דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
13.9°תל אביב
  • 8.0°ירושלים
  • 13.9°תל אביב
  • 12.3°חיפה
  • 14.2°אשדוד
  • 11.2°באר שבע
  • 16.0°אילת
  • 14.4°טבריה
  • 7.2°צפת
  • 12.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל נשים 2019 / מפחון ליד הרכבת לגביע העולם: סיפורה של כוכבת נבחרת קמרון

הנבחרת האפריקאית שעלתה על הגל תודות לתמיכת הקהל המקומי, זכתה להגרלה קשה בשלב הבתים, אבל אולי תצליח בזכות שחקנית המפתח שלה: השחקנית גאל אנגאנאמוי

כוכבת נבחרת קמרון גאל אנגאנאמוי (Photo by Naomi Baker - FIFA/FIFA via Getty Images)
כוכבת נבחרת קמרון גאל אנגאנאמוי (Photo by Naomi Baker - FIFA/FIFA via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של קמרון זכתה להגרלה קשה בשלב הבתים במונדיאל בצרפת: הנבחרת הקטנה מאפריקה תפגוש את הנבחרות החזקות של הולנד, קנדה  וניו זילנד, נבחרות שלפחות על הנייר, חזקות בכמה רמות מנבחרת קמרון האנונימית יחסית. מי שאמורה להוביל את נבחרת קמרון בטורניר היא הכוכבת הגדולה של הכדורגל הקמרוני בשנים האחרונות, גאל אנגאנאמוי בת ה-26, חלוצת קבוצת מלאגה מ'לה ליגה' הספרדית.

אנגאנאמוי גדלה בשכונות העניות שמסביב למסילות הרכבת שחוצה את עיר הבירה יאונדה. שם על האבנים החמות של האפר ואבק מסביב היא גילתה את הכדורגל, ועשתה את צעדיה הראשונים בכדורגל המקומי, כאשר הייתה רצה לשחק עם הבנים מהשכונה.

מהרקע העני בו היא גדלה היא קבלה את המוטיבציה האדירה שלה לגדול ולהצליח. היא הייתה צריכה לעבוד קשה יותר כדי להצליח לצאת מהשכונה החלשה והעוני כדי להצליח לקבל הזדמנות אמתית בכדורגל הנשים המקומי. בגיל חמש הילדה השאפתנית החלה ללכת עם אחיה הגדול למשחקים מול אצטדיון ההמדואו האידג'ו הלאומי, חולמת יום אחד שגם היא תצליח לככב בו במדי נבחרת קמרון מול עשרות אלפי צופים נלהבים.

כדי להגשים את חלומה ולהפוך לשחקנית כדורגל מקצוענית, אנגאנאמוי עזבה את הכל בגיל 20 ויצאה לבדה לראשונה מגבולות קמרון והצטרפה לאלופה הסרבית הנצחית ספרטק סובוטיצה. לאחר שנת בכורה מוצלחת עברה לליגה בכירה יותר, כאשר הצטרף לליגה השבדית, אסקילסטונה.

בעונה השנייה שלה במדי הקבוצה, התפוצץ הכישרון האדיר של אנגאנאמוי שסיימה את העונה הטובה בקריירה שלה כמלכת השערים של הליגה עם 18 כיבושים. ההצלחה שלה עוררה הדים והחלוצה הצעירה נבחרה לשחקנית השנה של רשת BBC באפריקה. בהמשך להצלחה, היא חתמה על חוזה לשנתיים באלופת שבדיה רוזנגארד וזכתה לשחק לצד אחת השחקניות הגדולות בכל הזמנים, מרתה הברזילאית. אבל דווקא ברגע שהכול היה נראה הולך מצוין, לצערה הרב כבר לאחר 4 משחקים בלבד היא נפצעה וסיימה את העונה.

דווקא בסיום העונה הקשה בקריירה שלה, חלומה הגדול של אנגאנאמוי התגשם. בחורף 2016 אירחה קמרון את אליפות אפריקה ונבחרת קמרון הגיע לגמר הגדול מול האלופה הנצחית מניגריה. קמרון הפסידה בגמר בתוצאה 1:0, אך זכתה לקבל תצוגה איכותית ואוהבת מקהל של 20 אלף אוהדים שמילאו את אצטדיון המדואו האידג'ו הלאומי וגילו לראשונה בחייהם את כדורגל הנשים במדינת חולת הכדורגל.

זה היה רגע מכונן בעבור הנבחרות. השחקניות לא האמינו לכמות הצופים שבאו לראות אותן ולתמוך בהן במהלך הטורניר, היא אמרה על כך "לא יכולתי להאמין שכל האנשים האלה באו רק בשבילנו! זה היה מדהים." הצלחה של הנבחרת מצליחה לשבור את המוסכמות ולאפשר לנערות צעירות רבות לחפש את דרכן בכדורגל הנשים, ככלי להעצמה נשית.

בינואר 2019 החליטה כוכבת הנבחרת לנצל את הכוח והפרסום לו זכתה בעזרת הכדורגל ולתת חזרה לקהילה ממנה הגיע. בעזרתה של התאחדות הכדורגל הקמרונית, פתחה אנגאנאמוי אקדמיה חדשה בכדורגל בשכונות העניות מסביב לפסי הרכבת. האקדמיה היחודית בעלת השם המחייב 'Rails Football Academy' היא הראשונה בקמרון המיועדת לבנות בלבד. "המוטיבציה שלי היא הרקע שלי, אני יכול להיות שחקן גדול עכשיו, אבל כולם יודעים שאני גדלתי מסביב לפסי הרכבת, והדברים לא היו לי קלים. לכן, עם ההזדמנות שיש לי היום, החלטתי לעזור לאחרים. זה בא מהלב שלי ואני אעשה כל שביכולתי כדי להפוך אותן לשחקניות המקצועניות של העתיד. אני יודע שזה לא קל, אבל אנסה כמיטב יכולתי".

בשנה הקרובה יהיו באקדמיה סך הכל 54 שחקניות צעירות, 18 שחקנים בכל אחת משלוש קטגוריות הגיליות: עד גיל 8, עד גיל 13 ועד גיל 17, המטרה היא לגרום להן  להתפתח להיות שחקניות העתיד של קמרון, כאלו שמקבלות את ההדרכה ותנאי האימון הטובים ביותר לגדול ולקדם את הכדורגל בקמרון לעתיד טוב יותר. אם נבחרת קמרון ואנגאנאמוי יצליחו לעשות את הבלתי יאומן ולהגיע בפעם השניה ברציפות לשלב הנוקאאוט במונדיאל בדרך להמשך כיבוש הלבבות של אוהדי הכדורגל הקמרונים וצמיחתו של כדורגל הנשים במדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!