דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

ההפקרות נמשכת / עובד נפל אל מותו כשהתקין חלונות בבניין משרדים בחיפה

רמי איוב, בן 40 מחיפה, נפל מהקומה השישית של בניין 'אסטרא' בעיר, וצוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו | חוקרי המשטרה ומשרד העבודה בוחנים את נסיבות התאונה | מנהלת הקבוצה לתאונות בניין הדס תגרי: "בחודשים האחרונים חל קיפאון בתפקוד משרדי הממשלה העוסקים בתחום הבטיחות"

זירת תאונת עבודה ברחוב טשרניחובסקי בחיפה, בה נפל עובד אל מותו מגובה 6 קומות, 11 ביוני 2019 (צילום: עידו סורוקה דוברות מד"א)
זירת תאונת עבודה ברחוב טשרניחובסקי בחיפה, בה נפל עובד אל מותו מגובה 6 קומות, 11 ביוני 2019 (צילום: עידו סורוקה דוברות מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רמי איוב, תושב חיפה בן 40, נפל אל מותו הבוקר (שלישי) בעת בעת שהתקין חלונות בקומה השישית של בניין משרדים בעיר. חוקרי משטרה הגיעו למקום, ונציג משרד העבודה זומן לשם בחינת נסיבות התאונה הקשה. זהו העובד ה-38 שנהרג מאז תחילת השנה במהלך עבודתו.

האירוע התרחש בסביבות השעה 11:00 בבניין אסטרא ברחוב טשרניחובסקי בחיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את העובד ללא סימני חיים עם פגיעה רב מערכתית וקבעו את מותו.

כשעה מוקדם יותר נפל עובד נוסף בן 49 מגובה של כארבעה מטרים באתר בנייה בדרך אלנבי בחיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי, ופינו אותו כשהוא במצב בינוני עם חבלות בגפיים לבית החולים רמב"ם.

אמש (שני) נהרג עובד כבן 40, מהגר עבודה מסין, לאחר שנפגע מחפץ כבד באתר בנייה ברחוב שחם בפתח תקווה, בפרוייקט ב.ס.ר סיטי בביצוע הקבלן עומר הנדסה. חובשים ופראמדיקים טיפלו בעובד ופינו במצב קשה מאוד לבי"ח בלינסון, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך בבית החולים נקבע מותו. האתר נסגר בעקבות התאונה, ושלושה עובדים באתר נעצרו, ביניהם מנהל העבודה באתר.

מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשיה הדס תגרי אמרה בעקבות האירוע כי "אתמול שבו החיים לשגרת עסקים ועבודה לאחר חודש הרמדאן בו מתקיימת עבודה מצומצמת יותר בפרט באתרי הבנייה, חג עיד אל פיטר וחג השבועות, ועימה גם שגרת התאונות. לא זו בלבד שמספר ההרוגים בתאונות עבודה משקף עלייה תלולה ביחס למספרם בפרק הזמן המקביל אשתקד, אלא שזו השנה השנייה לעלייה שכזאת, ואנו רק בפתחה של 'עונת הגהינום' של התאונות הקטלניות, בפרט באתרי הבנייה, ששיאה העקבי בחודש אוגוסט".

"השנתיים החולפות התאפיינו בחילופים תכופים באיוש משרד מפקח עבודה ראשי במשרד העבודה – אשר הליכים לאיושה מתקיימים בימים אלה – בהתדרדרות קשה בתפקודו של מנהל הבטיחות במשרד העבודה וכאמור עלייה תלולה במספר תאונות העבודה הקטלניות" הוסיפה תגרי. "בחודשים האחרונים חל קיפאון בתפקוד משרדי הממשלה אשר עתיד להתמשך גם בחודשים הקרובים נוכח הבחירות הנוספות. הליכי חקיקה והתקנת תקנות תקועים ואין כנסת שבה ניתן לשים על סדר היום הפרלמנטרי את השינויים הנדרשים ולדרוש תשובות ממשרדי הממשלה. רשם הקבלנים מתמהמה – על אף שלחברות רבות רקורד בטיחותי שלילי ועקבי רק בשני מקרים נשלל רשיון הקבלנות מחברות קבלניות קטנות; יישום ההסכם בין ההסתדרות למדינה מקרטע והתחייבויות מרכזיות תקועות ללא התקדמות, כגון פתיחת קו חם לתלונות במנהל הבטיחות; ועל אף תחילת פעולתו של מפלג פל"ס לחקירת תאונות עבודה קטלניות – מרביתן אינן נחקרות על ידי המפלג, החקירות במרבית המקרים אינן מתקדמות – גם אם בסמוך לאחר תאונה אנו שומעים על מעצרים, לאחר זמן מה החקירה מתמסמסת ובמקרים נדירים ביותר מוגשים כתבי אישום בגין מותם של עובדים בתאונות, שרובן המכריע נגרם בשל רשלנות מעסיקיהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!