דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל נשים 2019 / "הנמלה" של נבחרת ברזיל רשמה היסטוריה אישית, ומתכננת ללכת עד הסוף

מיראלדיס מאסיל, הקשרית האחורית בת ה-41, הפכה בתחילת השבוע לשחקנית הראשונה בהיסטוריה להופיע בשבע אליפויות עולם | מי שזכתה לכינוי "הנמלה" מקווה לעשות גם היסטוריה קבוצתית ולהביא את הגביע לברזיל

שחקנית נבחרת ברזיל, פורמיגה, במשחק מול נבחרת ג'מייקה, במסגרת מונדיאל הנשים 2019. (צילום: Elsa/Getty Images)
שחקנית נבחרת ברזיל, פורמיגה, במשחק מול נבחרת ג'מייקה, במסגרת מונדיאל הנשים 2019. (צילום: Elsa/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום ראשון עשתה שחקנית נבחרת ברזיל מיראלדיס מאסיל מוטה בת ה-41 היסטוריה, כשהפכה לשחקנית הראשונה להופיע בשבע אליפויות עולם. מוטה היא גם השחקנית היחידה שהשתתפה בכל טורנירי כדורגל נשים שנערכו באולימפיאדה עד כה. מחר (חמישי), בשעה 19:00, תעלה נבחרת ברזיל למשחק נוסף במסע של מוטה מול נבחרת אוסטרליה החזקה.

מוטה ידועה בכינוי פורמיגה ("נמלה" בפורטוגזית), לו זכתה כי בדומה לנמלה, היא חרוצה, שקטה ועובדת ללא הפסקה. היא נמצאת בכל מקום על המגרש, רצה, עוצרת את שחקניות היריבה ומניעה את הכדור להתקפה. בקיצור, אפשר שלא לאהוב את מוטה, הקפטנית של פריז סן-ז'רמן הצרפתית,אחת הקבוצות הגדולות בעולם פסז'.

את מקומה באימפריה הצרפתית תפסה רק ב-2017, כשהיא בת 38 ואחרי שש עונות בברזיל. הרבה גבות הורמו לגבי היכולת של שחקנית קישור כל כך מבוגרת להיות חלק מקבוצה שטוענת להיות הטובה באירופה, אבל פורמיגה, בשקט הנפשי שתמיד אפיין אותה, סללה את דרכה להרכב ופתחה המשחק גמר ליגת האלופות מול ליון בכבר באותה העונה. בעונה לאחר מכן הייתה השחקנית המצטיינת של הקבוצה, נבחרה להרכב השנה בצרפת והייתה אחת המועמדות הסופיות לתואר שחקנית השנה בליגה הצרפתית.

פורמיגה הופיעה לראשונה בנבחרת ברזיל בגיל 17, ומאז היא ממשיכה לרוץ בלי הפסקה בקישור של נבחרת הקנריות. אם היא הייתה חלק מנבחרת של התאחדות פעילה יותר ומושחתת פחות, ודאי הייתה רושמת הרבה יותר מ-160 הופעות ב-24 שנים.

 

אחרי האולימפיאדה הביתית בריו ב-2016, החליטה פורמיגה (אז בת 38) לפרוש מהנבחרת הלאומית, אך למרות שפינתה את מקומה לשחקניות הצעירות יותר, לא נמצאה מי שתיכנס לנעליה הגדולות בקישור האחורי. לפני שנה פנה המאמן הלאומי ואדאו וביקש מהנמלה לחזור למקומה במרכז המגרש. "חזרתי מהפרישה כי זה מה שהיה צריך לעשות" הסבירה בראיון, "בנבחרת לא הצליחו למצוא משהי לעמדה שלי, ששיחקה בסגנון שלי. המאמן אמר לי שהוא צריך אותי, הנבחרת הייתה צריכה להעפיל למונדיאל."

פורמיגה חזרה לנבחרת ובאופן טבעי הפכה לאחת המנהיגות בדרך לזכייה בקופה אמריקה שנערך בצ'ילה, והבטיחה את המקום במונדיאל. אבל מאז הזכייה המרשימה בקופה אמריקה, נבחרת ברזיל נראית רע. גם החזרה של פורמיגה לא מצליחה לעצור את כדור השלג. הקנריות הפסידו בכל שמונת משחקי ההכנה שלהן, בהם נראתה הנבחרת לא מחוברת וחסרת ברק.

פרומיגה ששברה את שיא ההופעות במונדיאלים לגברים ולנשים הייתה מלאת תקווה שהכל יסתדר לנבחרת לפני משחק הפתיחה שלהן בטורניר מול נבחרת ג'מייקה החלשה יחסית. "אני הולכת להיות בת 41 במהלך המונדיאל, זה יהיה מאוד מגניב לחקות את רוז'ה מילה ולעשות היסטוריה", סיפרה. פורמיגה מגלה שהסוד שלה לקריירה הארוכה שלה ולהפיכתה לשחקנית שמשתבחת עם השנים היא המנוחה הרבה שהיא מעניקה לגוף שלה והתשוקה הבלתי נגמרת. לדבריה, "אני נחה הרבה. לא תכננתי עדיין להיות פה, אבל התשוקה שלי  לכדורגל היא כל כך חזקה, שאני לא רוצה להפסיק. להתגבר כל פעם מחדש על מכשולים נותן לי המון אנרגיות, זה מה שמניעה אותי".

נבחרת ברזיל פתחה בצורה מעולה את המונדיאל עם ניצחון קליל 3:0 על ג'מייקה. השקט הנפשי של פורמיגה עזר לנבחרת להיות רגועה יחסית. אם הן רוצות להגיע רחוק במונדיאל הקרוב, הן יצטרכו את הנמלה הבלתי נגמרת שלהן בשיאה, רצה במרכז המגרש, מחלצת כדורים ומניעה את ההתקפה קדימה.

פורמיגה לא באה להיות תפאורה במונדיאל הקרוב, אלא להמשיך לכתוב את סיפורה הבלתי נגמר והיא לא מוכנה להתפשר מעוד טורניר איכותי עם נבחרת הסלסאו שצריכה את השקט והמנהיגות שלה בתקופה הכי קשה שלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!