דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רוגבי

רוגבי שביעיות נשים / הכירו את נבחרת הנשים ברוגבי שביעיות שתתחרה באליפות אירופה

אליפות אירופה לרוגבי שביעיות לנשים מתחילה היום (שבת) ונבחרת הנשים של ישראל מקווה לנצח משחק או שניים ולעלות לרבע הגמר | אליען זכר: "הסיכוי שלנו טוב להישאר בדרג אבל אנחנו רוצות לטפס לדרג הבא"

נבחרת הנשים ברוגבי שביעיות (קרדיט: ברוק דייויס)
נבחרת הנשים ברוגבי שביעיות (קרדיט: ברוק דייויס)
שי ניר

נבחרת ישראל נשים ברוגבי שביעיות החלה היום (שבת) את הופעתה באליפות אירופה שתתקיים השנה בשני חלקים. הראשון בבודפשט ומקצה הגמר, שבועיים אחרי, יתקיים בליסבון, בהשתתפות 12 נבחרות.

מיכל ויצמן, 38, גבעתיים. מאמנת נבחרת ישראל רוגבי נשים. פועלות תחת איגוד הרוגבי הישראלי ונתמכות ע"י 'אתנה' לקידום ספורט נשי בישראל שפועל במשרד הספורט. "אני מאמנת הנבחרת מזה חמש שנים עם הפסקה באמצע. לפני ארבע שנים, ב-2015 , העפלנו אחרי עבודה קשה לדרג א' באירופה. בשלוש שנים האחרונות שרדנו בדרג ומהשנה הזו, לאחר שקיבלנו תמיכה מאתנה, מתחילות תהליך שמטרתו לעלות לדרג הבא- הגרנד פרי. אנחנו נשחק בשלב הבתים שלושה משחקים ביום שבת נגד נבחרות שבדיה הפייבוריטית, רומניה ונורווגיה. אם ננצח משחק או שניים נעפיל לרבע הגמר".

אליען זכר, 21, הרצליה. פרופית (שחקנית ציר) בנבחרת ישראל הבוגרת לנשים ברוגבי מספרת: "כל החיים הייתי ספורטאית וכשהתגייסתי לצה"ל עברתי ניתוח בברך ולאחר ההחלמה החלטתי לעסוק בספורט כלשהו. גדלתי בבית על פוטבול ורציתי לשחק אבל לא מצאתי קבוצה ורוגבי היה הכי דומה. כשהתחלתי לשחק הבנתי שזה לא דומה בכלל לפוטבול והתאהבתי. היה לנו כבר טורניר שבעיות בצרפת כהכנה לאליפות אירופה".

שחקניות נבחרת ישראל ברוגבי שביעיות במשחק מול גרמניה (צילום: ג'רום גרוקס)
שחקניות נבחרת ישראל ברוגבי שביעיות במשחק מול גרמניה (צילום: ג'רום גרוקס)

איך את מרגישה לקראת האליפות?

"מתרגשת ולחוצה ומפחדת אבל יש לי תקווה. הסיכוי שלנו טוב להישאר בדרג אבל אנחנו רוצות לטפס לדרג הבא – גראנד פרי. לצערי זה לא שגרתי לשחק בכזה ספורט פיזי לנשים. מצד שני כאישה אני רואה כמה זה יכול לתת לך, העובדה שאת לא מרגישה חלשה או קטנה. ברוגבי יש מקום להתבטא לא משנה מה הגודל שלך והחוזק שלך. לכולן יש מקום במשחק".

"אני יודעת שלא הרבה נשים מרגישות נוח עם הגוף שלהן, הן חושבות שהן גדולות או קטנות מידי, שריריות או מלאות מידי. זוהי תפיסה חברתית מוטעית. ספציפית כשמגיעות לספורט הזה ואת רואה את מגוון הנשים זה מעורר השראה וגורם לך להרגיש נוח עם עצמך".

???????? Tonight the team flies to Hungary for the first leg of the European championships. The squad named to represent…

Posted by Israel Women's Rugby National Team on Thursday, June 6, 2019

מה המטרות שלכן מהאליפות?

המאמנת מיכל וייצמן: "אנחנו מקוות לנצח ביום הראשון ומשם בהתאם להתקדם. באופן עקרוני זו נבחרת חדשה מאוד, שש מתוך 12 שחקניות חדשות בסגל שלא שחקו בעונה הקודמת. המטרה שלנו היא להישאר בדרג בשנה הזו וממנה להצליח לעלות בשנה הבאה אחרי שנצבור ניסיון". אומרת וויצמן. "השחקניות מגיעות מכמעט כל המועדונים בארץ. השחקניות משתתפות בהתנדבות מלאה בנבחרת. חשוב לי לציין שאנחנו מחפשות ספונסרים וכל תמיכה שנקבל תסייע לנו להתקדם משמעותית. אליען היא השחקנית הצעירה ביותר, בת 21, ועד מיטל ודריה שהן בנות 33".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!