דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילת

נאבקים בסגירה / מאות מפגינים מול בית רה"מ נגד סגירת שדה דב: "אילת תתרסק"

בצלאל סמוטריץ' מונה לשר התחבורה והתחייב: "נעשה הכל כדי ששדה דב לא ייסגר" | חולדאי הצהיר כי המשך הפעלת השדה לא יפריע לעבודות הרכבת הקלה, מנכ"ל קופת חולים כללית הזהיר מסכנה לבריאות התושבים | בחמישי הקרוב - דיון בוועדת הכספים על סגירת השדה

הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: עמר כהן)
הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: עמר כהן)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

"נשכב על הגדר של שדה דוב – תרתי משמע" – כך אמר מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על סגירת שדה התעופה המקשר בין תל אביב לאילת. בהפגנה משתתפים מאות תושבי אילת והמועצה האזורית חבל אילות, שעשו את דרכם באוטובוסים שיצאו מאילת הבוקר (שני), לצד חברי הכנסת אבי ניסנקורן וקארין אלהרר (כחול לבן).

היום (שני) מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) לשר התחבורה. בהצהרה ראשונה לאחר מינויו לתפקיד הביע סמוטריץ' תמיכה במאבק: "נעשה הכל בעזרת השם כדי ששדה דב לא ייסגר. מעמדת שר התחבורה יש לי אכן אחריות גדולה יותר ואשתדל בלי נדר לעמוד בה". ביום חמישי הקרוב תתכנס ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני לדיון בסגירת השדה והשלכותיה, לבקשת גפני וחברי כנסת נוספים מהוועדה.

הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"לסגור את שדה דב זה לקחת את העיר הרחוקה ביותר במדינת ישראל ולנתק אותה מעורק התחבורה היחיד שיש לה", אמר הלוי בהפגנה, "אין לנו עוד. כביש הערבה הוא כביש דמים לצערנו הרב מאוד. רכבת, אולי נראה אותה מתישהו, אבל היא איננה קיימת, והמרחק הוא מרחק גדול. זו התחנה המרכזית שלנו. ההחלטה לסגור את שדה דב נעשתה במחשכים, התקבלה החלטה כאן בירושלים ואיש לא חשב שצריך לדבר עם הלקוחות העיקריים של השדה והלקוחות העיקריים זה אותם ילדים שנמצאים פה, לשאול אותנו מה דעתכם לפני שאנחנו סוגרים את התחנה המרכזית שלכם. זו שערוריה שאין כדוגמתה. ".

"אם חלילה שדה דב ייסגר אני אגיד לכם מה יקרה" הוסיף הלוי, "כביש הערבה יהפוך מהשנה הבאה להיות כביש הרבה יותר אדום ממה שהוא עכשיו. התיירות, שהיא התעשייה עליה אנחנו נשענים  – תתרסק. אני אומר את זה ברור, זה אומר שכל כלכלת העיר תתרסק. החולים שלנו, שבחלקם נמצאים כאן, יהיה להם קשה עד כדי בלתי אפשרי לטוס לאנשהו כדי לקבל תשובות. וכמובן הרופאים שמגיעים אלינו כבר היום מודיעים שהם לא יכולים להגיע, אז אני שואל – מי לוקח אחריות על מה שקורה? האם בזה תם ונשלם העניין?".

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי בהפגנה נגד סגירת שדה דוב מול מעון ראש הממשלה בירושלים, 17 ביוני 2019 (צילום: עמר כהן)
ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי בהפגנה נגד סגירת שדה דוב מול מעון ראש הממשלה בירושלים, 17 ביוני 2019 (צילום: עמר כהן)

הלוי תקף בחריפות את טענות אנשי משרד ראש הממשלה כי נתב"ג יוכל להחליף את שדה דב. "מספרים אותם אנשים זחוחי דעת, אנשים שאינם אנשים עם חמלה, ששדה התעופה בן גוריון הוא חלופה. אתם יודעים, אני הפכתי ברבות השנים להיות ייעוצולוג ופסיכולוג, הפכתי להיות מומחה. אין שום יכולת לשדה התעופה בן גוריון לתת מענים ראויים ונכונים לתושבי העיר אילת ולתייריה. שדה התעופה לא יודע לענות על הדרישות העכשוויות עוד בטרם נדרש לתת תשובות לשדה דוב. ולכן, מי שאומר את הדברים האלה אינו איש חמלה ובעיקר סובל מרשעות ואיש של בדיות".

ד״ר חנן גינת, יו״ר מועצה אזורית חבל אילות אמר בהפגנה כי ״אם המדינה לא תשקיע, תעודד, תאפשר ותקדם את החיים בפריפריה ובמיוחד הרחוקה של אילת וחבל אילות, לא ניתן יהיה לחיות באזורים האלה. סגירת שדה דב היא פגיעה דרמטית ביכולת של החיים בפריפריה הרחוקה בתחומי בריאות, חינוך, תרבות ורווחה. סגירת השדה תגרום לכך שיותר אנשים יסעו בכביש 90, ולכן אנו קוראים לראש הממשלה לעצור עכשיו את המהלך של הסגירה ולמצוא פתרונות ראויים״.

חבר הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן) תקף את ראש הממשלה: "הם רוצים שתוותרו, הם רוצים שלא תשמיעו את הקול שלכם בבלפור. בבלפור שבו שותים שמפניה, הבעיות באילת לא נראות. הם רוצים שתורידו את הראש, שתגידו תודה על זה שנותנים לכם להישאר באילת", אמר.

חברת הכנסת קארין אלהרר (כחול לבן) פנתה בהפגנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה: "אדוני ראש הממשלה, לא תוכל להגיד שחמק לך. לפני ארבע שנים דנו בעניין בועדה לביקורת המדינה. נדרשתם לייצר חלופות ולא הכנתם. לא איכפת לכם. יש פיתרון מוסכם שאפשר להפעיל. אין הסתכלות רחבה, רק מי מפעיל יותר כח. המאבק הוא לא רק על אילת. הוא על פרצופה של המדינה. אנחנו רוצים לראות מדינה שאכפת לה מכל האזרחים. אנחנו איתכם עד לפתרון, פתרון שצריך להגיע עוד היום".

הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בהודעה שפרסם היום הלוי הוא הציג מתווה חלופי לסגירת השדה, שאינו מבטל את תכניות הבנייה באזור. "העיר אילת שבה ודורשת להשאיר את השדה עד לתחילת העבודות. גם בפגישה עם ראש הממשלה שנערכה ביום חמישי האחרון, הסביר ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי כי ניתן להתקדם בתכנון, שיימשך לכל הפחות שנתיים ובהמשך בבניה, שתיארך מספר שנים, על פי תוכנית רשות מקרקעי ועיריית תל אביב תוך הקצאת הדירות לגוש הגדול ולפרטיים, ובזמן הזה להשאיר את השדה עד למציאת פתרונות חלופיים לעיר אילת ולתושביה".

שדה דב צפוי להיסגר ב-1 ביולי הקרוב. למאבק תושבי אילת כנגד הסגירה חברו ההסתדרות, עיריית תל אביב, חברי כנסת וגורמים נוספים.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי פנה הבוקר במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "המשך הפעלת שדה דב לא יעכב את ביצוע עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה". חולדאי הוסיף כי "כל החלופות המוצעות אינן גורמות לאף קושי בביצוע עבודות הקו הירוק! בכל אחת מהחלופות הוכנה תכנית אלטרנטיבית, מאושרת סטטוטורית, להעברת הקו הירוק, בין אם ברחוב אבן גבירול ובין אם ברחוב לוי אשכול ולכן אין שום מניעה שהשדה יישאר פתוח עוד מספר שנים. הקו הירוק אינו מכשול להמשך הפעלת שדה דב ובכל החלופות אינו מעכב את ביצוע העבודות בקו".

תמיכה נוספת קיבלו היום תושבי אילת ממנכ"ל קופ"ח כללית ששיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו ולסגן שר הבריאות ליצמן ובו הוא מתריע כי עד כה "לא התקיים כל דיון על ההשלכות של סגירת שדה דב על מערכת הבריאות בעיר, החלופות המוצעות והמשמעויות הרפואיות והכלכליות של מהלך כה דרמטי". עוד כתב דודסון כי הקופה כבר הפסיקה את הפעלתה של המרפאה האנדוקרינולוגית לילדים באילת לאחר שרופאים הודיעו לקופה כי הם מפסיקים את עבודתם בעיר.

מנגד, בימים האחרונים העלו מנהלי הקרקע קמפיין פרסומי התומך בסגירת השדה, ומסביר כיצד המשך הפעלתו צפוי לעלות לקופת המדינה מליארדי שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!