דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

מונדיאל 2019 / חכמה בשמש: שוערת נבחרת שבדיה נלחמת בקבוצות היריבות ובקרינה

לינדהל בת ה-36 מתמודדת עם מחלת עור שהפכה את עורה לפגיע מאד לנזקי קרינת השמש | עם זאת, היא לא נותנת לזה לשום דבר לעצור אותה מלהוביל את קבוצתה לעבר הניצחון | האם השבדיות יעמדו הערב באתגר מול האלופה ארה"ב?

שוערת נבחרת שבדיה הדוויג לינדהל (Photo by Action Foto Sport/NurPhoto via Getty Images)
שוערת נבחרת שבדיה הדוויג לינדהל (Photo by Action Foto Sport/NurPhoto via Getty Images)

כאשר שוערת נבחרת שבדיה, הדוויג לינדהל בת ה-36 עולה למגרש היא חייבת להביא איתה בקבוק עם קרם הגנה. לשוערת הבינלאומית אסור להיות חשופה לשמש באופן מוגבר ולכן היא עולה למגרש לעתים קרובות לבושה בבגדים ארוכים ככל האפשר, וזאת בשל מחלת העור ויטיליגו ממנה היא סובלת – "אחרת אני אשרוף את עצמי", הסבירה.

"אולי לא בחרתי את הספורט האופטימלי לאור מחלתי, אבל החלטתי לא למנוע מעצמי את מה שאני הכי אוהבת". ויטיליגו היא מחלת עור בה מאבדים אזורים מסוימים של העור את צבעם והעור הופך בהיר.

המחלה התפרצה אצל לינדהל בגיל צעיר ושינתה צבע עורה. "הייתי סופר שזופה כשהייתי ילדה ואז החלו להופיע לי כתמים לבנים על הברכיים. בין הגילאים 5 ל-18 היו לי כתמים חומים על גופי ועד שהגעתי לגיל 20, הכל היה לבן. עכשיו אין לי פיגמנטים בכל גופי ואני מאבדת את הפיגמנט גם בשיער".

לינדהל תיארה את הפעולות אותן היא מבצעת במהלך המשחק כדי לשמור על בריאותה. "אני חייבת קודם למרוח את עצמי לפני המשחק ולאחר מכן שוב בהפסקה. אני יודעת איך זה מרגיש להישרף, בשבילי זה כאב נורא. חוץ מזה, זה מסוכן. עם המחלה שלי הסיכונים הם גדולים יותר לסבול מסרטן העור ולכן אני צריכה להיות זהירה מאוד. לפני מספר שנים במהלך טורניר שנערך בפינלנד ירד גשם במשך כמה ימים רצופים וכשהשמש חזרה פתאום שכחתי לגמרי למרוח את עצמי. במהלך המשחק שרפתי את עצמי בצורה חמורה בפנים, במיוחד את המצח. היו לי שם מספר שלפוחיות ענקיות לזמן מה. זה היה כל כך מרושל ומיותר."

לינדהל נחשבת לאחת מהשוערות הטובות בעולם. היא זכתה בשנים האחרונות בשתי אליפויות אנגליה עם צ'לסי, נבחר לקבל את התואר שוערת השנה בעולם של ארגון השחקנים FIFPRO ונבחרה לשוערת העונה בליגה האנגלית ב-2016. לינדהל היא לוחמת בגופה ובנפשה והייתה אחת משחקניות כדורגל הנשים הראשונות בשבדיה שהכריזה על עצמה כלסבית והיתה לדוברת למען זכויות הלהט"ב ומחלת העור ויטיליגו.

קל לזלזל בנבחרת שבדיה שכן בניגוד לנבחרות החזקות של אירופה והעולם אין לה אף כוכבת על. נבחרת שבדיה היא יותר מכל – קבוצה, חבורה של לוחמות בלתי מתפשרות שאינן מוכנות להפסיד. לפני אולימפיאדת לונדון 2012 התראיינה לינדהל למגזין שבדי בשם "Hemmets Journal". בראיון היא הצהירה באופן מפתיע כי היא מצפה מנבחרת שבדיה לזכות במדליית זהב אולימפית. האמירה שלה נתפסה כשחצנית ומנותקת מהמציאות. שבדיה לעולם לא זכתה במדליה אולימפית, אבל הזכיה במקום השלישי במונדיאל 2011 הפיח תקווה שאולי הפעם זה יקרה. במהלך הטורניר עצמו נכשלה הנבחרת עם הדחה מוקדמת ברבע הגמר.

הנבחרת השבדית הייתה צריכה לחכות ארבע שנים נוספות כדי להפתיע את כל העולם עם הגעה היסטורית לגמר האולימפיאדה לאחר שהדיחו את נבחרות ארה"ב והמארחת ברזיל בדרך. שבדיה הוכיחה שאסור להספיד אותה ושהגנת הברזל שלה היא זאת שתנצח בשבילה את המשחקים החשובים באמת, הגנה אותה מנהיגות יחד עם להינדל שחקניות ההגנה ג'והנה אנדרסון מצ'לסי והקפטנית נילה פישר מוולפסבורג.

היום בערב לינדהל תצטרך להתעלות על עצמה במטרה לעצור את אלופת העולם ארה"ב, בדרך לנסיון הפתעה נוסף של שבדיה. נבחרת שבדיה נמצאת בנסיגה יחסית כמו כל הכדורגל הסקנדינבי בשנים האחרונות, וזאת ביחס להתקדמות שעשו הכוחות העולים החדשים מספרד, אנגליה, הולנד ואוסטרליה. אך לצד זאת, אסור לעולם לזלזל בשאיפותיהן ויכולתן. עם שחקניות טובות בכל עמדה ולב גדול שמוביל את הקבוצה, שבדיה של לינדהל יכולה להיות זאת שתפתיע את כולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!