דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שדה דב

הקרב על שדה דב / המלונאים לנתניהו: "בכירי משרדך מכפישים ענף המעסיק עשרות אלפי עובדים"

בתגובה לטענות ממשרד רה"מ לפיהן המשבר באילת נגרם בגלל "בתי מלון יקרים ומלוכלכים" ולא בגלל סגירת שדה דב, אומרים המלונאים: "ממשלות וארגונים עוינים לישראל ינצלו את הדברים כדי לנגח את התיירות לישראל כולה"

אילת. (shutterstock)
אילת. (shutterstock)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

המלונאים מגיבים להכפשות של אנשי משרד ראש הממשלה: במכתב חריף ששלח אתמול (חמישי) נשיא התאחדות המלונאים אמיר חייק לראש הממשלה בנימין נתניהו, קובל חייק על האמירות שנשמעו מפי בכירים במשרד ראש הממשלה וצוטטו אתמול בידיעות אחרונות כי "לא סגירת שדה דב גרמה למשבר באילת, אלא ניהול גרוע ובתי מלון יקרים ומלוכלכים".

הבכירים שצוטטו בעילום שם שללו את הטענה שסגירת שדה דב תפגע בחולים מאילת הבאים לטיפולים בתל אביב, ואמרו שכל חולה יקבל הסעה מנתב"ג בחינם. בנוסף התייחסו לעלות של המשך הפעלת שדב דב: "בסוף המדינה היא לא בור בלי תחתית. המחיר של דחיית סגירת השדה יבוא או על חשבון הגדלת הגרעון, או על חשבון התוספות שליצמן רוצה במשרד הבריאות בבתי חולים, או על חשבון כיפת ברזל והתעצמות של צה"ל". עוד הדגישו שנתב"ג ערוך לקבל את כל הטיסות מאילת וכי השדה ייסגר ב-1 ביולי כמתוכנן.

במכתבו טוען יו"חייקר התאחדות המלונות חייק כי "נכון הדבר כי יש לנו מחלוקת קשה עם אנשי משרדך סביב רצונם העז (והתמוה) לסגור את שדה דב, אולם מחלוקת זו עברה להכפשה של ענף כלכלי מוביל וצומח המעסיק כ-50 אלף עובדים ישירים ועוד עשרות אלפי עובדים עקיפים". חייק ביקש מראש הממשלה "לפעול ללא דיחוי לתיקון המעוות ולתיקון הנזק הכבד שעלול להיגרם לעיר אילת ולכלכלתה, הן בקרב אזרחי ישראל הנופשים, בקרב באי הוועידות והכנסים והן בקרב תיירים פוטנציאליים מתוך הערכה, כי ממשלות וארגוני תיירות שאינם חפצים ביקרה של ישראל, כבר תרגמו את דברי אנשי משרדך לשפות זרות וינצלו אותם כדי לנגח את התיירות אל ישראל כולה".

מכתבו של חייק מגיע אחרי שאתמול פורסמו ציטוטים של בכירים במשרד ראש הממשלה שלמעשה מישרים לראשונה קו עם המסרים של בעלי הקרקע בשדה דב, שהעלו קמפיין שטוען שהעיכוב בפינוי שדה דב יעלה למדינה מיליארדי שקלים. יש לציין כי עד לפרסום אתמול, ממשרד ראש הממשלה דווקא יצאו מסרים הפוכים. במהלך פגישתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד עם ראש הממשלה נתניהו העלה בר דוד את הנושא, ובתגובה הנחה נתניהו את יועצו הכלכלי אבי שמחון לבדוק את הנושא.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!