דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

זכות לתת שירות / "אני רוצה שנגיד לחברי ההסתדרות - אנחנו כאן לכל סיוע שתצטרכו"

דודו בצלאל מונה לאחרונה לסמנכ"ל התפעול והשירות בהסתדרות, אחרי עשור בו היה אחראי על התחום הלוגיסטי והתפעולי של הארגון | האתגרים שהוא מציב לעצמו: הגדלת מספר החברים, הנגשת שירותי ההסתדרות לציבור ופיתוח תשתיות דיגיטליות

דודו בצלאל סמנכ"ל התפעול השירות בהסתדרות (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
דודו בצלאל סמנכ"ל התפעול השירות בהסתדרות (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
שי ניר

"אני רואה את עצמי כנותן שירות ומענה, קודם כל לעובדי ההסתדרות, שיהיה להם קל יותר לתת שירות לחברים. אני רואה לנגד עיני את תדמית ההסתדרות, איך אנחנו יכולים לשפר אותה ולתת את השירות הטוב ביותר לחבר", כך אמר בראיון לדבר דודו בצלאל, סמנכ"ל התפעול והשירות החדש של ההסתדרות. מזה כעשור בצלאל אחראי על התחום הלוגיסטי והתפעולי של הארגון, ואמון על קיומן ותפקודן של התשתיות בתחומי רכש, לוגיסטיקה, בינוי ואדריכלות, ביטחון ואבטחה, ניקיון ומשק, הסעדה, בטיחות וגיהות, תחבורה, תקשורת, דואר ושירותי משרד. לפני כחודש התמנה בצלאל לסמנכ"ל ואחריותו כוללת כעת גם את חדר המצב וסל ההטבות לחברי ההסתדרות.

בצלאל, בן ה-37, מתגורר בירושלים, נשוי ליונית ולהם שלושה ילדים. את דרכו בעולם העבודה התחיל בגיל הנעורים כשליח בפיצה האט והתקדם להיות אחראי משלוחים ומשמרות. הרצון של בצלאל להצליח קיבל משמעות רבה בגיוסו לצבא ומאבקו לשרת כחייל קרבי למרות הפרופיל הנמוך. "בעקבות תאונת אופנוע התגייסתי לצבא עם פרופיל שלא איפשר לשרת בקרבי, ונלחמתי להעלות אותו. נשארתי בגלל זה חודש בבקו"ם. בסוף הצלחתי והתגייסתי לגבעתי כחריג חי"ר והייתי לוחם". בהמשך יצא לקורס מפקדים והיה לבסוף רס"פ בסגל הפיקודי של פלוגת מסלול. "רוב השירות היינו בעזה בשירות מעניין ומספק, ובסוף השירות סגרתי מעגל והייתי חודש בבקו"ם חזרה כמ"כ מתגייסים טריים".

דודו בצלאל סמנכ"ל התפעול השירות בהסתדרות בשירותו הצבאי (באדיבות המצולם)
דודו בצלאל סמנכ"ל התפעול השירות בהסתדרות בשירותו הצבאי (באדיבות המצולם)

אחרי שהשתחרר מהצבא, חזר בצלאל לפיצה האט כמנהל משמרת, ולאחר מכן ניהל את סניף קניון מלחה בירושלים. בהמשך ניהל גם את רשת הזכיינים של פיצה האט ואת אזור ירושלים.

בשנת 2008 מצא בצלאל את דרכו להסתדרות, כשהתמנה לעוזר מנכ"ל ההסתדרות אז יגאל דן. "הכרתי אותו קצת לפני, כשייעץ לי על עולם המסעדנות", סיפר. בינואר 2008 מונה דן למנכ"ל חברת העובדים. "במשך שנה הייתי העוזר שלו. עיקר עיסוקי היה בחובות של מיליונים של דמי חכירה (למינהל מקרקעי ישראל, ש.נ.) ואני ניהלתי את כל המשא ומתן עם המינהל" אמר בצלאל, "פרסנו את התשלום הזה נכון וניקינו את הברדק הזה. טיפלתי גם בנושא הארנונה בשיתוף עם מנכ"ל ההסתדרות באותה תקופה ויחד עם אגף הכספים וחברת העובדים ועשינו סדר בארנונה ודאגנו להפחתות באדיבותו של עו"ד אמג'ד אבו פול מחברת העובדים". בצלאל ביקש בראיון להדגיש ולציין כי אבו פול "עשה עבודה מדהימה" וכי הוא עובד עד היום בחברת העובדים.

לקראת סוף שנת 2008 ביקש מבצלאל עופר עיני, מי שהיה אז יו"ר ההסתדרות, לנהל את המנהלת למרשם חברים והגבייה בהסתדרות והוא נכנס לתפקיד בינואר 2009. ב-2013 התמנה לראש אגף המנהל של ההסתדרות.

"צריך להגדיל את מספר הגמלאים החברים בהסתדרות, שיהיה אפשר להיות חזקים בשבילם. ברגע שהסתדרות הגמלאים תהיה גדולה יותר היא תהיה משמעותית יותר בוועדות הכנסת. אם אתה מייצג 20 אלף או 70 אלף זה הבדל והכמות משחקת תפקיד".

"במנהלת עשינו המון דברים" נזכר בצלאל, "יש בה מחלקות עיקריות של מערכת הגבייה, האחראית על כל הגבייה של ההסדרות ומחלקת מרשם חברים. מחלקת מרשם החברים אחראית על הרישום התקין של החברים, ובק-אופיס לראשי איגודים ואגף המרחבים, כלים לניהול נכון של מאגר החברים. קליטה נכונה של טפסי הצטרפות, בקרה של הקליטה של הטפסים, ניהול תיקי לקוחות. שם גם הפכנו את כל הניירת לארכיון ממוחשב ומסודר והיום אפשר לשלוף כל טופס בקלות. בשנתיים האחרונות עברנו למערכת ERP חדשה, שזו פעולה של פול סרטר, מנהל מערכות המידע בהסתדרות שהכניס את הארגון למאה ה-21. מבחינה טכנולוגית השווינו את עצמינו לשוק".

נקודת ציון נוספת אותה מעלה בצלאל היא שבשנת 2016 הוקמה מחלקת שימור החברים של ההסתדרות, בשיתוף ראש תחום גימלאים בהסתדרות ציון לנקרי ומנכ"ל אגף מרחבים רפי סדן ("חברי הטוב ביותר"). לדבריו, "אני רואה במרחבים את חוד החנית של ההסתדרות. הם האנשים בשטח שפוגשים פרונטלית את הוועדים ואת החבר בקצה, שבסופו של דבר אנחנו כאן בשבילו". עוד ציין כי מרבית מבני ההסתדרות במרחבים שופצו בשנים האחרונות פנימית וחיצונית וכי ניבנו כ-35 מועדונים לרווחת הגמלאים.

מהם האתגרים הארגוניים העומדים בפני ההסתדרות?

"טיוב שעובדים עליו כל הזמן בצד הגבייה ובמרשם החברים, הקמת מוקד המידע והשירות אליו אני רוצה לרכז את כל ההסכמים הקיבוציים ולתת מענה להגיע ליעד של לא להמתין יותר מדקה וחצי, קיום סקרי שביעות רצון מאיתנו מול חברי ההסתדרות, שיפור הכלים הניהוליים שאנחנו יכולים לתת לראשי מרחבים וראשי איגודים לצורך מתן שירות לחבר. בנוסף הפקת דוחות וסטטיסטיקות, כמו למשל אם ישנה איזו ירידה משלמים באיזה מקום עבודה. יכולות להיות לכך כמה משמעויות, יכול להיות פאול בגבייה, יכול להיות גם שהמעסיקים עשו צמצום בעובדים ללא ידיעת הוועד או ראש האיגוד. אני רואה את הדברים מלמעלה, ומשגר את זה לנקודה הרלוונטית לעשות בקרה מהשטח.

"צריך גם להגדיל את מספר הגמלאים החברים בהסתדרות, שיהיה אפשר להיות חזקים בשבילם. ברגע שהסתדרות הגמלאים תהיה גדולה יותר, היא תהיה משמעותית יותר בוועדות הכנסת. אם אתה מייצג 20 אלף או 70 אלף זה הבדל והכמות משחקת תפקיד".

דודו בצלאל סמנכ"ל התפעול השירות בהסתדרות (מימין) (באדיבות המצולם)
דודו בצלאל סמנכ"ל התפעול השירות בהסתדרות (מימין) (באדיבות המצולם)

אתגר נוסף שהעלה בצלאל הוא העברת עובדים מתשלום דמי טיפול בלבד לתשלום דמי חבר מלאים. הוא מדגיש כי הראייה היא לאו דווקא כלכלית, מאחר והפער בתשלום הוא 0.05% מהשכר, אלא נועדה לחזק את היציגות במקום העבודה ולאפשר לחברים לקבל את כל סל ההטבות שההסתדרות מספקת לחבריה. "בממוצע זה מסתכם ב-5-4 שקלים ומגדיל את סל ההטבות לאותו אדם בצורה דרמטית. מועדון ביחד בשבילך, ייעוץ משפטי חינם, ביטוח תרופות שמחוץ לסל הבריאות ועוד הטבות שההסתדרות מספקת לחברים".

נושא מרכזי נוסף אותו העלה, הנוגע לשימור חברי ההסתדרות וגיוס חדשים, הוא נגישות השירותים לחבר. "אני מתכנן תוך שלושה-ארבעה חודשים להוציא הודעה לכל חברי ההסתדרות שמוקד המידע והשירות של ההסתדרות מגדיל את טווח שעות הפעילות מ-8:00 ועד השעה 18:00, וכי אנו ערוכים לקלוט כל פנייה בכל נושא ובכל כמות שתיכנס למוקד. תתקשרו. אנחנו הכתובת שלכם והבית שלכם, ואנחנו כאן לכל סיוע שתצטרכו, גם לזכויות עובדים, וגם למצב שאנחנו נותנים מידע בנושאים הקשורים לביטוח לאומי ומיצוי זכויות".

כיצד אתה מבין את התפקיד של ההסתדרות במדינת ישראל?

"להגיד 'ההסתדרות – הבית של העובדים בישראל', כמו שאומר הקמפיין החדש, זה אמנם קלישאתי ביותר אבל ככה אני רואה אותה. הבית של העובדים בישראל. ארגון שנותן שירותים, ברמה החברתית והלאומית, בכל מה שנוגע בזכויות העובדים.

"אני רואה בזה שליחות. כמו שראיתי בתפקידים שלי בצבא בתור חייל. אלו גם ערכים שקיבלתי מאבי, עוזי בצלאל ז"ל, שהיה ראש היחידה הארצית של מודיעין שטח וחקירות של מס הכנסה. יושרה, מכיוון שהיה במס הכנסה היו בעלי עסקים שמאוד רצו להתקרב אליו. הוא מעולם לא נתן לאף אדם להזמין אותו. ולהסתכל לכולם בגובה העיניים. לא משנה מי זה ומה היה. אבא התחיל בתור ארכיבאי במס הכנסה ומעולם לא שכח מאיפה הוא בא ולאן הוא הלך. אני רואה את עצמי כממשיך דרכו בתחום הציבורי. אמנם הוא היה ברשות המסים ודאג לאינטרסים אחרים, ואני דואג לאינטרסים של העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!