דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועדת הכספים

ועדת הכספים / גפני: "לא אאשר קיצוץ רוחבי, הקיצוצים יפגעו בשכבות החלשות"

יו"ר הוועדה ביקר את הכוונה לממן את המשך הפעלת הצהרונים באמצעות קיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה: "אי אפשר לעשות קיצוץ רוחבי על כל דבר שצריך לממן" | הוועדה אישרה שינויים והעברות בתקציב 2019, ועיכבה העברת כספים למשרדי החינוך והאוצר עקב תקצוב חסר לגננות חינוך מיוחד במגזר החרדי

חבר הכנסת משה גפני (צילום: עמר כהן)
חבר הכנסת משה גפני (צילום: עמר כהן)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

בפתח דיוני ועדת הכספים אתמול (ראשון), התייחס יו"ר הוועדה הזמנית, ח"כ משה גפני, לפתרון המשבר בצהרונים ולאפשרות של מימונו באמצעות קיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה: "אני שמח על הפתרון הזה, פעלתי בנושא ושוחחתי עם הגורמים האמונים, ואני שמח על התוצאה. לצד כך, הבנתי הולכים לעשות קיצוץ רוחבי נוסף כדי לממן את זה. אני לא אעביר את זה. אי אפשר לעשות קיצוץ רוחבי על כל דבר שצריך לממן. על שכר השוטרים, על הצהרונים. צריך לזכור שבקיצוץ רוחבי פוגעים בעוד נושאים חשובים. אני לא מתכוון להשאיר את המצב הזה של הגרעון והקיצוצים שיפגעו בשכבות החלשות, מאיפה אתם חושבים שיקצצו?".

הוועדה אישרה העברות תקציביות ושינויים בתקציבי משרד הממשלה לשנת 2019, בהיקף של כ-4.76 מיליארד ₪. בין היתר אושרה הגדלת תקציב בסך 1.325 מיליארד ₪ הגדלת למשרד התרבות והספורט, כהרשאה להתחייב עבור תכנית המתקנים הלאומית לשנים 2020 ו-2027, הכוללת השקעה ארוכת טווח בתמיכה בפיתוח והקמה של מתקני ספורט חדשים, רכישת ציוד ספורט, שדרוג ושיפוץ מתקני ספורט ברחבי הארץ. בנוסף אושרה העברת כ-722 מיליון ₪ מהמשטרה, השב"ס והאוצר למשרד לבטחון פנים, התקציב, ברובו בהרשאה להתחייב, נועד ברובו להגדלת תקציב הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול, במסגרת הרחבתה לרשויות מקומיות נוספות, וכן להתאמת התקציב למצבת השוטרים וצפי קליטת שוטרים חדשים. עוד נועד עיקר התקציב לממן הרחבה, שיפוץ, ואחזקת תחנות משטרה, ויצירת התקשרויות לאחזקת ציוד לחימה וקשר, לרכישת שירותי כוח אדם בפרויקטים טכנולוגיים רב שנתיים.

לצד כך לא דנה הוועדה במספר העברות תקציביות של משרדי החינוך והאוצר, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, וכן הותירה על כנה רביזיה (בקשה לדיון חוזר) המעכבת העברת למעלה מ-2 מיליארד ₪ למשרד החינוך. ההחלטה על עיכוב התקציבים התקבלה בתמימות דעים מצד חברי הוועדה, אופוזיציה וקואליציה, לאור תקצוב חסר של שכר מורות וגננות בחינוך המיוחד החרדי, במוסדות מוכרים שאינם רשמיים.

ח"כ אורית פרקש הכהן (כחול לבן), מרכזת האופוזיציה בוועדה, אמרה כי "שוב ביקשתי להתנות את אישור התקציבים בהצגת הבור התקציבי והתמונה הכוללת. חלם זה פה. מה שווה היום אישור מיליארדים בוועדה, כאילו אנחנו במצב 'עסקים כרגיל' כשבקרוב יחזרו עם שינויים וקיצוצים? אין מדיניות כלכלית ארוכת טווח והבלגן חוגג".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!