דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שדה דוב / יו"ר ההסתדרות בר דוד: "סגירת שדה דוב - בכייה לדורות, נצטרף למאבק להמשך הפעלתו"

ההסתדרות תחבור למאבק תושבי אילת והמלונאים בסגירת שדה התעופה בתל אביב, שעתידה לפגוע בתיירות, בכלכלת אילת ובחולים תושבי העיר | בפגישה שנערכה הבוקר בלשכת יו"ר ההסתדרות אמר בר דוד: "ניתן להמשיך להפעיל את המסלול תוך כדי התחלת הבנייה ממזרח למערב, עוד שנים רבות לפנינו עד שתחל הבנייה"

צוות קרקע ומטוס ארקיע נמל תעופה שדה דב (צילום: ניצן צבי כהן)
צוות קרקע ומטוס ארקיע נמל תעופה שדה דב (צילום: ניצן צבי כהן)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות תצטרף למאבק כנגד סגירת שדה התעופה דב הוז (שדה דב) בתל אביב, שצפוי להיסגר בעוד כשבועיים על פי החלטת הממשלה. הבוקר (שלישי) נערכה פגישת חירום בלשכת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בה נכחו ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק, בעלי רשת מלונות פתאל דוד פתאל, מנכ"ל רשת מלונות פתאל אביה מזרחי-מגן, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל ליאור רביב, ונציגים מעיריית תל אביב-יפו.

הפגישה נערכה על רקע חששם של תושבי אילת ושל גורמי התיירות, מפגיעה בנתיב התנועה המהיר בין העיר הדרומית וגוש דן. פגיעה כזאת ומעבר הטיסות משדה דב לנתב"ג, צפויה להאריך בצורה משמעותית את משך הנסיעה בין שני אזורי הארץ, וצפויה לפגוע בתושבים שנוסעים לבדיקות רפואיות, באנשי עסקים וכמובן בתיירות שהיא מקור ההכנסות העיקרי של העיר אילת.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במהלך הפגישה: "סגירת שדה דב זו בכייה לדורות. זו החלטה לא נכונה אשר תפגע בכלכלת אילת, בתעסוקה, בתיירות הפנים והחוץ, בחולים, באקדמיה ובתשתיות. ניתן להמשיך להפעיל את המסלול תוך כדי התחלת הבנייה ממזרח למערב, הרי יש עוד שנים רבות לפנינו עד שתחל הבנייה. סגירת השדה כרגע היא חוסר אחריות ואסור לעשות זאת. ההסתדרות תתמוך במאבק נגד סגירת שדה דב בתחילת חודש יולי, ואנו בוחנים את המשך צעדינו".

הפינוי שנדחה כבר חמישים שנה

הממשלה החליטה לפנות את השדה כבר בשנות השישים, ואף מכרה חלק מקרקעותיו לרוכשים פרטיים. בפועל נדחה הפינוי במשך חמישה עשורים. החלטת ממשלה משנת 2012 קבעה כי שדה דוב יפסיק לפעול עד יוני 2016 ויפונה עד 2018, ובשטחו ייבנו 12,000 יחידות דיור בשטחו. הטיסות האזרחיות מת"א לאילת וממנה יועדו לעבור לנמל התעופה בן גוריון. בעקבות עתירה לבג"ץ של עיריית אילת וחברת התעופה 'ארקיע' נדחה מועד הסגירה לאפריל 2017.

בעקבות מחאה של תושבי אילת אישרה הכנסת במרץ 2017, חודש לפני המועד שקבע בג"ץ, הצעת חוק פרטית של חברי הכנסת איציק שמולי ובצלאל סמוטריץ' לפיה שדה התעופה האזרחי ימשיך לפעול בתוך מתחם שדה התעופה הזמני, ויפונה רק עם פינוי הבסיס הצבאי ב-2019, ובכל מקרה לא יפונה לפני ינואר 2019.

בסופו של דבר הרעיון להפעיל את שדה התעופה האזרחי בשטח הבסיס הצבאי לא התגלה כיקר מדי, ובנובמבר 2017 החליט שר האוצר משה כחלון להמשיך את פעילותו כפי שהוא עד פינוי הבסיס הצבאי, שיועד ליולי 2019. ב-30 בדצמבר 2018 העניקה ועדת הפנים בכנסת לשר הביטחון סמכות לבחון מחדש את ההחלטה לפנות את הבסיס הצבאי משדה דב ואת ההשלכות הביטחוניות לכך, והחלטה זאת אושרה בכנסת יומיים לאחר מכן.

ב-13 בפברואר 2019 הודיעה רשות שדות התעופה שהשדה ייסגר כמתוכנן ב-1 ביולי 2019, ועיריית אילת חידשה את מאבקה. עם זאת, לשר הביטחון בנימין נתניהו עדיין עומדת הסמכות לדחות את פינוי הבסיס הצבאי בהתאם להחלטת הכנסת מינואר 2019.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!