דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמת הסחר

מלחמת הסחר / החרפה במלחמת הסחר: סין ממליצה לאזרחיה שלא לבקר בארה"ב

בהודעה החריגה שפרסמה ממשלת סין נכתב כי הנסיעה לארה"ב אינה מומלצת בעקבות "מקרי הירי, השוד והגניבה האחרונים, שעולים בתדירותם בתקופה האחרונה" | לראשונה מזה 15 שנה: מספר התיירים הסינים בארה"ב במגמת ירידה

מתיחות בין סין וארה"ב (אילוסטרציה: Shutterstock)
מתיחות בין סין וארה"ב (אילוסטרציה: Shutterstock)
יונתן קירשנבאום

בעקבות התדרדרות היחסים בין ארה"ב לסין, פרסמה היום (שלישי) ממשלת סין הודעה חריגה בה המליצה לאזרחיה להימנע מנסיעה לארה"ב בעקבות "התנכלות של הרשויות" ובעקבות "מקרי הירי, השוד והגניבה האחרונים, שעולים בתדירותם בתקופה האחרונה", כך לדברי הממשלה הסינית.

מדובר בצעד האחרון בהחרפת היחסים בין שתי המדינות. במהלך חודש מאי החליט ממשל טראמפ להכפיל את המכסים על מוצרי יבוא בשווי כ-200 מיליארד דולר בשנה, בטענה שסין גוררת רגליים במשא ומתן על סיום מלחמת הסחר. בתגובה ממשלת סין הכפילה את המכס על שורה של מוצרים אמריקאים מ-5% ל-10%.

נשיא סין שי ג׳ינפינג עם נשיא ארה״ב דונלד טראמפ בועידת G20 בארגנטינה (צילום: Kyodo News via Getty Images).
נשיא סין שי ג׳ינפינג עם נשיא ארה״ב דונלד טראמפ בועידת G20 בארגנטינה (צילום: Kyodo News via Getty Images).

בשבוע שעבר איימה ממשלת סין איימה לאסור את כניסתם של מספר אזרחים בולטים מארה"ב לסין, בתגובה לסנקציות של ממשל טראמפ על חברת וואווי. לפני שבועיים חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי בו הכריז על "מצב חירום בשל איום מצד חברה זרה" שנועד לאפשר לנשיא להגיב לאיום מצד חברה זרה על אינטרס חיוני של ארה"ב. במסגרת מצב חירום זה הכניס הנשיא טראמפ את חברת וואווי ל"רשימה השחורה" של חברות, האוסרת על חברות אמריקאיות לבצע עסקאות עם וואווי ללא אישור מפורש של הממשל. מדובר בצעד שמגיע אחרי חודשים של מתיחות בין הממשל האמריקאי להנהלת חברת וואווי בנוגע לטענות לפיהן החברה מאפשרת לזרועות הממשלה הסינית להאזין שיחות במכשירי החברה, ובכך לאסוף מידע מודיעיני רגיש על ארה"ב. החברה הסינית הכחישה את הטענות כמובן, אבל עד היום לא הושגה פשרה בינה לבין הממשל האמריקאי.

אזהרת המסע הכללית שפירסמה הממשלה הסינית מצטרפת למספר אזהרות מסע שפורסמו על ידי רשויות שונות של הממשלה בשבועות האחרונים. בשבוע שעבר משרד החינוך הסיני פרסם אזהרה לפיה אקדמאים סינים "נתקלים בקשיים בקבלת ויזת לימודים לארה"ב", והומלץ לסינים ששוקלים ללמוד בארה"ב "לחשב את הסיכונים באופן מירבי".

בשבוע שעבר פורסם כי מספר התיירים הסינים בארה"ב נמצא במגמת ירידה. על פי לשכת התיירות האמריקאית מספר המבקרים הסינים בארה"ב בשנת 2018 עמד על 2.9 מיליון בני אדם – ירידה של 5.7% לעומת שנת 2017. על פי לשכת התיירות מדובר בירידה הראשונה במספר המבקרים מזה 15 שנה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!