דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות הכבאות וההצלה

הכבאים נלחמים / בר דוד לכבאים: "לא אתן ידי להמשך הפגיעה בכם"

עשרות כבאים הפגינו בשישי מול בית נציב הכבאות דדי שמחי במחאה על שורת צעדים חד צדדיים, ודרשו חזרה למו"מ | במסר לכבאים כתב יו"ר ההסתדרות כי ישקול צעדים להחרפת המאבק: "הזחיחות והבוטות יהיו לנחלת העבר. ההסתדרות היא הבית של הכבאים בישראל"

כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ישקול צעדים להחרפת מאבק הכבאים כנגד נציב הכבאות דדי שמחי, במחאה על פעולות חד צדדיות של הנציבות בחודשים האחרונים. במסר לכבאים הודיע בר דוד כי יכנס השבוע את מזכירות הסתדרות המעו"ף, אליה משתייך איגוד הכבאים, במטרה לבחון את המשך המאבק.

בשישי האחרון הפגינו עשרות כבאים מול ביתו של נציב הכבאות דדי שימחי בגדרה, במחאה על שורה של צעדים חד צדדיים ובדרישה לכניסה לגישור ולמו"מ בנושא חידוש הסכמי העבודה הקיבוציים במערך, בהתאם להנחיית בתי הדין לעבודה. הכבאים הניפו שלטים עליהם נכתב "נציב הכבאות דדי שמחי שורף את הכבאות", "אנו הכבאים נלחמים באש והנציב דדי שמחי נלחם בנו", ו"השר גלעד ארדן – תציל את הכבאות".

"3,200 עובדי הכבאות ובני משפחותיהם מחכים לתשובות של הנציב והשר לביטחון פנים – עד מתי יימשכו הפרות ההסכמים? עד מתי לא יהיו לכבאים לוחמי אש ביטוחים? בסוף ההתנהלות הזו פוגעת קשות בכולנו, ולא ניתן לזה יד", אמר אבי אנקורי, יו"ר ארגון עובדי מערך הכבאות. סגנו קובי דדון הוסיף כי "לא נתייאש עד שנשיג את התנאים שמגיעים לנו בהסכמים. כמו שלחמנו עשרות שעות באש, כך לא נתייאש".

הפגנת כבאים מול ביתו של נציב הכבאות דדי שמחי בגדרה, 7 ביוני 2019 (צילום: איגוד הכבאים)
הפגנת כבאים מול ביתו של נציב הכבאות דדי שמחי בגדרה, 7 ביוני 2019 (צילום: איגוד הכבאים)

בין הסוגיות עליהן מחו העובדים, צמצומים חד צדדיים בשעות הנוספות, ניודי עובדים חד צדדיים, שינויים במבנה הארגוני, ומחלוקת מתמשכת בסוגיית העברת כספי הרווחה לעובדים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד חיזק את ידי הכבאים במאבקם והבטיח כי ההסתדרות תעמוד מאחוריהם. בהודעה לכבאים כתב בר דוד: "חברי הכבאים במדינת ישראל, אין רגע אחד של שקט במערך הכבאות בישראל. רגע אנחנו נלחמים ונאבקים באש ובהצלת חיים, עובדים סביב השעון תוך סיכון והקרבה אישית. בבית מחכות לנו המשפחות בדאגה ובציפייה לגמור משמרת בשלום.

"רגע נוסף אנחנו במלחמה על הבית שלנו, הכבאות בישראל. מלחמה נגד הנציב והנציבות המתייחסים אלינו כאל אויב שיש לנצחו בכל דרך. לפגוע בתנאי העבודה והרווחה בכל דרך. להוריד פקודות ללא הבחנה ובחוסר התחשבות ותוך זלזול בנציגות העובדים וההסתדרות. לא עוד!"

"מיד לאחר החג אכנס את יו"ר הסתדרות המעו"ף והמזכירות הארצית לבחינה מחודשת של המאבק בנציב הכבאות. לא אתן את ידי להמשך הפגיעה בלוחמי האש. הזחיחות והבוטות יהיו לנחלת העבר. חג שמח ושקט לכולנו. תזכרו תמיד גם כשקשה – ההסתדרות – הבית של הכבאים בישראל"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המעו"ף גיל בר-טל, יו"ר ארגון עובדי הכבאות אבי אנקורי וחבר הוועד קובי דדון (צילום: יח"צ)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המעו"ף גיל בר-טל, יו"ר ארגון עובדי הכבאות אבי אנקורי וחבר הוועד קובי דדון (צילום: יח"צ)

מנציבות הכבאות נמסר בתגובה להפגנה: "אנו רואים בחומרה את פעילותו של יו״ר ועד העובדים, הכוללת ניתוק מגע ממפקדים, ביטול אימונים והכשרות, הפגנות, הפצת סרטונים מגמתיים, שקריים ומסיתים נגד הפיקוד הבכיר, פעילות אשר נמשכת זמן רב ושיאה בימים אלו כאשר אנו נמצאים בהתמודדות מול גל שריפות המסכן חיי אדם, רכוש וטבע. לא ייתכן כי בגוף הירארכי פיקודי, של לובשי מדים האמון על הצלת חיים, ועד יתערב בהחלטות מבצעיות המסכנות את הציבור."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!