דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: שחקן הכדורגל השבדי שתרם משכרו לשחקניות נבחרת הנשים

וגם - קבוצת הילדות של ברצלונה שלקחה אליפות בליגה של בנים | האוהד-בעלים של גולדן סטייט שדחף את קייל לאורי והורחק | אלופת אירופה בכדוריד מהאימפריה המקדונית | והישראלית ששפטה את פדרר ברולאן גארוס

ג'ימי דורמאז, שחקן נבחרת שבדיה בכדורגל (AP Photo/Alastair Grant)
ג'ימי דורמאז, שחקן נבחרת שבדיה בכדורגל (AP Photo/Alastair Grant)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח בסולידריות שבדית: ג'ימי דורמאז

ליאור ברטל

שחקן הכדורגל שעל דעת עצמו מוכן להילחם נגד אפלייה מגדרית בכדורגל העולמי, זה באמת משהו חדש. ג'ימי דורמאז קשר נבחרת שבדיה, החליט לתרום את הבונוס שקיבל מהתאחדות הכדורגל השבדית (בעקבות השתתפות במוקדמות אליפות אירופה) לנבחרת הנשים השבדית.

https://twitter.com/ParcalaAslanim/status/1136709246668726272

דורמאז הסביר את החלטתו היוצאת דופן בתקשורת השבדית: "אני עושה זאת, כי בעיני חשוב שיהיה שוויון מגדרי בכל מקום, אפילו בכדורגל. אני רוצה שהנושא הזה יקבל את תשומת לב הנדרשת."

מבחינתו של הקשר השבדי, חשוב לו שנושא אי שוויון מגדרי יעלה לסדר היום העולמי בכדורגל העולמי והוא מעוניין להיות בין השחקנים שמקדמים את השיחה עליו. הסולדריות ששחקני הכדורגל מגלים כלפי שחקניות הנשים הוא אחד הכלים הכי החזקים שקיימים להילחם כנגד פערי השכר המגדריים ברמת הנבחרות הלאומיות.

מנצחות את הבנים: קבוצת הילדות של ברצלונה

ליאור ברטל

באקדמיית "לה מאסייה" של ברצלונה החליטו השנה על ניסיון מעניין במיוחד- לרשום את קבוצת הילדות עד גיל 12 לליגת בנים קטלונית מקומית. הניסיון השתלם, כאשר בסיום העונה, קבוצת הילדות של ברצלונה זכתה באליפות הבנים עד גיל 12, לאחר שניצחה את כל 30 משחקי הליגה, בהפרש של 14 נק' מהקבוצה במקום השני. הקבוצה כבשה העונה 329 שערים, מתוכם כבשה מלכת שערי הקבוצה סליה סיגורה 121 שערים.

בכך, ברצלונה מצטרפת לקבוצות אתלטיקו מדריד ואתלטיק בילבאו שגם שולחות את קבוצות הילדות הצעירות שלהן לליגות לבנים בלבד, מתוך אמונה שלשחק עם בנים יחזק וישפר את הקבוצה.

מפסיד ומי שדוחף יוצא מהמשחק: מארק סטיבנס

יאיר צוקר

הדרמה הגדולה של סדרת גמר ה-NBA בין גולדן סטייט לטורונטו עולה בינתיים על כל דימיון, אבל גם בה יש לצערנו דברים שהם ממש לא קושרים ולא צריכים להיות בכדורסל. במהלך משחק מספר 3,  קייל לאורי טורונטו זינק לעבר הקהל כדי להציל את הכדור, אך לפתע נדחף בדרך חזרה לפרקט על-ידי אוהד ה"ווריורס". לאחר בדיקה, התברר כי "האוהד" שדחף את לאורי הוא אחד מבעלי גולדן סטייט, מארק סטיבנס.

המועדון הוציא הודעה בה גינה את האירוע והודיע כי סטיבנס לא יגיע למשחקים נוספים העונה: "אין מקום לתקרית כזאת בין אוהדים או כל אחד לבין שחקנים ב-NBA. מר סטיבנס לא יגיע למשחק נוסף במהלך הגמר".

מנצחים וכובשים את אירופה: ורדאר סקופיה

יאיר צוקר

השבוע נערך בקלן שבגרמניה גמר ליגת האלופות בכדוריד, מול 20 אלף צופים. ושוב קיבלנו הוכחה שמי ששולטת בענף הכדוריד ביבשת אירופה בשנים האחרונות, היא המדינה הקטנה מקדוניה (או בשמה הרשמי והחדש – מקדוניה הצפונית).

ורדאר סקופיה הגיעה לגמר מול וספרם ההונגרי, לאחר שהפכה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה של הפיינל-פור שחוזרת מפיגור של שבעה שערים במחצית בניצחון הענק על ברצלונה. בגמר, המקדונים נטלו את ההובלה מהפתיחה וסיימו את המחצית עם יתרון 11:16. בחצי השני הם הצליחו לשמור על היתרון וניצחו 24:27 שהביא להם את גביע השני בתולדות המועדון.

בשורות ורדאר, פריירה מוראס הברזילאי הוביל את טבלת הכובשים עם 6 שערים ב-6 זריקות לשער, איבן צ'ופיץ' בן ה-33 כבש 5 שערים ב-7 ניסיונות ודאיניס כריסטופאנס הלטבי הענק כבש 4 פעמים. אז אל תזלזלו מקדונים, לפחות לא בכדוריד.

מנצחת ומביאה כבוד ברולאן גארוס: סרינה רפאלוב

יאיר צוקר

ישראל כבר הרבה שנים לא על מפת הטניס העולמי, אבל דווקא במשחק ה"דרבי" השווצרי שהתקיים השבוע ברבע גמר הרולאן גארוס בין רוג'ר פדרר וסטן ואוורינקה, הייתה לנו נציגות כחול-לבן. סרינה רפאלוב המשמשת שופטת קו הסרב, הייתה חלק מצוות השיפוט וקבעה "אאוט" לשני הענקים. זהו הגראנד סלאם השישי בו סרינה היא חלק בצוות השיפוט (שלוש פעמים בצרפת, פעמיים בווימבלדון ופעם אחת באליפות ארה"ב הפתוחה). נאחל לה המון בהצלחה ונא לשמור על השקט..

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!