דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / הסכם קיבוצי בחברת האשראי Cal: השכר יעלה בכל שנה ב-3.1% בממוצע

ההסכם ל-1,500 עובדי החברה כולל גם הגדלת תקציב הספורט, הלימודים האקדמיים והרווחה | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "חברה מצליחה נמדדת גם ביחס המכבד וההוגן שלה כלפי עובדיה"

מעמד חתימת ההסכם הקיבוצי החדש. שרית כפריי סמנכ"ל משאבי אנוש כאל, לוי הלוי מנכ"ל כאל, אופיר הרפז יו"ר ועד עובדי כאל, מנחם מליק יו"ר חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, ברק נרדי משנה למנכ"ל ראש חטיבת אסטרטגיה ומשאבים בכאל, עו"ד אלי כהן עוה"ד של הוועד. 11 ביוני 2019. (קרדיט צילום: רותם להב)
מעמד חתימת ההסכם הקיבוצי החדש. שרית כפריי סמנכ"ל משאבי אנוש כאל, לוי הלוי מנכ"ל כאל, אופיר הרפז יו"ר ועד עובדי כאל, מנחם מליק יו"ר חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, ברק נרדי משנה למנכ"ל ראש חטיבת אסטרטגיה ומשאבים בכאל, עו"ד אלי כהן עוה"ד של הוועד. 11 ביוני 2019. (קרדיט צילום: רותם להב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד עובדי חברת כרטיסי האשראי Cal והנהלת החברה חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם יחול על כ-1,500 מעובדי החברה, ויהיה בתוקף לארבע שנים. בין היתר, כולל ההסכם החדש העלאת שכר בשיעור ממוצע של 3.1% בכל שנה, וכן תוספת ותק בשיעור קבוע של 0.5% לעובדים הקבועים – שמסתכמים יחד לכ-14.4% בממוצע לעובד בתקופת ההסכם לצד שיפור בתנאי ההעסקה והרווחה.

על פי ההסכם, עובדים בעלי ותק של עשר שנים יקבלו תשלום דמי תעבורה בסך 1,000 שקלים בכל שנה, בשנתיים הקרובות, והחל משנת 2021 ואילך יגדל הסכום ל-2,000 שקלים בשנה; כל עובד יקבל מענק ביגוד של עד 1,000 שקלים בשנה, על פי ותק, כאשר עובדים זכאים ייהנו מהשלמת מענק ביגוד בגובה של עד 2,650 שקלים לשנה; ימי ההבראה יגדלו אף הם ביחס לוותק העובד ויגיעו עד ל-20 ימים בכל שנה במצטבר, בתעריף יומי מקסימלי של עד 1,300 שקלים; הפרשות המעסיק לקרן השתלמות לנציגי שירות בשיעור של 7.5% ישולמו לאחר 30 חודשי עבודה.

עוד נקבע בהסכם כי בכל שנה, בימי חמישי האחרונים של חודש אוגוסט, יצאו העובדים לחופשה מרוכזת על חשבון החברה; כל עובד יקבל תוספת חודשית בגובה 150 שקל עבור כל אחד מילדיו עד גיל 18; תקציב הקייטנות יגדל ב-30% ויעמוד על סך של 1,300 שקל לילד; כל עובד שילדו מתגייס או נכנס למסגרת חינוכית עד כיתה א' יקבל שלוש שעות חופשה על חשבון החברה; הורחב סל הבדיקות הרפואיות לעובדים ויינתנו שלוש שעות חופשה על חשבון החברה לצורך הבדיקות.

תקציב הספורט השנתי יגדל ויעמוד על 575 אלף שקל לשנה; תקציב מלגות לימודים אקדמיים לעובדים וילדיהם יגדל ויעמוד על 750 אלף שקל בשנה; נקבע סבסוד שנתי של עלויות הוצאת משלחות עובדים לפולין במסגרת 'מצעד החיים' השנתי ביום השואה והגבורה: החברה תעניק שלושה ימי חופשה על חשבונה לעובדים קבועים ותגדיל את תקציב המימון לעובד בגובה של 50% מהעלות הכוללת; כמו כן יינתנו הטבות לעובדים ופטור מתשלום עמלות לילדי העובדים במסגרת מועדון עובדי Cal ויוגדלו תקציבי ועד העובדים, אירועי ועד עובדים וסבסוד נופשים לעובדים ובני משפחותיהם.

"מדובר בהסכם המבטא את שיתוף הפעולה הפורה הקיים מזה שנים בין ההסתדרות, ועד עובדי כאל והנהלת החברה" מסר  יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, "חברה מצליחה נמדדת, לא רק במוצר או בשירות שהיא מספקת ללקוחותיה, אלא גם, בראש ובראשונה, ביחס המכבד וההוגן שלה כלפי עובדיה. אני מודה לכל הצדדים אשר נטלו חלק בניסוח הסכם זה ומאחל הצלחה לכולם".

מנכ"ל החברה לוי הלוי הוסיף כי "ההסכם שנחתם הינו תוצר של מו"מ ארוך ואינטנסיבי, אשר נוהל מתוך אחריות ומחויבות משותפת לעובדים ולחברה. ההסכם שנחתם מבטיח הן את שיפור תנאי העסקה של  העובדים והן את יכולת התחרות של Cal בסביבה משתנה ועל רקע התחרות המתגברת. אני מבקש להודות לחברי ועד העובדים ולעומד בראשם, עו"ד אופיר הרפז, וכן לברק נרדי, המשנה למנכ"ל וראש חטיבת אסטרטגיה ומשאבים ויד ימיני בחברה ובנוסף לשרית כפרי, סמנכ"ל משאבי אנוש".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, אמר כי "ההסכם שנחתם היום מיטיב עם עובדי חברת Cal, בין היתר בכל הקשור לתוספות שכר ולמגוון רחב של סעיפי רווחה. חברות פיננסיות רבות מבינות שהצלחתן נובעת מעבודתם המסורה של העובדים בכל הדרגים, ויש לתגמל את העובדים על כך. אני מודה להנהלת Cal ולנציגות העובדים על ניהול משא ומתן מכבד ואפקטיבי". ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי, עו"ד מנחם מליק, הוסיף: "הבוקר חתמנו על הסכם קיבוצי נוסף בחברת Cal. ההסכם שם דגש על שיפור תנאי שכרם ועבודתם של עובדי החברה, מחזק את ביטחונם הסוציאלי ומיטיב תנאי רווחה רבים נוספים".

יו"ר ועד העובדים, עו"ד אופיר הרפז אמר כי "עיקרי ההסכם הקיבוצי החדש מעידים על שיפור ממשי בתנאי ההעסקה והשכר של עובדי החברה, לצד הגדלה משמעותית בתקציבי הרווחה. שימרנו את הביטחון התעסוקתי הקיים לעובדי Cal, תוך גילוי אחריות כלפי החברה והאתגרים הניצבים בפני כולנו בשנים הקרובות. אני מודה לחבריי לוועד שהיו שותפים עמי לאורך המו"מ, ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ולראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי עו"ד מנחם מליק, על הליווי והתמיכה. תודה מיוחדת לעו"ד אלי כהן ממשרד עו"ד בני כהן ושות' על הייצוג והליווי המשפטי והארגוני. בנוסף, תודה אישית למנכ"ל החברה, לוי הלוי, ולחברי צוות המו"מ מטעם ההנהלה ובראשם, ברק נרדי, המשנה למנכ"ל החברה וראש חטיבת אסטרטגיה ומשאבים וכן לשרית כפרי, סמנכ"ל משאבי אנוש".

המו"מ לווה על ידי עו"ד אלי כהן, שותף במשרד עוה"ד בני כהן ושות', שייצג את ועד העובדים, ועוה"ד מיכל פינברג-דורון ואלון נוי ממשרד נ. פינברג ושות' שייצגו את הנהלת Cal.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!