דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קרנות הפנסיה הוותיקות

קרנות הפנסיות הוותיקות / רשמית: הקיצוץ בפנסיות יידחה לאפריל 2020, ההסתדרות הסירה את סכסוך העבודה

ראש רשות שוק ההון משה ברקת הודיע ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כי חתם על דחיית הקיצוץ בפנסיות של רבע מיליון גמלאים, שהיה אמור לצאת לפועל בתחילת יולי | במקביל, פרסם האוצר תזכיר חוק להעלאה הדרגתית של גיל הפרישה לנשים ל-65 עד 2037

הפגנת גמלאים מול קרית הממשלה בת"א. יותר מ-20% מהקשישים בישראל עובדים, לעומת כ-14% בממוצע המדינות המפותחות (צילום: פלאש90)
הפגנת גמלאים מול קרית הממשלה בת"א. יותר מ-20% מהקשישים בישראל עובדים, לעומת כ-14% בממוצע המדינות המפותחות (צילום: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממונה על רשות שוק ההון משה ברקת, הודיע הערב (חמישי) ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, כי חתם על המסמך שדוחה את המועד לקיצוץ קצבאות קרנות הפנסיה הוותיקות מה-1 ביולי 2019 ל-1 באפריל 2020. יו"ר ההסתדרות בר-דוד הודה לברקת והודיע כי סכסוך העבודה במשק עליו הכריזה ההסתדרות לפני מספר ימים, מבוטל, ולא יינקטו צעדים ארגוניים.

בקרנות הפנסיה הוותיקות חברים 270 אלף מבוטחים, שהיו אמורים לספוג קיצוץ של כאחוז בפנסיה החודשית שלהם החל מ-1 ביולי הקרוב. הסיבה לקיצוץ שיזם האוצר שיועד במקור מאוקטובר 2018, היא טענה לגירעון אקטוארי עתידי בקרנות עקב הימנעות הכנסת מחקיקת העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64. ההסתדרות, ובתוכה הסתדרות הגמלאים, נאבקו בתכנית הקיצוץ, וטענו כי אינם מוכנים להיות בני ערובה של אי העלאת גיל הפרישה.

בשבוע שעבר סיכמו שר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו על דחייה נוספת של הקיצוץ, במטרה למצות את החקיקה על העלאת גיל הפרישה לנשים. ההסתדרות הודיעה כי על סכסוך עבודה במגזר הציבורי למניעת הקיצוץ בפנסיות עד לקבלת אישור רשמי לביטול הקיצוץ ביולי, שהגיע הערב (חמישי).

במקביל להודעה על דחיית הקיצוץ פרסם משרד האוצר תזכיר חוק להעלאה הדרגתית של גיל הפרישה לנשים ל-65 עד 2037, ולאחר מכן החלת מנגנון אוטומטי שיעלה את גיל הפרישה בהתאם לעלייה בתוחלת החיים הממוצעת. הליכי חקיקת החוק יחלו בכנסת הבאה.

יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי הודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על ההתגייסות למאבק בקיצוץ הפנסיות: "הסולידריות של העובדים למען הגמלאים ראויה לכל שבח", אמר מזרחי, "רק הסתדרות חזקה דואגת לעובדים ולגמלאים. בשם 270 אלף מקבלי פנסיות אני מודה לארנון בר דוד, להנהגת ההסתדרות ולהנהגת הסתדרות הגמלאים שרואים חובה לדאוג לדור שהקים ובנה את המדינה, הבטחון, המשק, הבריאות, החקלאות והחינוך".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!