דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שדולת הנשים

מונדיאל 2019 / שדולת הנשים בפניה לתאגיד השידור: שדרו את כל משחקי מונדיאל הנשים

במכתב להנהלת 'כאן' כתבו כי ההחלטה לשדר רק חלק מהמשחקים אינה שוויונית | בתאגיד הגיבו: באופן חסר תקדים ישודרו כל המשחקים באתר האינטרנט של 'כאן' ו-11 מהם ישודרו בעברית

שלט טלוויזיה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
שלט טלוויזיה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תאגיד השידור הציבורי הודיע היום (רביעי) שישדר עם צוות ישראלי 11 מתוך 52 המשחקים שיתקיימו במסגרת מונדיאל הנשים שיפתח ביום שישי בצרפת, מתוכם שלושה משחקים ישודרו בערוץ הטלוויזיה "כאן 11". שאר המשחקים ישודרו בפלטפורמה האינטרנטית של התאגיד.

טרם ההודעה, בעקבות פרסומים לא רשמיים, פנתה שדולת הנשים בישראל במכתב למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ, וליו"ר מועצת תאגיד השידור הציבורי, גיל עומר, בבקשה לשנות את ההחלטה ולשדר את כל משחקי מונדיאל הנשים בערוץ הטלוויזיה. "כערוץ שידור ציבורי המחויב לערכי השוויון, האפליה בשידורי תחרות מונדיאל הנשים נוגדת את ערכי השידור הציבורי ואינה עולה בקנה מידה אחת עם מטרותיו – לתת מגוון וייצוג ראוי לכלל חלקי החברה", נכתב בפניה. עוד דרשו במכתב כי תאגיד השידור הציבורי יבחן מחדש את מדיניות שידורי מונדיאל הנשים בתאגיד, "כך שמשחקי התחרות ישודרו בדומה לאופן בו שודרו משחקי מונדיאל הגברים ולכל הפחות ישודרו בערוץ הטלוויזיה חלק ניכר מהמשחקים במהלך המונדיאל."

אולפני תאגיד השידור החדש ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
אולפני תאגיד השידור החדש ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

לבקשת 'דבר' הגיבו בתאגיד השידור הציבורי לדברים ומסרו כי "בפעם הראשונה בישראל ישודרו כל משחקי מונדיאל הנשים ב'כאן' דיגיטל, ושלושה משחקים ישודרו גם בכאן 11, בהם הגמר. מדובר בפריסת שידורים חסרת תקדים המאפשרת חשיפה רחבה ובחינם, למשחקי מונדיאל הנשים. ליאן וילדאו, אשרת עיני ואורי לביא ישדרו בדיגיטל ובטלוויזיה."

תאגיד השידור הציבורי רכש את הזכויות לשידור משחקי הטורניר מהתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א.

אירוע הספורט הגדול של הקיץ

ביום שישי הקרוב ייצא לדרך אירוע הספורט הגדול של קיץ 2019 כאשר בשעה 22:00 יפתח טורניר מונדיאל הנשים בצרפת. טורניר הכדורגל העולמי יפגיש את 24 הנבחרות הטובות בעולם לתחרות שתקבע מיהי הנבחרת הטובה בעולם. לפי הערכות כמיליארד צופים יצפו במשחקי הטורניר בערוצי הטלוויזיה השונים וכ-1.3 מיליון צופים וצופות אמורים יגיעו למגרשים וימלאו אותם עד אפס מקום.  

ברחבי העולם כדורגל הנשים נמצא בגדילה מתמדת וטורניר המונדיאל מהווה שיא לצמיחה זו.

בישראל קיים גרעין קשה של אוהדי ואוהדות כדורגל נשים ישראלי ועולמי וסביבו התפתחה תשתית גדולה של נערות, ילדות ונשים שמשחקות כדורגל. בעולם כדורגל הנשים הישראלי והבינלאומי דובר רבות על כך שפרסום המשחקים ושידורם בטלוויזיה יוצר קהל צופים רחב ועניין ציבורי, להם תפקיד מכריע בקיומו של הענף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!