דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל נשים 2019

מונדיאל נשים 2019 / סיפור החיים המטורף של האישה שתצטרך להגן על השער האוסטרלי

הכירו את לידיה וויליאמס, שוערת אוסטרליה שתעלה לשחק הערב (ה') מול ברזיל ותנסה למנוע מנבחרתה את סכנת ההדחה | הדרך הארוכה מעיירת הכורים האוסטרלית והישובים האבוריג'ינים המבודדים, עד לשער של מונדיאל הנשים 2019

שחקניות נבחרת אוסטרליה חוגגות במחשק מול נבחרת איטליה במסגרת מונדיאל 2019. 9 ביוני (Photo by Catherine Steenkeste/Getty Images)
שחקניות נבחרת אוסטרליה חוגגות במחשק מול נבחרת איטליה במסגרת מונדיאל 2019. 9 ביוני (Photo by Catherine Steenkeste/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת אוסטרליה, המכונה גם 'המטילדות', תעלה היום (חמישי) בשעה 19:00 למשחק קריטי מול נבחרת ברזיל. אוסטרליה הופתעה במשחק הפתיחה בשלב הבתים ע"י איטליה וכעת חייבת לנצח את ברזיל כדי לא להיות בסכנת הדחה. אוסטרליה מגיעה מלאת מוטיבציה ותצטרך את השחקניות הבכירות והמנוסות שלה בשיאן.

אחת הבולטות שבהן היא שוערת נבחרת אוסטרליה, לידיה וויליאמס. וויליאמס נולדה בדרום מערב אוסטרליה בעיירה קטנה בשם קטנינג כ-270 ק"מ מהעיר פרת'. כילדה קטנה עברה לעיר קלגורלי הממוקמת על מייל הזהב של אוסטרליה ומשמשת כבר יותר מ-100 שנה כמרכז כורי הזהב באוסטרליה. וויליאמס גדלה ברחובות המאובקים של העיר. כל יום בשעה 13:00 נשמע פיצוץ קבוע במכרה הזהב העירוני המפורסם "הסופר בור". במקרה של רוח האבק שנוצר מהפיצוץ מילא את רחובות העיר.

אביה היה אחד ממנהיגי שבט אבוריג'יניים באזור. הוא נהג לקחת את משפחתו לבקר את קהילות השבט המפוזר במדבר המערבי של אוסטרליה. "הינו נוסעים מספר פעמים בשנה לכמה שבועות לבקר קהילות מרוחקות מאוד במדבר. ניסינו לעזור להם ואבי היה מעביר להם את חכמתו. קיבלו אותנו בצורה טובה ועם הרבה כבוד. אולי הזיכרון הראשון שלי מעולם הספורט היה ללמוד לבעוט בכדור פוטבול אוסטרלי על האבק האדום באמצע המדבר עם כל הילדים האבוריג'ינים של השבט".

בחווה הביתית גידלה המשפחה יוצאת הדופן תרנגולים, כלבים, ציפורים, אפוסום וחיות כיס מגוונת. "אבא שלי תמיד היה עוצר בשביל חיה פצועה על הכביש" מספרת ויליאמס. "אם היא הייתה מתה, היינו לוקחים אותה לפעמים לעיירה הבאה, שם אפשר לאכול אותה, או לתת אותה במתנה. תמיד בדקנו האם יש גור בתוך הכיס של החיה או בקרבת מקום. פעמיים היו – וולבי סלעים וקנגורו אפור (שני סוגי קנגורו) ואנחנו טיפלנו בהם והם הפכו לחיות המחמד שלי".

בהיותה בת 11 עברה משפחתה של לידיה וויליאמס לעיר הבירה קנברה בעקבות עבודה חדשה שקיבלה אימה. בעיר הגדולה הייתה צריכה וויליאמס הצעירה לבחור בין משחק הכדורסל לכדורגל. היא מספרת שכאשר הגיעה למבחנים היא התקבלה כשוערת באחת הקבוצות וחשבה שזה עניין של רוטציה ואם הזמן היא תקבל גם הזדמנות לשחק כשחקנית שדה. בעקבות הצטיינותה בשער החליטו המאמנים שזהו מקומה הטבעי וטיפחו אותה כשוערת צעירה מלאת פוטנציאל.

וויליאמס הייתה נערה ביישנית בהתבגרותה. בעזרת תפקידה כשוערת היא קבלה יותר ביטחון עצמי והפכה לאסרטיבית יותר על המגרש ומחוצה לו. "זה גרם לי להיות עצמאית ולהסתגל בצורה מהירה יותר. פשוט הייתי חייבת. במקביל זה גרם לי לחיזוק כוח הרצון שלי והפך אותי לחזקה יותר רגשית ונפשית".

כאשר הייתה בת 15 אביה נפטר בפתאומיות מסרטן. שלושה שבועות בלבד לאחר גילוי המחלה, נפטר אביה. "הדבר האחרון שהוא אמר לי, זה שהוא גאה בי והוא תמיד מביט בי מלמעלה ותמיד יהיה איתי. זה תמיד מעורר בי השראה. זה גרם לי להבין שהחיים קצרים, וכל מה שאת עושה יכול להילקח ממך. אני חושבת שזה עזר לתת לי נקודת מבט אחרת. אני מתאמנת ומשחקת כאילו זו הפעם האחרונה שאני עושה את זה. כל יום שאני משחקת, אני מאושרת ומרגישה מבורכת שאני עושה מה שאני עושה".

וויליאמס סומנה מגיל צעיר כשחקנית מפתח בעתיד של כדורגל הנשים של אוסטרליה. שנה לאחר מות אביה הצטרפה לתכנית פיתוח של שחקניות העתיד בכדורגל האוסטרלי, במסגרתה התפתחה כשוערת במשך ארבע שנים ובגיל 17 הוזמנה לראשונה לנבחרת אוסטרליה הבוגרת. למרות היותה אחת השוערות הטובות במדינה, לצערה בין 2004 ל-2008 לא הייתה קיימת כלל ליגת נשים מקומית.

לאחר 4 שנים בתכנית הפיתוח, בגיל 20 זכתה לקבל הזדמנות ראשונה בליגה הבכירה שנפתחה מחדש עם קבוצת קנברה יונייטד המקומית. שנה לאחר מכן היא קיבלה הזדמנות ראשונה בבמה גדולה יותר, כאשר הצטרפה לקבוצת שיקגו רד סטאר בליגה האמריקאית.

בתחילת דרכה הליגה האוסטרלית הייתה חובבנית והשחקניות בליגה נאלצו לעבוד בעבודה נוספת כדי להצליח לסגור את החודש. וויליאמס ניצלה את אהבתה לחיות ומצאה עבודה כמדריכת סיורים בגן החיות המקומי בקנברה, שם היא הרגישה כאילו חזרה להתגורר במדבר עם החיות שגידלו בני משפחתה. חלק מעבודה כללה גם האכלה של אריות וטיגריסים.

כמו רב השחקניות האוסטרליות הבכירות, וויליאמס חילקה את עונת המשחקים, בשנים האחרונות בשילוב בין לשחק בליגה האוסטרלית ובסיומה לעבור לשחק בליגה האמריקאית. כדי להצליח להשיג את הניצחון הקריטי הערב מול ברזיל, ה"מטילדות" צריכות את וויליאמס המנוסה שתשרה את הביטחון והשקט הדרוש להן בחוליה האחורית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!