דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

אל תשליכני / בלי אישור סופי לדחיית הקיצוץ בפנסיות: ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה

לאחר חודשים של מאבק ודיון סוער בוועדת הכספים, הודיע אתמול השר כץ כי נמצא סיכום שימנע את הקיצוץ, בינתיים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הבהיר כי עד שלא יוצג מסמך רשמי - האיום על סכסוך עבודה במגזר הציבורי עומד בעינו

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד  (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

למרות ההצהרות לפיהם הושג הסכם לדחיית הקיצוץ בקרנות הפנסייה הוותיקות, הבהיר אתמול (רביעי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כי אין בכוונתו לסגת מההכרזה על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי – זאת עד אשר יועבר אליו מד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון והביטוח, מסמך המאשר רשמית כי אכן יידחה הקיצוץ שתוכנן בקרנות הפנסיה הוותיקות.

לאחר חודשים של מאבק ודיון סוער בוועדת הכספים אתמול, הודיע שר העבודה והרווחה, חיים כץ, כי סיכם עם ראש הממשלה והממונה על שוק ההון על פתרון לפיו ידחה הקיצוץ בפנסיות במספר חודשים, במהלכם יוסכם נושא גיל הפרישה לנשים. כדי להפוך את הסיכום לרשמי צריך הממונה על שוק ההון להוציא הנחייה לקרנות הפנסיה שתשנה את זו של קודמתו בתפקיד, דורית סלינגר, שהורתה על הקיצוץ. עם פרסום ההנחיה יתגלה גם מה התאריך המדויק אליו ידחה הקיצוץ, כשבדיונים אתמול הזכיר כץ את ינואר 2020. בהתחשב בכך שהממשלה הבאה צפויה לקום סביב חודש אוקטובר 2019, מדובר יהיה בלוח זמנים צפוף.

הפגנת הסתדרות הגמלאים נגד הרפורמה בסיעוד והקפאת הפנסיות. 4 בנובמבר 2018 (צילום: עמר כהן)
הפגנת הסתדרות הגמלאים נגד הרפורמה בסיעוד והקפאת הפנסיות. 4 בנובמבר 2018 (צילום: עמר כהן)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע אתמול (רביעי) כי אם לא יושג פתרון מהיר לקיצוץ בקרנות הפנסיות הוותיקות, תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי ביום שני. בפעולה מתואמת, הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דויד כי גם הסתדרות המורים תכריז על סכסוך עבודה אם לא תמנע הפגיעה.

בהתאם להחלטה, ביום שני יכנס יו"ר ההסתדרות את הוועדה לתיאום וביצוע בה יוכרז סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי.  בר-דוד אמר כי "ההסתדרות לא תיתן יד ולא תאפשר את הפגיעה באוכלוסיית הגמלאים. עד עתה פעלנו מתוך ניסיונות הידברות למצוא פתרון אשר ידחה וימנע את הפגיעה במקבלי הקצבאות, אך לא נראה שמולנו עומד מי שמבקש לשים את רווחת הגמלאים בראש סדר העדיפויות". מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד הוסיפה: ״לא יתכן שציבור הגמלאים ישלם את מחיר הגירעון. נצא למאבק נחוש עד אשר ימצא פתרון".

על פי החלטת האוצר, החל מהחודש הנוכחי תיפגע באופן חמור גמלתם של מאות אלפי עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר. הפגיעה, בשיעור 1.259%, משמעותה הפחתת סכומים לא מבוטלים מפנסיית ציבור הגמלאים אשר תלויים באופן בלתי מבוטל בקצבה לשם הבטחת קיום בסיסי ומכבד.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "ההסתדרות לא תיתן יד ולא תאפשר את הפגיעה  באוכלוסיית הגמלאים, שרבים ממנה מתקיימים ממילא מקצבאות נמוכות שמקשות עליהם לרכוש מוצרי מזון בסיסיים ותרופות. זו העת לגלות אחריות ורגישות חברתית לאוכלוסייה הוותיקה שבנתה את המדינה".

בר-דוד הוסיף: "עד עתה פעלנו מתוך ניסיונות הידברות למצוא פתרון אשר ידחה וימנע את הפגיעה במקבלי הקצבאות, אך לא נראה שמולנו עומד מי שמבקש לשים את רווחת הגמלאים בראש סדר העדיפויות. אם לא יימצא פתרון למשבר, ביום שני הקרוב תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי שיהיה תקף בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי – על כל המשתמע מכך".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מסרה: ״אנו לא נסכים לשום פגיעה בכספי הגמלאים בקרנות הפנסיה הוותיקות. לא יתכן שציבור הגמלאים ישלם את מחיר הגירעון. ניתן למצוא פתרונות חלופיים וראויים. בכוונתנו לצאת למאבק נחוש עד אשר ימצא פתרון כזה".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!