כדי לזכות בתואר

ג'ניפר מרוז'אן במדי נבחרת גרמניה, במהלך משחק מול צ'ילה. (Photo by TF-Images/Getty Images)
ג'ניפר מרוז'אן במדי נבחרת גרמניה, במהלך משחק מול צ'ילה. (Photo by TF-Images/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום שבת תפתח האלופה האולימפית נבחרת גרמניה את הופעותיה במונדיאל הנשים מול נבחרת סין. נבחרת גרמניה מגיעה למונדיאל בקיץ הקרוב פגיעה מתמיד, בעקבות פרישתן של מספר שחקניות המפתח של הכדורגל הגרמני בשנים האחרונות ואיבוד תואר אלופת אירופה לאחר 12 שנה, גרמניה נראית לפחות על הנייר באחת התקופות החלשות שלה.

אבל את גרמניה אסור אף פעם להספיד, למרות מחסור משמעותי בכוכבות על, נבחרת גרמניה היא קודם כל נבחרת ובתקופה האחרונה היא נראית מלוכדת מתמיד תחת המנהיגה והפליימיקרית הטובה בעולם, ג'ניפר מרוז'אן בת ה-27 שחקנית ליון ונבחרת גרמניה.

מרוז'אן נולדה בהונגריה והיגרה בגיל 4 יחד עם משפחתה בעקבות קריירת הכדורגל של אביה. האבא ג'אנוס שיחק 4 פעמים במדי נבחרת הונגריה וחתם לקראת סוף הקריירה בליגה ה-3 בגרמניה במדי קבוצה קטנה בשם FC סארברוקן. לאחר סיום הקריירה. ג'נוס בחר להישאר במדינה כדי לתת למשפחה שלו סיכוי לחיים כלכליים טובים יותר.

מרוז'אן הצטיינה כילדה קטנה במשחק הכדורגל בשכונה ובקבוצה בנים וצורפה למועדון הנשים של הקבוצה בה אביה סיים את הקריירה, למרות גילה הצעיר היא הפכה באופן מידי לכוכבת אדירה. עד היום היא מחזיקה בשני שיאים בבונדסליגה, כאשר היא הפכה לשחקנית הצעירה ביותר שערכה את הבכורה שלה בבונדסליגה בגיל 14 ו-7 חודשים וכובשת השער הצעירה ביותר בליגה בגיל 15 ו-4 חודשים.

לאחר שהצטיינה במדי קבוצתה הראשונה סארברוקן, החליטו בהתאחדות הגרמנית שהם חייבים את היהלום הזה במדי נבחרת גרמניה. כדי להגשים את רצונם, ההתאחדות המקומית שכנעה את משרד הפנים הגרמני להעניק אזרחות גרמנית לכל ארבעת בני המשפחה. על-אף האזרחות, מרוז'אן טוענת שהיא אוהבת את גרמניה שבחרה להעניק לה אזרחות ולתת לה את הבמה להפוך לשחקנית בטופ העולמי, אך הבית האמיתי שלה הוא עדיין הונגריה בה חיים רב בני משפחתה.

בגיל 16 מרוז'אן חתמה בפרנקפורט, שנחשבה באותה התקופה לאחת הקבוצות הגדולות באירופה ובגרמניה, עם 6 אליפויות גרמניה ו-3 אליפויות אירופה בעשור לפני הגעתה של שחקנית הקישור הצעירה. כדי לעבור למטרופולין השני בגודלו בגרמניה, החליטה הנערה הצעירה להקדיש את עצמה למשחק הכדורגל, שכרה לראשונה בחייה דירה משל עצמה ועזבה את ספסל הלימודים כדי לשחק ולהתאמן לצד חלק מהשחקניות הגדולות בגרמניה ובעולם. במדי פרנקפורט זכתה בליגת האלופות לראשונה בקריירה בעונת 2014/15 לאחר ניצחון על פ.ס.ז בגמר.

בשנת 2016 החליטה מרוז'אן להצטרף לליון הצרפתית, אחת הקבוצות הגדולות באירופה ולקבוצה העשירה בכדורגל הנשים בעולם. בניגוד לשנים האחרונות בפרנקפורט שכל המשחק היה בנוי בעיקר עליה, בליון היא הפכה להיות הלב הפועם בקבוצה של כוכבות. לאחר העונה הראשונה בליון, מרוז'אן התראיינה לעיתון גרמני וסיפרה על ההבדלים בין תרבות הכדורגל השוויונית בליון לבין מה שהיא התרגלה אליו בגרמניה: "מעולם לא שיחקתי עונה כזאת, זה היה מדהים. בליון אין הבדל בין קבוצות הגברים לבין הנשים, אנחנו שווים על הדשא במתחם האימונים החדש. מזהים לעתים קרובות יותר ברחוב מאשר בגרמניה וניגשים אליי כמעט בכל פעם שאני הולכת לסופרמרקט. אני מרגישה שמבחינתי זה כבוד גדול".

מרוז'אן המשיכה להצטיין במדי ליון ונבחרה שנתיים ברציפות לשחקנית השנה בליגה הצרפתית ע"י ההתאחדות המקומית. במקביל ל-3 אליפויות צרפת רצופות, מרוז'אן גם זכתה להניף שלוש פעמים ברציפות את גביע ליגת האלופות כחלק מרצף היסטורי של שליטה בלתי נתפסת של קבוצתה בכדורגל המועדונים באירופה. באליפות אירופה השנה זכתה באופן מרגש בעיר הולדתה בודפשט בהונגריה.

מרוז'אן ערכה את הבכורה שלה בנבחרת הבוגרת כבר בגיל 18. היא התבשלה לאט לאט לצד הכוכבות הגדולות של הנבחרת שבשנים האחרונות פרשו ופינו את מקומן בנבחרת לשחקניות הצעירות יותר כמו מרוז'אן, אלכסנדרה פופ ושרה דבריץ'. במהלך אולימפיאדת ריו 2016, מרוז'אן הצטיינה במהלך הטורניר וכבשה את אחד השערים בניצחון במשחק הגמר על שבדיה.

אחרי הטורניר מונתה למאמנת שחקנית העבר סטפי ג'ונס שבחרה במרוז'אן לקפטנית הצעירה של נבחרת גרמניה החליטה להעניק לה את הכינוי המחייב 'רובין הוד'. "כי יש לי לב גדול, אני מנסה כמה שאפשר שכולם ירגישו טוב, האנושיות והאינטראקציה עם השחקניות האחרונות מאוד חשובה לי. אני שמחה להיות מוקפת ע"י כל כך הרבה נשים נפלאות".

נבחרת גרמניה מגיעה פגיעה למונדיאל בצרפת, השנים האחרונות חילופי הדורות בנבחרת לא הלכו כמו שציפו להם בהתאחדות המקומית ובגרמניה מוצאים את עצמם בפיגור בעומק הסגל, בכמות הכוכבות ובדיבור על שינויים משמעותיים שהליגה המקומית צריכה לעבור כדי לא לפתח פער ביכולת לפתח את השחקניות המקומית ביחס לקבוצות הצמרת של צרפת, הליגה האנגלית המקצוענית והפריחה המחודשת של הליגות בספרד ואיטליה. ועדיין צריך לזכור שזאת גרמניה. ואותה לעולם אסור להספיד, בטח לא כשהלב הגדול של מרוז'אן מוכנה מתמיד להוביל נבחרת מלוכדת  לעבר הגביע ה-3 בתולדותיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!